פורמולה רכשה 70% ממניות לירם ב-30 מיליון שקלים

לירם מפתחת מערכות ניהול פיננסיות ייעודיות למשרדי רואי חשבון, יוצעי מס, מנהלי חשבונות, חשבים ומנהלי כספים ● הרכישה בוצעה באמצעות החברה הבת של פורמולה, מיכפל מיקרו מחשבים

גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה. צילום: יח"צ

פורמולה מערכות רכשה 70% ממניות לירם תוכנות פיננסיות, באמצעות החברה הבת מיכפל מיקרו מחשבים – כך הודיעה החברה היום (ב'). היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו ב-30 מיליון שקלים.

לירם נוסדה ב-1985 על ידי רמי ליבנת, הבעלים והמנכ"ל של החברה. היא מתמחה מאז היווסדה בפיתוח מערכות ניהול פיננסיות ייעודיות למשרדי מייצגים, דוגמת רואי חשבון, יועצי מס, מנהלי חשבונות, חשבים ומנהלי כספים בחברות. הפתרונות שלה כוללים, בין היתר, מערכות לעריכת והפקת דו"חות כספיים והצהרות הון, חישובי פחת וניהול הרכוש הקבוע (תחת המותג הוותיק רם ניהול), פתרונות להפקת מסמכים חשבונאיים ופתרון הנהלת חשבונות כפולה וחד צידית.

פורמולה מסרה כי "רכישה זו מהווה מהלך נוסף להרחבת פעילותה של החברה בניהול מערכות פיננסיות ייעודיות – תחום שבו היא פועלת באמצעות קבוצת מיכפל". מיכפל מתמחה במתן פתרונות משולבים בתחום מערכות שכר ונוכחות עובדים, לרבות מתן שירותי תפעול פנסיוני.

בחודשים האחרונים השלימה לירם את השקתה של הפלטפורמה רמפלוס 360, המהווה מערכת מודולרית בסביבת עבודה אחת – מקומית או בענן – של פתרונות החברה. בלירם אומרים כי המערכת הוכיחה את יעילותה בזמן משבר הקורונה: היא אפשרה למייצגים ולמנהלים להתנהל בסביבה המאתגרת ולספק שירות חיוני ללקוחותיהם גם בזמן הסגר, תוך הבטחת ייעול תהליכי עבודה, חיסכון בזמן ומניעת טעויות.

ליבנת אמר כי "אני מאמין מאוד ביכולותיה של פורמולה, המשלבת ניהול עסקי יציב לצד אסטרטגיית צמיחה מוכחת לאורך שנים. פורמולה תפתח לנו אפשרויות להתרחבות במגוון רחב של נושאים בתחום הניהול המשרדי, תוך העמקת הקשר עם לקוחותיה. נמשיך בפעילות בשוק מערכות הניהול הפיננסיות ונאפשר ללקוחות לשפר תהליכי עבודה ולהתייעל בהתאם לצו השעה."

משה חיטלמן, מנכ"ל מיכפל, ציין כי "החיבור עם לירם מהווה מכפיל כוח ליכולתנו להמשיך ולספק פתרונות תוכנה עבור לקוחותינו – הכוללים עשרות אלפי משתמשים בכל הארץ ובכל מגזרי המשק. הרכישה יוצרת פלטפורמה מלאה של מוצרים בשילוב ייעוץ מקצועי בנושאי שכר, דיני עבודה ודיני מיסים".

לדברי גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה, "רכישת לירם מצטרפת לשורה של מהלכים שלנו להגדלת היצע הפתרונות ונתח השוק בענף שירותי השכר ומשאבי אנוש. זהו תחום שבו אנחנו פועלים מאז רכישתה של מיכפל. פעילותה של לירם סינרגטית ומשלימה לפעילות של פורמולה בתחום השכר. הרכישה תביא להעמקת פעילותנו בתחום, לצד הרחבת פעילותה של לירם באמצעות נכסיה של פורמולה ופעילותה העסקית".

רכישות קודמות

קבוצת פורמולה, שמניותיה נסחרות בבורסות בתל אביב ובניו-יורק, פועלת באמצעות החברות הציבוריות בקבוצה: מטריקס, סאפיינס ומג'יק. בספטמבר 2006, אמבלייז רכשה את השליטה בה בתמורה ל-67 מיליון דולר, לפי שווי של 200 מיליון – 54% יותר משווי השוק של פורמולה באותה עת. בספטמבר 2010 מכרה אמבלייז את השליטה בפורמולה מערכות לקבוצת אסקו הפולנית תמורת כ-139 מיליון דולר.

בינואר 2016 קנתה פורמולה, ביחד עם התעשייה האווירית, את TSG IT Advanced Systems – זרוע ה-IT של נס למגזר הביטחוני – תמורת 50 מיליון דולר. זו עוסקת בתחום מערכות שליטה ובקרה, מודיעין, הגנת המולדת וסייבר. בין היתר לקחה TSG חלק בהקמת מערכת השו"ב הצבאית טירת האגם. שנה לאחר מכן, פורמולה רכשה את מלוא הבעלות על מיכפל ושילמה על כך כ-22 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים