ישראל ויוון ישתפו פעולה בתחום הסייבר

שתי המדינות ישתפו זו עם זו ידע ומידע על מתקפות, לטובת חיזוק הגנת הסייבר, והקמת מרכזי שליטה וניטור ומרכז לניהול אירועי סייבר ביוון ● על ההסכם חתמו ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, והשר היווני לממשל דיגיטל - במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו

החידוש הצפוי (בתקווה) של הטיסות בין ישראל ליוון ב-1 באוגוסט והאפשרות המסתמנת של הישראלים בכל זאת לנצל את חופשת הקיץ לבטן גב באחד האיים המרהיבים הם אלה שתפסו את הכותרות בביקורו של ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, אתמול (ג') בישראל. אלא שהסכם נוסף שנחתם בביקור הוא על שיתוף פעולה ישראלי-יווני בתחום הגנת הסייבר – בין מערך הסייבר הלאומי למקבילו ביוון.

על ההסכם חתמו יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, וקיריאקוס פייראקקיס, השר לממשל דיגיטלי בממשלה באתונה. טקס החתימה נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לדברי אונא, "הגנת סייבר מבוססת על שיתוף מידע בין גופים ומדינות. הן האיומים והן הפתרונות הם בינלאומיים ולכן, שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הוא דבר חיוני לביטחון הסייבר של כל מדינה".

במסגרת שיתוף הפעולה יתקיים סיוע הדדי בין מערך הסייבר הלאומי ליוון בחיזוק יכולות ההגנה בתחום, שיתוף בידע שנצבר בישראל להקמת מרכזי שליטה וניטור בתחום הסייבר ומרכז לניהול אירועי סייבר (CERT) ביוון, קיום הכשרות משותפות ודיאלוג מקצועי לשיפור החוסן שלשתי המדינות בתחום. כמו כן, ייעשה שיתוף ידע אודות מתקפות וחשדות למתקפות.

ההסכם מתווסף לכ-90 שיתופי פעולה שמקיים מערך הסייבר הלאומי עם מדינות וארגונים בינלאומיים בתחום זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים