חודש הגאווה בהיי-טק: האירועים המרכזיים שעורכות החברות

הרצאות של אורנה בנאי ונדב אבקסיס, לוגואים בצבעי הגאווה, שיח על מגוון והכלה ותרומות לארגונים גאים – אלה הפעילויות הבולטות של החברות בענף השנה בחודש הגאווה

גאים ומחשבים - על גאווה והכלה בחברות היי-טק. צילום אילוסטרציה: BigStock

חודש יוני הוא חודש הגאווה וכמו בשנים האחרונות, גם השנה רבות מחברות ההיי-טק חוגגות אותו בשלל אירועים. אמנם, השנה אמנם נדחו מצעדי הגאווה לחודש ספטמבר, בתקווה שעד אז הקורונה תצטמצם וניתן יהיה לקיים אירועים בסדר גודל כזה, אלא שהחברות יציינו אותו בכל זאת ביוני, מאחר שמהומות סטונוול, שהיוו התקוממות ראשונה של הלהט"בים נגד אפלייתם, התקיימו ב-29 וב-30 ביוני 1969, בניו-יורק ובמקומות נוספים בארצות הברית, ומצעד הגאווה הראשון צעד בתפוח הגדול בחודש זה, שנה לאחר מכן.

ליקטנו עבורכם רשימה של פעילויות שונות שחברות היי-טק בישראל מקיימות לציון החודש הגאה:

אינטל

אינטל ישראל חוגגת, זו השנה השלישית ברציפות, את אירועי הגאווה, והפעם היא תציין גם 25 שנים להיווסדו של iGLOBE – ארגון עולמי של עובדיה שמשתייכים לקהילת הלהט"ב. דגלי הגאווה יונפו בקמפוסים שלה ברחבי הארץ והיא תקיים מספר אירועים אונליין, ביניהם מפגש עם אורנה בנאי, שיחה עם הרב בני לאו ושידור של התוכנית סיפור הגאווה שלי בהגשת לירן נוטיק, שבה ארבעה עובדים ועובדות של אינטל ישראל, להט"בים והורים לילדים להט"בים, ישתפו את סיפוריהם. התוכנית תשודר היום (ג') אחר הצהרים בעמוד הפייסבוק של אינטל ישראל, בשידור חי.

כמו כן, קמפיין הגאווה של החברה בתקשורת ובמדיה החברתית ילווה בכיתוב גאים.ות מכל מקום, שייכתב בפונט רב מגדרי מיוחד, שעוצב על ידי מיכל שומר.

דגל הגאווה בקמפוס של אינטל ישראל. צילום ארכיון: יח"צ

דגל הגאווה בקמפוס של אינטל ישראל. צילום ארכיון: יח"צ

אמדוקס

החברה תקיים השנה תערוכה וירטואלית בנושאי להט"ב, שיצרו בני נוער בפרויקט משותף עם משרד החינוך. האתר יושק לקהל הרחב ב-20 ביוני. כמו כן, היא תקיים הרצאות לחודש הגאווה – עם הרב בני לאו, שידבר על דת וקבלת האחר, ועם נדב אבקסיס, שיספר את סיפור היציאה מהארון שלו. אמדוקס אף יצרה לוגו שלה בצבעי הגאווה, תעלה למדיה החברתית סרטון עם עובדים להט"בים בה ותקיים פעילות הסברה על מגוון והכלה.

אפלייד מטיריאלס

לרגל חודש הגאווה תקיים אפלייד מטיריאלס הרצאה וירטואלית, שתועבר על ידי נציג מארגון חוש"ן, שפועל להסברה ולחינוך אודות הקהילה הלהט"בית. בנוסף, החברה תתרום לפעילות הארגון ותממן הרצאות בבתי ספר ברחבי הארץ. דגל הגאווה יונף לצד דגלי ישראל, ארצות הברית והחברה בכניסה למרכז הפיתוח והייצור שלה בקריית המדע ברחובות.

גונג

בחברת הסטארט-אפ אומרים שפעילויות הגאווה הן מהאירועים החברתיים המרכזיים שהיא עורכת במהלך השנה – הן במטה שלה בסן פרנסיסקו והן בסניף בארץ. גם היא נצבעה בצבעי הגאווה בכל הפלטפורמות החברתיות שלה. החברה אף תקיים פאנל בינלאומי של עובדים גאים בה, שיספרו על האתגרים שלהם בקריירה ובחיי היום יום. בנוסף, השיחות הקבועות שגונג עורכת מדי שבועיים עם כל 350 עובדיה בזום, שמוקדשות לסוגיות עסקיות ולדברים שקורים בעולם, תוקדשנה במהלך החודש לגיוון, שוויון ונגד אפליה וגזענות – במיוחד בימים אלה של חודש הגאווה וההפגנות למען הקהילה האפרו-אמריקנית בארצות הברית.

מיקרוסופט

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, שבשנים האחרונות המשאית שלה הובילה את מצעד הגאווה בתל אביב, ממשיכה זו השנה החמישית בפרויקט שלה עם ארגון מעברים למען טרנסג'נדרים.ות ומעניקה מלגות מלאות ללימודי השכלה גבוהה לסטודנטיות.ים על הקשת הטרנסג'נדרית.

כמו כן, החברה תעלה השנה קמפיין ברשתות החברתיות, בהשתתפות עובדים בה, שבו הם יספרו את סיפורם האישי. עוד במסגרת חודש הגאווה, עובדי מיקרוסופט יוזמנו לשני מפגשים – האחד עם השחקנית אורנה בנאי והשני עם אנשי ארגון תהל"ה, שמלווה ותומך בהורים ובמשפחות שילדיהם יצאו מהארון.

המרכז של מיקרוסופט בתל אביב צבוע בצבעי הגאווה. צילום: יח"צ

המרכז של מיקרוסופט בתל אביב צבוע בצבעי הגאווה. צילום: יח"צ

במיקרוסופט מציינים גם את הפעילות שלהם למען קהילת הלהט"ב בכל השנה: החברה מעניקה לעובדיה שנמצאם בתהליך פונדקאות (להט"בים ושאינם) מענק של 60 אלף שקלים; קיים בה הפורום הלהט"בי GLEAM; ועובדיה משתתפים, כקבוצה מאורגנת, באירועי גאווה שונים ברחבי העולם – כולל, כאמור, במצעד בתל אביב. כמו כן, העובדים תורמים מדי שנה באירוע ההתרמה השנתי של ארגון הנוער הגאה איגי והחברה מכפילה את סכום התרומה, והיא אף רוכשת כרטיסים לעובדיה באירוע ההתרמה השנת של הוועד למלחמה באיידס, ובכך תורמת לארגון. בנוסף, בשנה שעברה שימש הגג של המשרדים שלה בתל אביב כאחד המוקדים של פסטיבל הקולנוע הגאה, TLVFest.

נטורל אינטליג'נס

נטורל אינטליג'נס עוסקת בפעילויות וקידום נושא הגאווה וקהילת הלהט"ב כל השנה, והיא הייתה בין החברות הראשונות להוביל את המגמה החיובית. החברה נותנת מענק פונדקאות על סך 50 אלף שקלים לעובדים ולעובדות מכל הקהילות, שנזקקים לתהליך על מנת להביא ילדים לעולם. נטע פלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בנטורל אינטליג'נס, מקדמת את הנושא בחברה ונבחרה אשתקד, בפעם השלישית ברציפות, למקום 25 מתוך 50 ברשימה העולמית של יצירת סביבת עבודה תומכת ללהט"ב, המפורסמת ב-Yahoo Finance.

ארטיק טעים וגאה. צילום: נעמי זיסבלט

ארטיק טעים וגאה. צילום: נעמי זיסבלט

לכבוד חודש הגאווה תתקיים בחברה הרצאה של גל אוחובסקי בנושא. בנוסף, המשרדים שלה לובשים גאווה – דגלים, סמלים ועוד. כמו כן, מתקיימות הפסקות בירה עם קרטיבי הגאווה המיוחדים של פאלטאס, מצרפת תמונה של הקרטיבים שמיוצרים בעבודת יד וחומרים טבעיים על בסיס צבעי הדגל הלהט"בי.

סולוטו

סולוטו ו-LGBTech – ארגון שפועל למען מגוון והכלה בעולם העבודה בכלל ובהיי-טק בפרט – יערכו הערב (ג') וובינר משותף בזום על גיוון והכלה בחברות ההיי-טק, ויעלו את השאלה האם הן באמת מקומות עבודה פתוחים עבור קהילת הלהט"ב. בין המשתתפים בפאנל: יהונתן רוזן, מהנדס תוכנה בכיר בסולוטו, ביאנקה לואיס, מנהלת מכירות והצלחת לקוח באופסטר, הדס אלמוג, מנהלת אנשים ב-Here mobility, ודקל עובדיה, מומחה פיתוח ארגוני גלובלי בפלייטיקה.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן.

סיילספורס

החברה, שהמנכ"ל שלה, מארק בניוף, הוא בין התומכים והמקדמים הבולטים של זכויות להט"ב בענף, צבעה את עמוד הפייסבוק של מרכז המו"פ שלה בישראל בצבעי דגל הגאווה, ומתכננת להשאיר אותו כך עד לסוף החודש. כמו כן, היא הכינה סטיקר גאווה מיוחד לווטסאפ ומפרסמת לאורך החודש פוסטים ברשתות החברתיות, המספרים את סיפורם של העובדים הגאים בסיילספורס ישראל.

הלוגו הגאה של סיילספורס

הלוגו הגאה של סיילספורס

בנוסף, עובדים בחברה ישתתפו בשלושה מפגשים בנושא גאווה, כולל כיתת אמן עם הראל סקעת. כמו כן, החברה עורכת לעובדיה שני מפגשים עם עמיתים שלהם מהקהילה הגאה: האחד הוא הרצאה שכבר התקיימה עם עידן לירון-לבנה, שמוביל את קבוצת הגאווה אאוטפורס (OutForce) בסיילספורס ישראל, שבין השאר מעניקה רשיונות סיילספורס בחינם לעמותות רלוונטיות ומסייעת להן בהטמעת מערכות החברה ללא עלות, ומובילה פרויקטי התנדבות ותרומות כספיות למלכ"רים וארגונים להט"ביים ברחבי הארץ. המפגש השני מתקיים השבוע עם נאור לביא, והוא יעסוק באתגרים חברתיים סביב קבלת האחר בקהילות השונות. לוי יספר על היציאה המורכבת שלו מהארון – הן מהעולם החרדי לזה החילוני והן כהומו.

כמו כן, סיילספורס ישראל תרמה 10,000 שקלים לעמותה שפועלת לקידום הקהילה הלהט"בית בישראל.

פיליפס

החברה מציינת השנה ברחבי העולם את חודש הגאווה תחת הכותרת Life is better when you are you (החיים טובים יותר כשאתה – אתה). פיליפס תערוך שורה של אירועי גאווה גלובליים – מקוונים, כמובן – שבהם ישתתפו חוגגים מכל העולם, כאשר הסניף הישראלי ייקח בהם חלק פעיל.

בפיליפס מציינים גם את שיתוף הפעולה שלהם עם LGBTech. אלון מדר, מנהל פיתוח המשאבים בארגון זה, יתארח בפיליפס בהרצאה "במה יש להתגאות? סיפור להט"בי".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. moshe

    לדעתי זו בושה ולא גאווה. אנשים שנוצלו מינית בילדותם ע"י פדופילים נהיו פדופילים בעצמם ואז מכסים את הפגמים שלהם בתירוץ של גן שאינו קיים.

אירועים קרובים