"ההיברידי החדש: ענן בדטה סנטר בחצר הבית"

כך אמר לארי אליסון, מייסד אורקל ● אליסון חבט כדרכו ב-AWS, הנמסיס שלו, והשיק שורת שירותים בענן דור 2 של החברה, וכל זאת בשיחה אמש (ד') עם עיתונאים בזום

עקץ את היריבה. לארי אליסון, מייסד אורקל (Oracle) וסמנכ''ל הטכנולוגיות שלה. צילום: יח"צ

"הטכנולוגיה עברה שלב, וכעת אנו נמצאים במצב בו לכל ארגון יש ספקית ענן אחת או יותר. ה-IT ההיברידי החדש הוא הכנסת יכולות ענן לדטה סנטר הפרטי בארגונים", כך אמר לארי אליסון, מייסד אורקל (Oracle) וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

בשיחה אמש (ד') עם עיתונאים בזום (Zoom) – עוד לקוח חדש בענן שלה – אליסון השיק שורת שירותים חדשים בענן, ביניהם היכולת להטמיע בדטה סנטר הארגוני את כלל יכולות הענן של אורקל.

"ההבדל בין ענן דור 1 וענן דור 2", הסביר אליסון, "הוא האוטונומיות. אנו קרובים מאד מבחינת היכולות לאוטונומיות שתהיה במכונית האוטונומית", ציין. "האוטונומיות היא מרכיב קריטי בשני היבטים: היא מניבה חיסכון בכוח אדם, שהוא הרכיב המשמעותי בעלויות, והיא מצמצמת לאפס את כמות השגיאות, כי בן אנוש לא מעורב בתהליכים".

"כעת", אמר, "כבר יש לנו יותר אזורי ענן מאשר ל-AWS. בתוך שנה מעכשיו יהיו לנו 36 אזורי ענן. אנו מגדילים את כמות אזורי הענן הציבורי במהירות. בהשוואה לרבעון המקביל שנה שעברה, שירותי בסיס הנתונים האוטונומי שלנו צמחו ב-70%. סך פעילות הענן הציבורי שלנו גדלה בתוך שנה ב-140%. נוספו לנו כמה לקוחות מעניינים, ביניהם זום, המשנע מדי יום על הענן שלנו 7 פטה בייט תעבורה. עוד לקוח הוא 8X8, שהיו על AWS ועברו אלינו, וחוו שיפור של 25% בביצועים. מק'אפי (McAfee), לקוח נוסף, מטפלים בחצי מיליון אירועי סייבר מדי שניה, וכעת עלויות הענן שלהם איתנו ירדו ב-75%. כך גם אלטיר (ALTIR), סימנס, 7ELEVEN וג'נרל אלקטריק (General Electric), שהעבירו את ה-ERP שלהם לענן שלנו בתוך פחות מחודשיים. למעבדת סרן (CERN) בשווייץ לקח יומיים להטמיע אשכול שרתים. על הענן שלנו זה לוקח להם שתי דקות".

תמונת מסך מהמפגש עם לארי אליסון בזום. צילום: יח"צ

תמונת מסך מהמפגש עם לארי אליסון בזום. צילום: יח"צ

אזור ענן ייעודי אצל הלקוחות

אליסון ציין כי "הכרזנו על אזור ענן ייעודי אצל הלקוחות, Dedicated Region Cloud@Customer. אנו הראשונים בתעשייה להביא את כל שירותי הדור השני של ענן הציבורי שלנו אל הדטה סנטר של הלקוח, כולל בסיס הנתונים האוטונומי שלנו ויישומי ה-SaaS. כך, ארגונים מקבלים את אותו מערך מלא של שירותי ענן מודרניים, ממשקי API, הסכמי SLA, יחס מעולה של ביצועים-מחיר ורמות האבטחה הגבוהות ביותר. הפתרון נועד לעסקים שנדרשים לעמוד ברגולציה מרובה, או בדרישות אבטחה גבוהות, עמידה בשיהוי ואחסון המידע בקרבת הלקוח, ושנדרשים לעשות זאת תוך צמצום עלויות תפעול ושדרוג יישומים מהדור הקודם".

לדבריו, "ההכרזה נועדה לענות לביקוש גבוה מצד הלקוחות לארכיטקטורה היברידית, שתאפשר את אותם שירותים ופונקציונליות וכן מעבר פשוט של יישומים בין סביבות הענן הציבורי והדטה סנטר שלהם. עד היום, אף פתרון לא הצליח לגשר על הפער בין סביבות הענן ציבורי ואתר הלקוח. פתרונות מקומיים מספקיות ענן אחרות מאפשרים רק חלק קטן מאוד מהשירותים הזמינים דרך אזורי הענן הציבוריים של הספקים. אנו מעמידים ללקוחות את כל שירותי הענן שלנו גם באופן מקומי, כך שארגונים יוכלו להשתמש בשירותי הענן שלנו בכל מקום שבו הם זקוקים להם – בענן, באתר הלקוח, או באמצעות Dedicated Region Cloud@Customer".

כדרכו בשנים האחרונות, חבט אליסון מילולית באמזון ווב סרביסז. לדבריו, "מידע ונתונים של כ-100 מיליון בני אדם דלף מבנק Capital One, לאחר שעובדת לשעבר של אמזון נתפסה והודתה שחדרה לשרת שעליו אוחסן, ב-AWS". "אצלנו", אמר אליסון, "זה לא יכול היה לקרות כי לאיש מאנשינו אין גישה לנתוני הלקוחות, המאובטחים הרמטית". הוא ציין כי "בסיסי הנתונים של AWS, אורורה, רד שיפט ואחרים, דורשים הקצאות מורכבות וידניות, עם אבטחת מידע ידנית. אצלנו הכל אוטומטי".

לדבריו, "הזמינות שלנו בענן היא של 99.995%, משמע שתיים וחצי דקות נפילה בחודש. מדובר בזמינות גבוהה פי 25 מאמזון. אצלנו, הנתונים לעולם לא עוזבים את הדטה סנטר. אצל AWS Outposts לעולם הנתונים עוזבים את הדטה סנטר לענן וחזרה. לנו יש 50 שירותים – להם ארבעה. הביצועים שלנו מהירים יותר, בין פי 10 לפי 50. אנו יכולים לטפל בפי 7.5 היקף נתונים מהם".

"יש לנו כבר כמה לקוחות מאמצים מוקדמים של הטכנולוגיה", סיכם אליסון, "ביניהם סמסונג (Samsung), דוקומו (DOCOMO) ונומורה (NRI) היפניות, ו-OICT בעומאן. אנו מאפשרים גישה לשירותי ענן רבים יותר, כדי להעלות את הערך העסקי עבור הלקוחות של הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים