מהו השכר הממוצע של עובדי ה-UX והמוצר?

סקר של UX Live מראה שהשכר של אנשי חוויית המשתמש נותר ללא שינוי, בעוד שבתחום המוצרים הוא עלה ב-7% ● עדיין יש פערים רחבים בין התלושים של גברים ונשים ובין הפריפריה למרכז, ובחלק מהמקרים הם אף זינקו

צילום אילוסטרציה: BigStock

חוויית המשתמש היא בין הנושאים החמים בעולם ההיי-טק באחרונה, ותחום המוצרים חם כבר שנים רבות, ומן הסתם עוד ימשיך. על כן, מסקרן לראות כמה מרוויחים עובדים ומנהלים בתחום זה.

סקר רמות השכר השנתי של UXI Live קובע שהשכר הממוצע של אנשי ה-UX כמעט שלא השתנה לעומת 2019 והוא עומד על 22,196 שקלים לחודש לעומת 22,251 שקלים – ירידה של רבע אחוז בלבד. לעומת זאת, שכרם של אנשי ה-Product רשם עלייה של 7% ל-21,455 שקלים לחודש בהשוואה ל-20,066 שקלים אשתקד.

552 עובדים ומנהלים השתתפו בסקר, שרובם המוחלט (70%) עובדים בחברות מוצר טכנולוגי. כל השאר מתחלקים בין חברות פרויקטים (15%), אנשי היי-טק בחברות שהטכנולוגיה היא לא תחום העיסוק המרכזי שלהן, כמו חברות ביטוח או מלונאות (5%), חברות שמתמחות בעיצוב וחוויית משתמש (כ-4%) וגופים אחרים (7%).

יש לציין שהסקר נעשה לפני שמשבר הקורונה פרץ לחיינו. המשבר אמנם השפיע על חברות ההיי-טק, אבל נראה שבהיקף נמוך יותר מאשר על ענפים אחרים במשק, ולכן, בימים אלה של חזרה לשגרה, לא מן הנמנע שרמות השכר יישארו דומות גם בחודשים הקרובים.

מקור: UXI Live

מקור: UXI Live

הסקר מצביע על מגמה מטרידה במיוחד: הפער בין השכר של אנשי ונשות חוויית המשתמש זינק ביותר מ-50% – מ-14.7% ב-2019 ל-22.4% השנה. לעומת זאת, בתחום המוצר הפער בין גברים לנשים הצטמצם מעט – ל-13%, בהשוואה ל-17% בשנה שעברה. מדובר בהמשך מגמה, שכן ב-2018, שכרן של העובדות בתחום היה נמוך ב-32% מזה של עמיתיהן הגברים.

מקור: UXI Live

מקור: UXI Live

פערים נוספים שממשיכים להתקיים מתבססים על מיקום גיאוגרפי ו-ותק בעבודה. השכר בהיי-טק בפריפריה נמוך יותר מאשר של אלה שעובדים בגוש דן או בשרון בכל קבוצות הגיל, אלא שמעל גיל 45 הפער הזה מזנק, עד כדי 7,500 שקלים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חייםכהן

    שלוםזהמכובדויפהמהשאתםעןשיםאניאשמחלשתףפעולה

אירועים קרובים