"הקורונה שינתה את עולם האי-קומרס – והוא לא יחזור למה שהיה"

"כל העסקים יאמצו את הפלטפורמה הזו", אמרה עידית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל ● היא ציינה את המעבר של הדואר לעבודה מהבית לנוכח הקורונה ואת היתרונות שהוא הפיק מכך

עדית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל. צילום: לואיז גרין

"הקורונה שינתה לחלוטין את עולם האי-קומרס והוא לא יחזור להיות מה שהיה. כל העסקים יאמצו את הפלטפורמה הזו", כך אמרה עידית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל.

חן השתתפה בכנס הווירטואלי הרביעי במספר על המשכיות עסקית בעידן הקורונה, שנערך היום (א'), בהפקת אנשים ומחשבים. בכנס השתתפו מנמ"רים ממגזרים שונים במשק ומנהלי חברות IT.

בדבריה ציינה חן כי "דואר ישראל ערוך הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה הלוגיסטית על מנת לתת מענה לאי-קומרס". היא פתחה את הרצאתה בנתונים על דואר ישראל: החברה מעסיקה 5,500 עובדים ב-1,200 אתרים בכל הארץ, בהם 1,000 דוורים, כמו גם שליחים. היא אמרה שהדואר ערוך למשברים כמו הקורונה, בהיותו חלק ממערך מל"ח (משק לשעת חירום).

"נכנסנו לתוך הקורונה במצב יחסית טוב", ציינה. "כבר אחרי מגפת הסארס עולם האי-קומרס קיבל דחיפה רצינית, וגם אנחנו הפקנו את הלקחים".

בדבריה פירטה חן את הפעילות שעשה הדואר בהקשר של המסחר המקוון, שבתחילת המשבר סבל מהאטה ובעיות, בכל העולם, אבל אחר כך חזר לפעול יחסית כשורה. המענה של הדואר היה חיבור מואץ של לקוחות לאתרי האי-קומרס, תוך מתן חיווי מידי ללקוחות על סטטוס המשלוחים וזמן הגעתם.

חן התייחסה גם להיערכות הפנים ארגונית עם תחילת המשבר ואמרה כי "כל עובדי המטה שלנו עברו ביום אחד לעבוד מהבית, וזה הצריך מתן מענה למצב לא סטנדרטי לחלוטין". היא ציינה כי האגף שבראשותה נערך לתת את אותו מענה מחשובי בזמן קצר, תוך התמודדות עם מצבים של עובדים שנכנסו לבידוד, תפעול הדוורים ושמירה על בריאותם.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

נושא אחר שאגף המחשוב של הדואר נדרש לו הוא המוקדים של החברה. "יש לנו מספר מוקדים, וגם הם עברו עם תחילת המשבר לעבודה מהבית. בתוך 10 ימים חיברנו 150 נציגים לעבוד מהבית בליווי הדרכה, כי זה מצב שעד היום לא היה לנו", אמרה.

חן הדגישה כי למרות המציאות המורכבת, הייתה הקפדה על מעקב אחר מימוש תכניות העבודה של הדואר בתחום המחשוב – ובכלל. "המשכנו לתחזק מערכות וכלים, ואפילו עודכנו גרסאות", הוסיפה.

"הקורונה שיפרה מאוד את מעמד המנמ"רים"

גם בדואר מבינים, נוכח ההתנהלות בתקופה זו של משבר הקורונה, שהעבודה מרחוק מביאה עימה יתרונות רבים. חן סיפרה שכל הישיבות והפגישות בתקופה זו נערכו בזום או במיקרוסופט טימס – דבר שהתכוונו להתחיל לבצע עוד לפני כן, ופרוץ המשבר היווה זרז מעולה לכך. "אנחנו מדברים על שימוש בפלטפורמות אלה לפחות חצי שנה, והנה בתוך יום, מתוך אילוצים, עברנו להשתמש בהן וכולם מרוצים. אין ספק שנמשיך למנף את השימוש בפלטפורמות אלה לטובתנו", אמרה חן.

היא סבורה שאירועי הקורונה שיפרו מאוד את מעמד המנמ"רים בארגונים, כי הנהלות הבינו שבלעדיהם, שום דבר לא זז. "תפקיד המנמ"ר היה חשוב לפני הקורונה אבל אחריה הוא הרבה יותר, וזו הזדמנות למנמ"רים למצב את עצמם", ציינה.

המשך סיקור ההרצאות ממפגש הפורום – בהמשך השבוע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    עובדים מהבית או לא עובדים? לפי מעקב המשלוחים של הדואר, מוצר שנשלח אלי בדואר רשום לחיפה תקוע בסניף ברמת גן כבר עשרה ימים ומחכה שם להמשך טיפול.

אירועים קרובים