אובר רוכשת את חברת משלוחי המזון פוסטמייטס ב-2.65 מיליארד דולר

ענקית שיתופי הנסיעות האמריקנית מנצלת את הנסיקה בדרישה למשלוחי מזון עקב משבר הקורונה, ונכנסת לתחום ביתר שאת באמצעות הרכישה החדשה ● העסקה אמורה להיות מוכרזת רשמית מאוחר יותר היום (ב')

נרכשת על ידי אובר. פוסטמייטס. צילום: BigStock
אובר

אובר

חברת שיתופי הנסיעות הגדולה בעולם אובר (Uber) רוכשת את ספקית משלוחי המזון האמריקנית פוסטמייטס (Postmates).

לפי דיווח של בלומברג בהתבסס על כמה אנשים המכירים את הנושא, אובר תשלום סכום עתק של 2.65 מיליארד דולר על כלל העסקים של הנרכשת. מועצת המנהלים על אובר כבר אישרה את הרכישה, והעסקה אמורה להפוך לרשמית היום (ב').

אובר האמריקנית – המפורסמת בזכות שירותי שיתופי הנסיעות שהיא מציעה בחלקים גדולים בעולם – כבר מפעילה שירות משלוחי אוכל המכונה Uber Eats. אבל שירותי משלוחי המזון חווים באחרונה גאות בביקושים, עקב במשבר הקורונה, מה שגרם לאובר לחשוק בהתרחבות ניכרת וכניסה יותר מסיבית אל התחום, בתוך ניצול המומנטום.

חווים באחרונה גאות בביקושים, עקב במשבר הקורונה. משלוחי מזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

חווים באחרונה גאות בביקושים, עקב במשבר הקורונה. משלוחי מזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

בתחילה, היא התעניינה ברכישת המתחרה האמריקנית של פוסטמייטס גראבהאב (Grubhub), שהתמזגה לבסוף ביוני האחרון עם חברת משלוחי המזון האירופית ג'סט איט (Just Eat – Takeaway.com) בעבור 7.3 מיליארד דולר. הרכישה שלבסוף הצליחה אובר לבצע, היא לפיכך עסקה קטנה בהרבה משתוכן על ידיה תחילה. 

בכל אופן, לפי הדיווחים, בסבב הגיוס האחרון שלה, שהתקיים בספטמבר, הוערכה חברת פוסטמייטס ב-2.4 מיליארד דולר, אלא שמאז, ולנוכח המגיפה העולמית, אפשר שערכה עלה, מה שהביא לכך שאובר שילמה בעבורה 250 מיליון דולר יותר בסופו של דבר.

הרכישה תאפשר לאובר להתחרות בדורדאש (DoorDash) – חברת המשלוחים המובילה בארצות הברית העוסקת בתחום משלוחי המזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים