הרמטכ"ל החליט על זהות הקשר"ר הבא

רא"ל אביב כוכבי החליט למנות לתפקיד את אל"מ י', המשמש כיום בתפקיד בכיר בחטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב ● הוא יחליף את תא"ל יריב ניר

אלוף משנה י', הקשר"ר הבא. ייכנס לתפקידו בקיץ 2021. צילום: דו"צ

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט השבוע על זהותו של הקשר"ר הבא. זהו אלוף משנה י', המשמש כיום בתפקיד בכיר בחטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב.

קצין קשר ותקשוב ראשי באגף התקשוב וההגנה בסייבר אחראי על קביעת מדיניות התקשוב בזרוע היבשה של צה"ל, וכן על מתן מענה מבצעי וטכנולוגי לצורכי התקשוב השונים. עוד הוא אמון על קביעת מדיניות בנושא צופן וביטחון, קביעת פקודות ביטחון מערכות מידע, ואכיפת פקודות אלה. זאת, לצד ייצוג זרוע היבשה בפני גופים ממשלתיים ואזרחיים בנושאי תקשוב.

אל"מ י' משמש כיום כמפקד מרכז המימד בחטיבת ההגנה בסייבר שבאגף. הוא בן 44, גר בקיבוץ בכרמל, נולד וגדל באור עקיבא, נשוי ואב לשלושה. הוא צפוי לעלות בדרגה ולהתחיל את תפקידו כקשר"ר בקיץ 2021. י' החל את דרכו כקצין קשר גדודי, ולאחר מכן התקדם לתפקיד קצין קשר חטיבתי. אז הוא יצא ללימודי הנדסת תעשייה וניהול עם התמחות במערכות מידע.

י' היה מפקד גדוד קשר 858 במבצע עמוד ענן, בו הוביל את הגדוד בהכנת מרחב דרום למבצע, והיה מפקד גדוד קשר באוגדה 162 בעת מבצע צוק איתן. במבצע הוא ואנשיו לקחו חלק בהובלת מערך התקשוב במלחמה בעזה, פריסת מערכת צי"ד בשטח בתצורה קרבית ומתן מענה תקשובי לקצה הטקטי. לפני תפקידו הנוכחי שימש אל"מ י' כמקשא"פ (מפקד קשר פיקודי) דרום.

אל"מ י' יחליף בתפקיד את תת-אלוף יריב ניר, אשר מונה לקצין קשר ותקשוב ראשי ב-2017 ונכנס לתפקידו בקיץ 2018. ניר החליף בתפקידו את תא"ל נתי כהן, שפרש מצה"ל ושימש עד לפני ימים אחדים מנכ"ל משרד התקשורת. בתפקידו האחרון שימש ניר כראש מחלקת אג"מ באגף התקשוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אליהו

    בחירה הכי גרועה שאנחנו מכירים. היום יותר מתמיד אנו רואים שהקידום לפי קשרים ולא לפי כישורים. יש הרבה קצינים מוכשרים וטובים יותר מאל"מ י' הרמטכ"ל אביב איכזבתה הפעם

אירועים קרובים