על רקע הקורונה: מתקפות סייבר על המשרד לשירותי דת

המשרד הצליח להתגבר על המתקפות ולא נגרם נזק משמעותי - כך חשף ליאור אשכנזי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטל, מידע וסייבר במשרד

ליאור אשכנזי, מנמ"ר המשרד לשירותי דת. צילום: ניב קנטור

משבר הקורונה הביא עמו מתקפות סייבר על המשרד לשירותי דת. עם זאת, המשרד הצליח להתגבר עליהן והמתקפות לא גרמו לו נזק משמעותי כלשהו. את הדברים חשף ליאור אשכנזי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטל, מידע וסייבר במשרד, במפגש שנערך על ידי אנשים ומחשבים.

אשכנזי אמר כי "אנחנו עדים למתקפות חוזרות ונשנות על המשרד וסניפיו. איומי הסייבר לא עוצרים בימי הקורונה וגם כיום, כמו בעת שגרה, אנחנו ערוכים ומגנים על המערכות ותחנות הקצה". דבריו נאמרו במפגש השלישי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה. את המפגש, שנערך באחרונה, פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של אנשים ומחשבים. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

"התפרצות נגיף הקורונה משבשת את ההתנהלות היומיומית באופן משמעותי כמעט בכל ארגון", אמר אשכנזי. "ההנחיות בישראל מתעדכנות כמעט מדי ערב, בעקבות גל גדל של אי ודאות והחשש עקב המידע הרב הנחשף בערוצים השונים. זו תקופה מאוד מאתגרת, שמאלצת אותנו לצאת מהשגרה המוכרת לנו, תוך הישענות על משאבים פנימיים, ולמידה לתפקד תוך בידוד פיזי וחברתי שלא מוכר לנו".

"המשרד לשירותי דת פועל תחת הנחיות משרד הבריאות והממשלה, על מנת ליצור סביבת עבודה בטוחה ככל הניתן", ציין אשכנזי. "יחידות הליבה נדרשות לתת מענה למועצות הדתיות ולגופי הקבורה. באגף הבכיר לטכנולוגיה יצרנו מיפוי של כלל מקומות הקבורה הקיימים בארץ. אנחנו יודעים לתת מענה ולבצע הצרחות בין תהליכים ולעשות שינויים – בשל התפרצויות מקומיות של הנגיף – אל מול אזורים אחרים, ולבצע את כל זה באופן מקוון". לדבריו, "עובדי השטח שלנו מעבירים נתונים וציוד מיגון עבור שירותי הקבורה, ותוך כדי תנועה מלאים מתעדכנים. מנכ"ל המשרד קבע כי הקבורה היא הנושא חשוב ביותר להמשך רציפות תפקודית. עלינו לתת שירות זה בכל מקום זמן ולצערנו, לכל מי שיזדקק".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"אנחנו אמנם בעורף – אבל שותפים מלאים ללחימה"

הוא הוסיף כי "אנחנו אמנם בעורף, במשרד או בבית, אבל מנהלים את האירוע כשותפים מלאים ללחימה. כל תהליכי המשרד הם דיגיטליים. אנחנו בתוך ליבת הארגון, מנווטים, נותנים פתרונות ושותפים לתהליכי קבלת ההחלטות עם ההנהלה".

אשכנזי דיבר על שיתוף הפעולה בין האגף לגופים ממשלתיים אחרים, ובראשם רשות התקשוב הממשלתי, ואמר כי "לאיש אין את כלל הידע. הרשות נותנת פתרונות. אנחנו מתייעצים עימם, מקבלים הנחיות, שואלים שאלות ומקימים מאגר ידע – הכל כדי לתת ללקוחות המשרד מענה עם תהליכים נכונים ביותר".

"האירוע הזה הוא מתמשך ואין לדעת מתי ייגמר", סיכם. "אנחנו נערכים לתרחישים עתידיים ונותנים סל פתרונות לצרכי המשרד תוך כדי תנועה, תוך עדכון נתונים להנהלה ולמקבלי ההחלטות – בחמ"ל שהקמנו".

עוד השתתפו בכנס: ירון כהן, ארכיטקט ענן בנוטניקס ישראל; שלמה שמאי, מנמ"ר איילון ביטוח; תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן; ליאור אביב, מנהל מכירות אזורי בפאלו אלטו; רונן בורץ, מנהל מכירות ב-IT Way; דוד שוחט, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל; שרון ישראלי, מנהל מחלקת אינטגרציה בפרטנר; קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן; מירב בלאו, מנהלת תחום קשרי לקוחות ב-Coognitive; זיוה ברוידא, ראשת מינהל מחשוב באוניברסיטה הפתוחה; וכפיר חמרי, מהנדס מכירות אזורי לאבטחה במיקרו פוקוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים