כך עיריית רמת גן משקפת את מאגרי המידע לתושבים ולגופי מחקר

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן, מספר על פרויקט שיקוף מאגרי המידע וכיצד הוא מבוצע, ואומר כי הוא ישמח לחלוק את הנתונים עם עמיתיו ברשויות המקומיות

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן.

עיריית רמת גן משתפת מידע רב עם הציבור, באמצעות אופן דטה, לימוד מכונה ובינה מלאכותית. באתר העירייה יש אזור מיוחד, שבו מוצגים מאגרי מידע עירוניים שונים, כגון על בתי עסק, בתי ספר, רמזורים ומידע מפולח אחר. כל מי שמחפש מידע רלוונטי יכול למלא טופס פשוט אונליין, ומערכת חכמה שפותחה על ידי אגף המחשוב של העיריה תעביר לו את המידע המפולח לפי ההגדרות שיבקש.

פרטים על כך הציג קובי נוח, מנמר עיריית רמת גן, בוובינר דטה אנליטיקס של אנשים ומחשבים, ששודר אתמול (א'). בכנס הווירטואלי השתתפו מנמ"רים ממגזרים שונים, שסיפרו על יישומי בינה מלאכותית בארגוניהם, וכן מנהלי חברות שעוסקות באנליטיקה ומטמיעות פתרונות בתחום בארגונים.

נוח אמר כי העירייה מיישמת אופן דטה לכמה מטרות: האחת היא כדי לשקף את המידע לציבור בצורה מקסימלית, לכל שימוש שהוא, ובכך לשפר את השירות שניתן לו. השנייה היא לסייע לעסקים לקבל החלטות היכן למקם את העסק שלהם. "אם, לדוגמה, רשת פארם כלשהי רוצה לפתוח סניף בעיר, נוכל לספק לה, במענה לשאילתות ממוקדות, מידע על מה יש באזור, למשל רשתות מתחרות", הסביר. מטרה שלישית של המהלך, שעיריית רמת גן מייחסת לה חשיבות רבה, היא עידוד גופים שעוסקים במחקר להשתמש בנתונים. "יש ברמת גן את אוניברסיטת בר אילן, מכללת שנקר, בית החולים שיבא ועוד גופים שאנחנו מעוניינים להנגיש להם את המידע, כדי שיוכלו לעבד אותו ולעשות בו שימוש", אמר נוח. מטרה נוספת היא שיתוף פעולה עם סטארט-אפים שמפתחים, או שיש להם רעיונות לפתח, פתרונות למגזר המוניציפלי, ומאגרי מידע של עיריות יכולים לשמש אותם. כך, הדבר מאפשר להם להציע לעירייה את הפתרונות שלהם.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

ליצור הקשרים בין פרטי המידע

המידע מופיע בפורמטים שונים, בהתאם לצרכים של המבקש ולרמת הפילוח שלהם. נוח הדגיש שהמאגרים נחשפו לאחר שבוצעו בהם כל התהליכים הנדרשים של שמירה על הפרטיות ואבטחת המידע. עוד הוא ציין שהייחודיות של עיריית רמת גן בתהליך היא בכך שנעשו פעולות שונות כדי ליצור הקשרים בין פרטי המידע השונים, ובכך להעמיק ולטייב את איכות המידע שניתן למבקשים אותו.

הוא ציין כי ישמח לחלוק את המידע עם עמיתיו ברשויות המקומיות, מאחר שלדעתו, שיקוף המידע ומתן אפשרות לבצע עליו אנליטיקות חשובים ביותר – לצורכי מחקר, קבלת החלטות בעסקים, שיתוף פעולה עם סטארט-אפים וכחלק מהשירות לתושבי העיר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יחזקאל

    בדיחה של כתבה, שתשקף את המחסור בחניה לדיירי העיר, שתשקף את צפיפות הכיתות בגנים ובבתי הספר, שתשקף כמה שבילי אופנים נסללו בעיר והכי חשוב שתשקף את הכנסות העיריה מדוחות חניה ודוחות לרוכבי אופנים, לא מבין איך בעיר כל כך ממוחשבת לא מצליחים לחשב איזה צפיפות תהיה בכיתות ובכבישים כשמאשרים כל כך הרבה בניה, בושה של עיר ובושה של תיכנון. לא מבין בשביל צריך אגף מחשוב אם כושלים במתואר לעיל? איך אגף הפיקוח יעיל הרבה יותר מאגף התיכנון ? בואו איתי לחפש חניה ב19.00 כשחוזר מהעבודה ותבינו את הזעם + דוחות חניה באדום לבן ברחובות צדדים וזניחים בעיר

אירועים קרובים