HP הכריזה על הדור הבא של שרתי האינטגריטי והסופרדום-2 שלה, המיועדים למערכות קריטיות

קו השרתים, שמבוסס מעבדי האיטניום 9300 החדשים של אינטל, עמד במרכזו של הכנס השנתי של חטיבת השרתים, האיחסון והרישות לארגונים (ESSN) של HP, שנערך השבוע בפרנקפורט שבגרמניה ● שתי ההכרזות נועדו להגביר את נתח השוק של ענקית המיחשוב במערכות קריטיות ובתחרות ההולכת וגוברת על שוק הורדת היישומים ממחשבי מיינפריים בקרב הארגונים הגדולים

28/04/2010 14:18

כחודשיים לאחר שהכריזה אינטל (Intel) על טקווילה (Tukwila) – קו מעבדי האיטניום 9300 (Itanium 9300) מרובעי-הליבה, הכריזה ענקית המיחשוב HP לראשונה על שדרוג קו שרתי האינטגריטי (Integrity) שלה מבוססי מעבדי האיטניום, לפורמט של שרתי-להב. המדובר למעשה בדור השני של מערכות אינטגריטי שהוכרז לאחר עשור ויהיה זמין לאספקה מיידית. הכרזה מרעישה נוספת שמגיעה מכיוונה של HP עוסקת בדור החדש של קו שרתי-העל סופרדום-2 (Superdome 2), שיבוסס גם הוא, לראשונה, על שרתי-להב ויסופק במחצית השנייה של השנה. שתי ההכרזות הללו עמדו במרכזו של הכנס השנתי של חטיבת השרתים, האיחסון והרישות לארגונים (ESSN) של HP, שנערך השבוע בפרנקפורט שבגרמניה.

שתי ההכרזות החדשות נועדו להגביר את נתח השוק של HP במערכות קריטיות (Business Critical Servers) ובתחרות ההולכת וגוברת על שוק הורדת היישומים ממחשבי מיינפריים בקרב הארגונים הגדולים. רוב מחשבי המיינפריים הללו, אגב, הם מתוצרת יבמ (IBM).

עוד הצהירה HP, ששרתי העל החדשים המשתלבים בארכיטקטורת התשתית האחודה (Converged Infrastructure) יספקו ללקוחותיה עלות בעלות כוללת (TCO) נמוכה יותר – גם בהשוואה לעבר וגם לעומת מתחרותיה. למעשה, זו הפעם הראשונה בה HP מצליחה להביא לתעשייה פלטפורמה יחידה המשלבת בשלדה אחת קווי מוצר שונים וסביבות הפעלה שונות – החל מחלונות (Windows) ולינוקס (Linux), דרך היוניקס (Unix) הייחודי שלה, HP-UX, ועד OpenVMS ונון-סטופ של דיגיטל (Digital) וטנדם – פרי רכישתה את קומפק (Compaq) לפני כעשור.

כך, המערכת החדשה, המכונה NGIS (ר"ת Next Generation Integrity System), יכולה לכלול לראשונה באותה שילדה להבים של שרתים ואחסון כמו אינטגריטי, פרולאיינו וסטורג'וורקס, כמו גם שרתי רישות של החטיבה החדשה של HP, הכוללת את קו מוצרי Procurve הוותיק ומוצרי 3Com, את רכישתה השלימה HP רק לפני שבוע. הסטנדרטיזציה בשלדה סובבת סביב טכנולוגיית שרתי הלהב של HP גם לאחסון ולתקשורת, ושימוש בחלקים תקניים לספקי כוח ומאווררים וכל מה שמקיים את סביבת ארונות ה-19 אינטש התקניים בתעשייה.

שרתי-העל החדשים נועדו לסייע לארגוני על גלובליים להתמודד בהצלחה בזרמי המידע ההולכים וגדלים ובעיבוד המיידי שלהם לקבלת החלטות עסקיות – למשל בתוכנות BI וכמובן לארגונים פיננסיים, ארגוני בריאות, תעשייה, ביטחון ודומיהם – שאינם יכולים לספוג שנייה של השבתה.

הנהלת HP מעידה על עמידת השרתים החדשים במדד השש תשיעיות, 99.9999%, של עבודה רציפה. HP מבטיחה גם את המשכיות פלטפורמת שרתי-העל שלה, כשהיא מציגה שני דורות קדימה של מעבדי איטניום, כפי שהוגדרו על ידי אינטל.

נציגי HP מסרו בכנס בפרנקפורט, כי היכולת הייחודית שמציעה HP לשימוש בפלטפורמת BladeSystem עבור כל טווח השרתים – החל משרתי x86 בסיסיים ועד שרתי סופרדום-2 עוצמתיים, מעניקה ללקוחות גמישות וחיסכון בהוצאות תפעול TCO. ניהול כל מרכיבי ה-IT באופן מרוכז, מאפשר בקרה טובה יותר תוך מינוף הכלים הקיימים בארגון.

משה בראונר, מנהל מגזר פתרונות ליישומים קריטיים ב-HP ומכירות אסטרטגיות ב-HP ישראל, מסר, כי "מדובר בשדרוג הגדול ביותר של ארכיטקטורת אינטגריטי בעשר השנים האחרונות. היכולת לפרוס, להריץ ולנהל מגוון יישומים במקביל, בסביבה שמשלבת בין תשתית סטנדרטית לתשתית קריטית, מעניקה רמה חדשה לחלוטין של גמישות יחד עם חיסכון ברור בעלויות השוטפות".

לדברי בראונר, הפתרונות החדשים של מערכת אינטגריטי מקנים בין היתר גמישות מלאה, בשילוב שרתים קריטיים (אינטגריטי), שרתי ProLiant ופתרונות אחסון מסדרת HP StorageWorks במארז להב אחד. עוד מציעים הפתרונות החדשים, הסביר, ביצועים משופרים ועלות בעלות כוללת נמוכה, בצירוף שרתים למארז הלהב ולאגד אותם אוטומטית לכדי מכונות יוניקס משולבות בעלות שני מעבדים, ארבעה מעבדים ושמונה מעבדים. כך, ציין, משיגים ביצועים גבוהים עד פי תשעה במחצית שטח הרצפה בהשוואה למתחרים. יתרון נוסף, סיכם, הוא בשיפור של 450% בזמינות התשתית, בזכות יותר מ-100 פיתוחים חדשים בתחום זה בלבד; והתאמת רמת הזמינות לצרכים באמצעות שירותי ייעוץ ותמיכה HP Mission Critical Services.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים