גיוס "מסתורי": משה ינאי משקיע באינפינידט שהקים וניהל עד לאחרונה

החברה לא מסרה את היקף הגיוס, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני דולרים ● בועז חלמיש מונה ליו"ר דירקטוריון אינפינידט

משה ינאי, המייסד ועד לא מכבר המנכ"ל של אינפינידט. צילום: יח"צ

חודש לאחר שעזב את תפקידו כמנכ"ל אינפינידט, שאותה שהקים, היזם הסדרתי משה ינאי משקיע בחברת אחסון הנתונים שלו.

בסוף השבוע הודיעה אינפינידט כי סגרה סבב השקעה נוסף עם המשקיעים הקיימים שלה – TPG Growth, גולדמן זאקס, קלארידג' ישראל, ION Crossover Partners – וינאי עצמו. היקף הגיוס הנוכחי לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים. עד היום גייסה החברה 325 מיליון דולר ושווי השוק שלה מוערך ב-1.6 מיליארד.

מאינפינידט נמסר כי "המימון ישמש לבניית יוזמות חדשות, על מנת לענות, בין היתר, על הביקוש הגובר למודלי צריכה גמישים בשוק – דבר שמחזק את תוכניות הצמיחה של החברה". כמו כן, המימון ישמש למחקר טכני ופיתוח מוצרים.

קריאל סנדלר וניר סימון, מנכ"לים משותפים באינפינידט, ציינו כי "הגיוס הוא עדות לכך שקהילת המשקיעים שלנו מפגינה כלפינו אמון ומחויבות מתמשכים – לחזון, לאסטרטגיה וליכולת השוטפת שלנו להוציא לפועל. אנחנו בונים פתרונות אחסון רובסטיים, עם מערכות ניהול נתונים המותאמות לעתיד וחוויה טובה למשתמשי הקצה, תוך שמירה על ביצועי מערכת ורמת הזמינות הגבוהה שלה".

יותר מארבעה עשורים בתעשיית האחסון

ינאי הוא מבכירי תעשיית האחסון העולמית ועל שמו רשומה שורת הצלחות ארוכה בתחום. הוא פילנתרופ, מספר תשע בדירוג עשירי ההיי-טק בישראל, עם הון של 1.5 מיליארד דולר, ופעיל בתעשייה מזה יותר מארבעה עשורים. ינאי החל את דרכו ב-1975 באלביט, שרצתה להיכנס לתחום האחסון, ועזב אותה כשפנתה לעולם הצבאי-ביטחוני. במילניום הקודם הוא עבד גם ב-EMC, ועד פרישתו ממנה לאחר 13 שנים הוביל את פיתוח מוצר הדגל שלה, סימטריקס, שהפך אותה לחברת ענק: מחברה של עשרות מיליוני דולרים – למאות מיליארדים.

לאחר מכן, ינאי הוביל ומימן את הקמת הסטארט-אפ הישראלי XIV, שיבמ רכשה בסוף 2007 תמורת 300 מיליון דולר. זמן קצר אחר כך, באפריל 2008, קנה הענק הכחול חברת סטארט-אפ נוספת שינאי נמנה עם מקימיה – דיליג'נט, שעסקה אף היא באחסון נתונים, תמורת 165 מיליון דולר.

ב-2010 עזב ינאי את יבמ וב-2011 הקים את הבייבי האחרון שלו, אינפינידט, שמטפלת באחסון כמויות עצומות של מידע – מאות טרה-בייטים ופטה-בייטים. החברה הטמיעה את מערכותיה בקרב הלקוחות שלה בנפח של שישה אקסה-בייט (שישה מיליון טרה-בייט), בתוך פחות משש שנים בשוק, כשבחצי השנה האחרונה בלבד היא הטמיעה בנפח של יותר מ-1 אקסה-בייט. מוצר הדגל של החברה, אינפיניבוקס, יכול לאחסן יותר משמונה פטה-בייט של מידע במסד בודד. הטכנולוגיה שלה מספקת בו זמנית זמן אחזור של פחות מ-1 מילי-שנייה, אמינות של שבע תשיעיות ויכולת לגדול בנפחי האחסון, עם עלות בעלות כוללת נמוכה משמעותית לעומת מתחרותיה.

לצד הודעת הגיוס, החברה הכריזה על מינויו של בועז חלמיש כיו"ר הדירקטוריון, במקומו של ינאי, שכאשר עזב את כס המנכ"ל מונה למנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה. חלמיש שימש בעבר כמנכ"ל מרקורי (שנמכרה ל-HP), בכיר ב-HP וב-VMware, ומנכ"ל קלריזן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים