רוב עובדי ההיי-טק חוששים: יפטרו אותנו בגלל הקורונה

62% מהעובדים מודאגים מכך שלא תהיה להם עבודה בקרוב, אבל 91% סבורים שהחברה שבה הם עובדים תצלח את המשבר – כך עולה מסקר חדש ● על פי הנתונים, 14% מעובדי ההיי-טק נמצאים פוטרו או נמצאים בחופשה – עם או בלי תשלום

גם בהיי-טק המצב לא טוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

הדאגה מפיטורים לא פוסחת על ההיי-טק: 62% מעובדי הענף חוששים שהם הבאים בתור ללכת הביתה או להיות מוצאים לחל"ת עקב השפעות משבר הקורונה – כך עולה מסקר של חברת ההשמה והייעוץ קרול קונסלטינג, שעוסקת בהשמת בכירים בענף הטכנולוגיה. על פי הסקר, 8% מעריכים כי הם יפוטרו, 15% ציינו שיש סבירות גבוהה שזה יקרה ו-39% הביעו חשש מסוים. היתר, כ-38% מהעובדים שנשאלו, לא מודאגים למקום עבודתם.

הסקר נערך בקרב יותר מ-300 עובדים בחברות היי-טק, והוא מתמקד בתחושות של העובדים, ולא רק של ההנהלות. הוא בוחן את השפעת משבר הקורונה על התעשייה והצעדים שננקטו בפועל על ידי החברות, לצד עמדות העובדים ביחס לצעדים אלה ולמה שעתיד לקרות, להערכתם.

על פי הנתונים, השפעות משבר הקורונה כבר החלו להיות מורגשות בתעשיית ההיי-טק המקומית ו-28% מהעובדים מציינים שבחברה שלהם כבר החלו בתהליכי פיטורים והוצאה לחל"ת. כ-60% נוספים סבורים שקיימת סבירות בינונית עד גבוהה לגלי פיטורים נוספים במהלך החודשים הקרובים, בעוד ש-13% חוזים שהחברה שבה הם מועסקים תצלח את המשבר מבלי להיפרד ולו מעובד אחד. על פי הערכת העובדים, מחלקת המכירות היא זו שצפויה לספוג את מספר הפיטורים הגבוה ביותר עקב המשבר.

עם זאת, העובדים אופטימיים: רק 9% מהם מעריכים שהחברה שלהם לא תשרוד את המשבר ו-91% מביעים אמון במהלכי ההנהלה.

רונית קרול, מנכ"לית קרול קונסלטינג. צילום: יח"צ

רונית קרול, מנכ"לית קרול קונסלטינג. צילום: יח"צ

לדברי רונית קרול, מנכ"לית קרול קונסלטינג, "רבים מהעובדים חוששים מפיטורים, אך מצד שני, אנחנו רואים רמת אמון גבוהה בהנהלות ורוב העובדים מאמינים שהחברה שלהם תשרוד את המשבר. משיחות שניהלתי עם מנכ"לים ומנהלי משאבי האנוש בחברות עולה תמונה מורכבת של רצון לשמור על העובדים לצד ההבנה שצריך להיערך לתקופה אחרת ומאתגרת מבחינת היכולות הפיננסיות".

כמה פוטרו או הוצאו לחל"ת בפועל?

באשר להיקפי הפיטורים, 79% מהעובדים עדיין עובדים במשרה מלאה, מהבית או מהמשרד, 12% מהם מצויים בחופשה – בין אם בצשלום או בחל"ת, 7% עברו בעקבות המשבר להיקף משרה חלקי ו-2% מהעובדים כבר פוטרו עקב משבר הקורונה.

כמו בשאר המשק, צעדים נוספים שחברות ההיי-טק נוקטות הם הורדת שכר והוצאה לחל"ת. על פי הנתונים, 23% מהעובדים ציינו כי כבר חלו הפחתות שכר בחברות המעסיקות אותם כתוצאה ממשבר הקורונה, כאשר במרבית המקרים מדובר בירידה של 15%-20% מהשכר המקורי. כ-14% מהעובדים סיפרו כי הנהלת החברה מסרה להם שייתכן שיהיה צורך בהפחתות שכר בהמשך השנה. ב-63% מהחברות לא בוצעו הורדות שכר ולא דווח על מהלכים עתידיים.

נתון נוסף שעולה מהסקר הוא שעובדי תעשיית ההיי-טק הישראלית מגלים סולידריות עם הקולגות שלהם: 79% מהעובדים יתמכו במהלך של הפחתה זמנית בשכר של 15% לכלל העובדים, אם קיצוץ כזה ימנע פיטורים בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים