ההיי-טק ממשיך לחבק: תרומות לקשישים, לעסקים ולבריאות הנפשית

פייסבוק תרמה 100 אלף שקלים לעמותות לסיוע נפשי, חברות בפארק ההיי-טק גב ים נגב מסייעות לקשישים ומריוס נכט ורעייתו, ענבר, תרמו להוסטלים של אלו"ט ● משבר הקורונה מגלה, שוב, את אחד הצדדים היפים של ההיי-טק הישראלי

תרומות והתנדבות - מהצדדים היפים של ההיי-טק הישראלי. אילוסטרציה: BigStock

אתמול (א') פרסמנו כאן שורה של תרומות של חברות היי-טק לקהילה בזמן משבר הקורונה – מחברות שתורמות לבתי חולים לרכישת מכונות הנשמה ועד לכאלה שהשתתפו בחלוקת סלי מזון. בעקבות הפרסום הגיעו לשולחן המערכת תרומות של חברות נוספות בצל המשבר, ואנחנו שמחים לשתף.

פייסבוק הודיעה על שתי תרומות שלה לקהילה בישראל: האחת למען קשישים והשנייה למען הבריאות הנפשית של כולנו. החברה החליטה לתרום 100 אלף שקלים לקו הסיוע הנפשי ער"ן ולסה"ר, שפועלת למניעת התאבדויות ברשת. זאת, כחלק מתרומה של שני מיליון דולר שהרימה פייסבוק לעמותות לסיוע נפשי ברחבי העולם. בימים אלה, הפניות לער"ן וסה"ר רבות, וברשת החברתית מקווים שהסכום יסייע להן לגייס מתנדבים נוספים, להכשיר אותם ולספק מענה לעוד פונים.

מודעה מהקמפיין של ער"ן ופייסבוק

מודעה מהקמפיין של ער"ן ופייסבוק

פייסבוק אף חברה לעמותת דור לדור והשתיים מקימות מיזם בשם שיחה שמחה, שיחבר בין צעירים לקשישים שנמצאים בבידוד בימי משבר אלה, במטרה לסייע ולתמוך בהם באמצעות שיחות וידיאו. על מנת לתת מענה לכמה שיותר קשישים לאורך החודשים הקרובים, מאות עובדים בפייסבוק יתנדבו וינהלו אתם שיחות לטובת הפגת הבדידות באמצעים דיגיטליים – ווטסאפ, טלפון וברשת פייסבוק עצמה. ברשת החברתית קוראים לחברות נוספות להצטרף ולקרוא לעובדיהן לתרום שעות עבודה לטובת המיזם ומעלים קמפיין שקורא לקשישים להצטרף אליו.

גם בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע נרתמו על מנת לסייע לבני הגיל השלישי: עובדים בחברות הממוקמות בפארק החלו עוד לפני הפסח לעזור למבוגרים לעבור את התקופה הקשה, בפרויקט שמתקיים בשיתוף פעולה עם עיריית באר שבע. הם מסייעים לקשישים בקניות, סידורים ועוד. בין החברות שלוקחות חלק במיזם: אודיוקודס, נס ודויטשה טלקום.

נובה תרמה עשרות טאבלטים לילדים חולי סרטן המאושפזים במחלקות האונקולוגיות של בתי החולים שניידר ואיכילוב. כך, מבקשים בחברה להחליף, ולו במעט, את פעילות המתנדבים שמגיעים לבתי החולים על מנת לשמח את הילדים בימי שגרה – פעילות שהופסקה בשל התפשטות נגיף הקורונה. עשרות מילדי העובדים של נובה ציירו ציורים לילדים שיקבלו את המכשירים במתנה, ועטפו כל טאבלט בצבעים שובי לב.

ציורי הילדים של עובדי נובה שצורפו לטאבלטים שנתנה החברה לילדים חולי סרטן. צילום: יח"צ

ציורי הילדים של עובדי נובה שצורפו לטאבלטים שנתנה החברה לילדים חולי סרטן. צילום: יח"צ

מריוס נכט, ממקימי צ'ק פוינט ומשקיע סדרתי בסטארט-אפים, ורעייתו, ענבר, תרמו סכום שלא צוין להוסטלים של עמותת אלו"ט – האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם. התרומה הועברה על ידי הקרן המשפחתית של בני הזוג נכט, והיא תאפשר לאלו"ט לתגבר את צוותי המדריכים והמטפלים בהוסטלים שמפעילה העמותה עבור בוגרים על הרצף האוטיסטי. הסכום יופנה לשניים מתוך 18 ההוסטלים הללו, שנקראים "בתים לחיים".

יש גם חברות גדולות שמסייעות לעסקים, שכורעים תחת הנטל של המשבר הכלכלי: מסטרקארד תשיק בקרוב, יחד עם הסטארט-אפ הישראלי Vcita, אפליקציה שמאפשרת לשלוח הצעות שיווקיות וקופונים ללקוחות – ובכך להגדיל את ההכנסות שלהן. האפליקציה תוצע בחינם לעסקים קטנים בישראל ובאירופה למשך שלושה חודשים – התקופה הקריטית שאם הכל ילך בה כמו שצריך, היא תסמן את תחילת ההתאוששות מהמשבר.

דרופבוקס מציעה לעמותות וארגונים חברתיים (לא ממשלתיים) את חבילת דרופבוקס לעסקים בחינם – גם היא לתקופה של שלושה חודשים. לדבריה, הפתרון יקל על עבודתם של עובדים שנאלצים לעשות זאת מהבית, מאחר שהוא מאפשר להם לשתף תכנים, לתקשר ולתאם ביניהם דברים – מה שמסייע להמשכיות עסקית תקינה של הארגון. בדרופבוקס מייעדים את התרומה "לעמותות וארגונים שפועלים להפסקת הנגיף או בכל דבר אחר הקשור להקלה על אוכלוסיות שונות שנפגעות מהקורונה", נמסר מהחברה. בעולם, הצטרפה דרופבוקס להתאגדות של חברות שתורמת 22 מיליון דולר להתמודדות עם הקורונה.

אפליקציה נוספת שיכולה לסייע לעסקים לצלוח את המשבר, ובמיוחד לכאלה שנושאים את "התו הסגול" של משרד הבריאות (להם לחזור לעבודה, בכפוף למגבלות), היא תורונה. האפליקציה בעלת השם המקורי מבית טרגט מערכות היא מערכת חינמית לניהול תורים, שמאפשרת לכל עסק, גדול או קטן, לנהל תורים שכיום מחייבים המתנה ממושכת והצטופפות של לקוחות. היישומון מאפשר ללקוח לראות את מספר התור שלו, היכן הוא נמצא בתור וכשזה מגיע – לקבל הודעת SMS שקוראת לו לבוא ולקבל את השירות מהעסק. בטרגט מציינים כי הם מעמידים את המערכת, שפותחה על גבי הענן של אורקל, לרשות העסקים והציבור "כדי לשמור על הבריאות של כולנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שמתבייש

    איזו בושה. פייסבוק תורמת 100 אלף שקל. ועוד כותבים על זה בעיתון.

אירועים קרובים