היזהרו ממענק לכל אזרח

הביטוח הלאומי מזהיר מפני גניבת פרטים אישיים של אזרחים ומבהיר שאין בכוונתו לבצע איסוף של פרטי חשבון בנק בשיחות טלפון ● "אם מבקשים מכם פרטים בטלפון עבור המענק, נתקו את השיחה ודווחו למשטרה – זה לא אנחנו!"

המוסד לביטוח לאומי

מהיום (א') הביטוח הלאומי החל בהעברת כספים לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל, תחת השם "מענק לכל אזרח". לצורך כך הביטוח הלאומי מבצע בימים האחרונים תהליך של אימות ואיסוף שישה מיליון חשבונות בנק, שצריכים לכסות את כלל אזרחי המדינה.

במסגרת ההיערכות לביצוע התשלומים, הביטוח הלאומי הודיע כי אין בכוונתו לבצע איסוף של פרטי חשבון בנק בשיחות טלפון. בהודעה מיוחדת שפרסם הביטוח הלאומי אמר כי "שימו לב, אנחנו לא נבקש מכם למסור לנו בשיחת טלפון פרטי חשבון בנק. לכן, אם מבקשים מכם פרטים בטלפון עבור המענק, נתקו את השיחה ודווחו למשטרה – זה לא אנחנו!".

הקורונה והמשבר הכלכלי: כר פעולה נוח לביצוע הונאות סייבר 

לימור גרוסמן, מומחית סייבר ואבטחת מידע בסלסטיה, המפתחת את סוויטת Q-Log להעלאת מודעות עובדים למתקפות סייבר, ציינה כי "התקופה האחרונה של התפרצות הקורונה והמשבר הכלכלי שנלווה למשבר הבריאותי, משמשת כר פעולה נוח לביצוע של הונאות סייבר מסוגים שונים. אנחנו רואים זאת בעולם, וגם כאן בישראל".

לדבריה, "דגש מיוחד ניתן להשתלטות על פרטים פיננסיים, סיסמאות כניסה לחשבונות בנק אינטרנטיים, ועוד. הביטוח הלאומי מזהיר מפני גניבה של פרטים אישיים ונתונים פיננסיים רגישים באמצעות התחזות טלפונית לגורם מטעם הביטוח הלאומי. נתונים כאלה, תלוי עד כמה הפרטים שיגנבו במהלך שיחה יהיו מפורטים, יכולים לשמש עד כדי פריצה לחשבון הבנק האישי של הנפגע מהעוקץ. לחילופין, יכולים התוקפים להשתמש בפרטים כדי לבצע בעתיד מתקפת פישינג ממוקדת, שתעשה שימוש בפרטים שהתקבלו בהונאה הטלפונית".

כך לדוגמה, הסבירה, "הפרטים שיגנבו יכולים לשמש תוקף פוטנציאלי כדי לבצע הדמיה של הודעה כוזבת מהבנק ובתוכה בקשה מהלקוח לבצע החלפה של סיסמאות הכניסה לחשבון וכך להשתלט עליהן. בנוסף, נדרשת גם תשומת לב של האזרחים לכך שקבוצות האקרים יכולות לבצע פנייה פיקטיבית המדמה התקשרות מטעם הביטוח הלאומי באמצעות דוא"ל, או מסרון SMS, במטרה לגנוב ולהשתלט על פרטים אישיים ופיננסיים חסויים".

לימור גרוסמן, מומחית סייבר ואבטחת מידע בסלסטיה. צילום: דני שביט

לימור גרוסמן, מומחית סייבר ואבטחת מידע בסלסטיה. צילום: דני שביט

גרוסמן הוסיפה כי "נדרשת כאן תשומת לב של האזרחים – גם לשיחות טלפון שמתקבלות מטעם האקרים שמתחזים לביטוח הלאומי, כאשר שיחות מעין אלה צריך לנתק מיידית, ולדווח למשטרה כפי שביקש הביטוח הלאומי. אבל נדרשת גם תשומת לב לקבלתן של פניות מזויפות מטעם האקרים שמתחזים לביטוח הלאומי ומבקשים לגנוב פרטים אישיים. הודעות מזויפות כאלה ניתן לזהות על ידי זיהוי של שגיאות כתיב בטקסט, ולוודא שלינקים בהודעה מוליכים לכתובת האינטרנט הרשמית של הביטוח הלאומי. יש לשים לב לכתובת הדוא"ל של השולח, לשמו של השולח, האם הם מוכרים והגיוניים, שגיאות כתיב, התחזות בכתובת, שפה עילגת שנובעת מכלי תרגום אוטומטי, ועוד. בכל חשד שמדובר בהודעת פישינג – אסור למסור פרטים, ויש לבצע בירור ישירות מול המוקד של הביטוח הלאומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים