הישג לפורום חברות ה-IT: מכסת העובדים לא תצומצם

הפורום והממשלה הסכימו להחריג את ענף ה-IT מהתקנות החדשות, שקובעות את מכסת העובדים שרשאים להגיע למקום עבודתם על 15%, ולהשאיר את הנתון על 30% ● עדי אייל, יו"ר הפורום: "הממשלה הבינה שהתפקוד של ענף ה-IT - קריטי"

עדי אייל, מנכ"ל וואן. צילום: דניאל בר און

מכסת העובדים בענף ה-IT שמורשים להגיע למקום עבודתם לא צומצמה וגם כעת, לאחר פרסום התקנות החדשות, היא עומדת על 30%, כפי שהיה בתקנות הקודמות. זאת, בניגוד לענפים אחרים, שם מותרת הגעתם של עד 15% בלבד, כאשר המנהלים יכולים להעלות את המכסה ל-30%, אם מדובר בעובדים חיוניים. יצוין כי בכל מקרה, זה לא כולל את העובדים מהבית, שאין מכסה על העסקתם.

הדברים סוכמו בשיחה שהתנהלה בין עדי אייל, מנכ"ל וואן ויו"ר פורום החירום של חברות טכנולוגיות המידע, שהוקם כדי לטפל בהשלכות הקורונה, למנכ"ל משרד הכלכלה, שי ריסקין.

כפי שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים, הפורום פנה באחרונה למשרד הכלכלה וביקש להחריג את עובדי הענף מהמגבלות שהממשלה מטילה על מספר העובדים המורשים להגיע למקום עבודתם בימי המשבר. הנימוק של הפורום הוא שחלק גדול מהעובדים משרת את מרבית הארגונים במשק, שפעילותם מבוססת על הדיגיטל, ושהצמצום עלול לפגוע בפעילות הקריטית של אגפי המחשוב בארגונים אלה ובענפים שבהם הם פועלים. עוד צוין במכתב הפנייה כי כבר נכון לפרסומו, כשליש מעובדי חברות ה-IT הוצאו לחל"ת או פוטרו.

בשיחה ציין ריסקין כי בנסיבות הנוכחיות, הגדלת מספר העובדים המותר היא בלתי אפשרית. יחד עם זאת, הוא הבטיח לעשות את המקסימום שלא תוחמר ההגבלה הקיימת עבור חברות ה-IT – וזאת אמנם ההחלטה שהתקבלה, בסופו של דבר.

אייל אמר כי "אני שמח שמנכ"ל משרד הכלכלה והממשלה כולה הבינו שהתפקוד הנוכחי של עובדי ה-IT הוא קריטי, וכי מכסת 15 האחוזים הייתה גורמת לנזקים חמורים לכל המשק". הוא הדגיש שההחלטה על היקף העובדים נתונה למנהלי החברות, כאשר השיקול הוא בראש ובראשונה שמירה על בריאותם והקפדה על מילוי כל התקנות של משרד הבריאות.

"אני שמח שמאמצי הפורום הצליחו לגרום לכך שהענף יצליח להגיע עד לחופשת הפסח כשהוא עובד במתכונת הנוכחית, מבלי לפגוע בו עוד", אמר אייל. בנוסף, הוא וראשי החברות שלוקחות חלק בפורום החירום קוראים לממשלה להחזיר את המשק לעבודה מלאה מיד לאחר הפסח. "אי חזרה לעבודה אחרי החג תגרום לנזקים חמורים ביותר למשק כולו, וגם לענף", הזהיר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. וילו

    חולערות שמחזיקים את המשק בעבודות קבלנות התאילנדים של ההייטק, עשקנים שרוצים לגזור קופונים מכאלה שבאמת קמים לעבודה. מקווה שכל חברותהקבלן יהפכו ללא חוקיות והמנהלים והמגייסים לחברות העבדות האלה יקבלו סרטן קשה. נוסעים לי במכוניות טסים לחול והכל על חשבון העובדים המסכנים שהם עושקים

  2. רני רוגל

    אני חושב שהלחצים של עובדי שע"מ סביב הפלת הטיפול בתשלומים לעצמאים עליהם, ולא רק, פתחו את העיניים בממשלה ועזרו לכל הענף. מעבר ללובי של החברות הגדולות. רק דעתי

אירועים קרובים