ארה"ב – המותקפת ביותר בסייבר; ישראל במקום טוב באמצע

בשנים 2006-2020 חוותה ארה''ב 156 מתקפות סייבר רציניות, לרבות 30 מתקפות רק ב-2018, יותר מפי שלושה מבריטניה, המדורגת במקום השני ● ישראל מדורגת במקום העשירי, עם 11 מתקפות סייבר משמעותיות

מאות אלפי ניסיונות ניצול של החולשה כדי לחדור לארגונים.

ארצות הברית חוותה את המספר הגדול ביותר של מתקפות סייבר בעשור וחצי האחרונים, יותר מפי שלושה מבריטניה, המדינה המותקפת המדורגת במקום השני. כך עולה ממחקר חדש של ספקופס (Specops Software).

חברת ניהול הסיסמאות השוודית פרסמה את ממצאי המחקר על מתקפות סייבר משמעותיות על ידי מדינות, אשר נערכו בין מאי 2006 לבין חודש יוני 2020.

החברה הגדירה מתקפת סייבר כ"משמעותית" ככזו הכוללת מתקפות סייבר על סוכנויות ממשלתיות, על ארגוני ביטחון ועל חברות היי-טק, ו/או פשעים כלכליים שהגרמו למותקפים הפסדים כספיים בערך של יותר ממיליון דולרים. החברה ערכה את המחקר עבור המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS) שבוושינגטון די.סי.

ניתוח הנתונים מעלה, כי ארה"ב חוותה בתקופה האמורה 156 מתקפות סייבר רציניות, לרבות 30 מתקפות רק בשנת 2018. המדינה השנייה המותקפת ביותר היא בריטניה, עם 47 מתקפות סייבר חמורות, ולאחריה נמצאת הודו, עם 23 מתקפות. רביעית מדורגת גרמניה, שחוותה בתקופה האמורה 21 מתקפות. לאחריה נמצאת דרום קוריאה, עם 18 מתקפות משמעותיות בסייבר.

אחריהן מדורגות במקום השישי אוסטרליה ואוקראינה, כשכל אחת מהן חוותה 16 מתקפות סייבר. במקום השביעי ניצבות סין, אירן וערב הסעודית, כשכל אחת מהן חוותה 15 מתקפות. יפן וקנדה הן הבאות בתור, עם 13 ו-12 מתקפות, בהתאמה. את המקום העשירי בדירוג חולקות ישראל וצרפת, כשכל אחת מהן חוותה 11 מתקפות סייבר משמעותיות.

20 המדינות המותקפות ביותר בסייבר. מקור: ספקופס סופטוור

20 המדינות המותקפות ביותר בסייבר. מקור: ספקופס סופטוור

סוגרות את רשימת עשרים המדינות המותקפות ביותר בתקופה האמורה – פקיסטן (9), רוסיה (8), הונג קונג (7), וייטנאם וטורקיה (6 מתקפות כל אחת), וצפון קוריאה (5).

מומחים ציינו, כי קיים פער גדול בין שלוש וארבע המדינות המותקפות ביותר בסייבר ובין שאר המדינות המותקפות. עוד הם הוסיפו, כי באופן מפתיע ארבע מהמדינות הידועות ככאלו אשר מתקיפות בסייבר מדורגות כמותקפות במקום נמוך: סין ואירן במקום השביעי, רוסיה במקום ה-12 וצפון קוריאה במקום במקום ה-16 ברשימת 20 המדינות.

על פי המחקר, טכניקות המתקפה הנפוצות ביותר במתקפות סייבר משמעותיות הן מתקפת מניעת שירות (DoS), הזרקת SQL, מתקפות "אדם באמצע" וניסיונות פישינג.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הגנה בקנה מידה ארצי

    במקום שכל חברה תעבוד בשביל עצמה בלבד ולמען הכסף שיענה את הכל, לדרוש מכ חברת הייטק לתת את חלקה: לעות מערך שיגן על כל המדינה. להוסיף לדרישות ממסנני התכנים והתשתיות מהנדסי תוכנה- לסנן מראש כל גולש מאירן ואפגניסטן

אירועים קרובים