פיטורים נרחבים ביבמ וקיצוצים ב-HPE

לפי הדיווחים, יבמ תקצץ אלפי משרות בארצות הברית ועשרות רבות של עובדים בישראל, ו-HPE תקצץ עלויות ותפטר עובדים, אם כי היא עדיין לא פירטה באילו חטיבות וכמה משרות יבוטלו

גלי פיטורים נוסף? אילוסטרציה: BigStock

פגיעת מגיפת הקורונה משפיעה על כל הסקטורים בשווקים, ובדומה לחברות קטנות ובינוניות שמקצצות בעלויות התפעול וסוגרות פעילויות, גם חברות הענק, המבוססות על לקוחות אנטרפרייז, נפגעו קשות בהכנסותיהן ונוקטות צעדי קיצוץ ופיטורים. בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית דווח בסוף השבוע על קיצוצים משמעותיים ביבמ וב-HPE, הכוללים פיטורים והורדה בשכר.

בתגובה לדיווח בבלומברג מסר הענק הכחול כי "בעוד אנו תמיד שוקלים את הסביבה הנוכחית, החלטותיה של יבמ בנוגע לכוח האדם שלה הן לטובת בריאות עסקיה בטווח הארוך" והוסיפה, כי "שוק תחרותי ביותר דורש גמישות רבה לשינויים בכישורים בעלי ערך גבוה", עוד ציינה החברה, כי "מתוך הכרה במצב הייחודי והקשה שההחלטה הזאת עלולה ליצור עבור חלק מן העובדים שלנו, יבמ מציעה כיסוי רפואי מסובסד של כל העובדים שיושפעו מן הפיטורים עד יוני 2021".

יבמ לא הודיעה כמה עובדים יושפעו מן הפיטורים ובאילו מדינות, אך לפי דיווחים בוול סטריט ג'ורנל ובבלומברג, מדובר על אלפי מפוטרים, בחמש מדינות: קליפורניה, ניו-יורק, צפון קרוליינה, מיזורי ופנסילבניה. עובדי החברה ששוחחו עם התקשורת באנונימיות דיווחו על קיצוץ של צוותים שלמים וסיפרו על מענקי פרישה מוגדלים.

עובדי הסניף הישראלי של הענק הכחול צייצו רבות על הנושא בטוויטר. כך, אחד מהם כתב: "פיטורים נרחבים אצלנו ביבמ. למזלי זה לא אני, אבל זה כואב וקשה לשמוע על אנשים שייאלצו להתחיל מחדש, בטח בתקופה קשה ממילא של חוסר ודאות". יוער שמהצוץ לא ניתן לדעת האם הפיטורים שהכותב מתייחס אליהם מתבצעים ביבמ העולמית או ביבמ ישראל.

לאנשים ומחשבים נודע, כי היקף הפיטורים יעמוד על עשרות רבות של עובדים בישראל, כאשר הפגיעה העיקרית תהיה ביבמ ישראל ולא במרכז המו"פ של החברה בחיפה.

קיצוץ של רבע במשכורות המנהלים ב-HPE

בתוך כך גם HPE הודיעה על תוכנית קיצוצים במסגרת הדיווח הרבעוני שלה. החברה תקצץ חלק מן המשכורות עד 31 באוקטובר, כשמשכורות המנהלים יופחתו ב-20%-25%. כמו חברות אחרות, גם HPE הודיעה כי לצורך חיסכון בעלויות תאמץ עבודה מהבית בטווח הרחוק, שתאפשר לה לסגור חלק ממשרדיה.

החברה גם צפויה לפטר עובדים, אם כי עדיין לא פירטה באילו חטיבות וכמה משרות יבוטלו. בהודעתה היא ציינה, כי "אנו בוחנים את הפרטים במהלך החודשים הקרובים" כדי לקבוע יהיה נכון מבחינה עסקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים