לפני ההשפעות של הקורונה: פתיחת שנה שלילית ליבמ

החברה פספסה את תחזיות האנליסטים, והציגה ברבעון הראשון ירידה של כ-3.5% בהכנסות וצניחה של 26% ברווח הנקי ● המנכ"ל החדש, ארבינד קרישנה, יצטרך להזיע כדי לשנות את המגמה - בפרט בתקופה של משבר כלכלי

ארבינד קרישנה, מנכ''ל ויו"ר יבמ. צילום: יח"צ

משבר הקורונה עוד לא ניכר בתוצאות הכספיות של יבמ לרבעון הראשון, שפורסמו אמש (ב'), ועדיין מדובר בתוצאות רעות: היא פספסה את תחזיות האנליסטים, והציגה במהלכו ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי. המשקיעים מיהרו להגיב והורידו את שער המנייה של החברה בוול-סטריט במסחר שלאחר סגירת שערי הבורסה ("מעבר לדלפק") ב-4%.

במהלך הרבעון יבמ החליפה מנכ"ל, כאשר ארבינד קרישנה מונה לעמוד בראש החברה במקום ג'יני רומטי. יאן קמפל, מנכ"ל חברת המחקר האמריקנית נוקלוס ריסרץ', אמר כי לקרישנה "תהיה עבודה קשה, משום שמגפת הקורונה מסבכת יותר את מצב החברה ובמציאות החדשה, הוא ייאלץ לעבוד קשה יותר לא רק כדי לשמר את הקיים, אלא על מנת למנוע הרעה במצבה של יבמ".

קרישנה, כך נראה, יצטרך הזיע הרבה כדי להפוך את המגמה ולהביא לירידה בהוצאות ולעלייה בהכנסות. ברבעון המדווח, הוצאות החברה גדלו ב-8.1% ל-17.6 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-3.4% ל-17.6 מיליארד. במהלך הרבעון החברה הציגה ירידה בהכנסות ברוב הסעיפים, אם כי פעילות הענן גדלה ב-5.4% ל-5.2 מיליארד.

יבמ הציגה ברבעון ירידה בולטת הרווח הנקי שלה, שצנח ב-26.1% ל-1.2 מיליארד דולר. הירידה הזו הייתה יכולה להיות בולטת עוד יותר אלמלא החברה קיבלה החזר מס של 1.2 מיליארד דולר לעומת חבות מס של 289 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למנייה רשם ירידה של 26.4% ועמד על 1.31 דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-4.8% ל-9.65 מיליארד דולר, הרווח הגולמי ירד ב-3.4% ל-7.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 45.1%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-29.4% לכמעט שמונה מיליארד דולר והחברה עברה להפסד תפעולי של 49 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 1.88 מיליארד ברבעון הראשון של 2019.

קרישנה התמקד בדבריו לאחר פרסום התוצאות בעלייה בהכנסות הענן ואמר כי "אנחנו ממוקדים לסייע ללקוחות שלנו להתמודד עם ההשפעות ההרסניות של נגיף הקורונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים