רשות החדשנות תזרים מיידית 650 מיליון שקלים להיי-טק

כמענה ראשוני להתמודדות עם המשבר, אישר הבוקר משרד האוצר הזרמה מיידית של 650 מיליון שקלים לקידום תכניות מו"פ בחברות המבצעות מחקר ופיתוח ● עד כה הוגשו יותר מ-400 בקשות לפרויקטים הקשורים למלחמה ולהתמודדות בנגיף הקורונה, בהיקף כולל של 750 מיליון שקלים

רשות החדשנות

משרד האוצר אישר הבוקר כצעד ראשוני הזרמה מיידית של 650 מיליון שקלים לקידום תוכניות מו"פ בחברות המבצעות מחקר ופיתוח.

50 מיליון שקלים מתוך הסכום הנ"ל יהוו  סכום ייעודי עבור המלחמה בקורונה ו-600 המיליון הנוספים  – יוזרמו ישירות לחברות, אשר הגישו בקשות לרשות החדשנות מתחילת השנה ואשר בקשותיהן יידונו בנוהל מהיר עוד לפני חג הפסח.

מתחילת השנה הוגשו לרשות החדשנות 1,161 בקשות, אולם בשל העובדה כי תקציב המדינה טרם עבר בקשות אלו לא נידונו עד כה. כעת נדרשת הרשות לנוהל עבודה מזורז, שבמסגרתו יכונסו מיידית ועדות המחקר לדון בבקשות ויתקבלו החלטות עוד לפני חג פסח.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר כי "גם באוצר מבינים כי התעשייה עתירת הידע בישראל היא המפתח ליציאה מהמשבר הכלכלי ביום שאחרי המגיפה. תעשיית ההיי-טק מבוססת ברובה על הון פרטי. מניסיון העבר, מקור מימון זה מצטמצם משמעותית בעיתות משבר. בנוסף, מתרחשת ירידה משמעותית בהכנסות ממכירות עקב הגלובליות של המשבר. בחברות המייצרות מוצרים מוחשיים קיימת בעיה נוספת, של שרשרת אספקה, קבלני משנה, יכולות ייצור והפצה. תפקיד הממשלה, באמצעות רשות החדשנות, להגביר את מימון הפרויקטים בעת הזאת ולאפשר לחברות טובות לצלוח את המשבר. אנו נמצאים בקשר יומיומי ישיר עם החברות, עם נציגים רשמיים ועם מכלול הגופים הרלוונטיים לסיוע למשבר – החל מהאוצר ועד רשות המיסים – כולם מבינים היטב את המצוקה ופתוחים לסייע במהלכים מיידים, שימנעו החרפה נוספת במצב החברות".

עוד צוין בהודעת הרשות, כי היא תמשיך לפעול על פי אמות מידה השמות דגש על תמיכה בפרויקטים בעלי חדשנות טכנולוגית ופוטנציאל עסקי. כפי שקבוע היום במסלוליה, הרשות תביא בחשבון גם את היכולות הפיננסיות של החברה ואת יכולותיה להעמיד את המימון המשלים בהתאמה למצב המשברי שבו אנו מצויים.

כזכור, רשות החדשנות השיקה בשבוע שעבר שלושה קולות קוראים למלחמה במגיפת הקורונה בסכום של 50 מיליון שקלים:

  1. קול קורא להגשת בקשות סיוע עבור רעיונות טכנולוגיים או יישומים מנוסחים בשלבים מוקדמים (Ideation), שיכולים לסייע בהתמודדות עם אתגרי נגיף הקורונה.
  2. קול קורא לפרויקטים בשלבי פיתוח, בשלבי הרצה ובשלבי הדגמה (כולל התקנה חצי-מסחרית), שיוכלו לסייע בהתמודדות עם אתגרי נגיף הקורונה – התקנת מוצר והטמעתו, לרבות הטמעת המוצר בהיקף נרחב בארגוני הבריאות.
  3. קול קורא לתוכניות מחקר ופיתוח למוצרים תעשייתיים שנועדו למניעה, טיפול והתמודדות עם נגיף ה-COVID-19.

ההגשה לשלושת הקולות הקוראים הראשונים הללו עומדת עם תום המועד הראשון להגשה על יותר מ-400 בקשות לפרויקטים, בהיקף כולל של 750 מיליון שקלים – כעת יצטרכו ועדות רשות החדשנות להתכנס במהירות לדון בבקשות הללו ולהשיב להן בפרק זמן קצר וממוקד כפי שהובטח.

בנוסף הרשות נוקטת עוד כמה פעולות לסיוע לחברות נתמכות בהתמודדות עם המצב המיוחד הקיים במשק: טיפול מהיר בדיווחים רבעונים ושינויים תקציביים; אישור, בהתאם לצורך, של הארכות תקופה והתאמות בתקציב המאושר לחברות הזקוקות לכך עקב המשבר; וכן הארכת מועד להגשת דוחות לרשות. כל אלה יידונו, באופן טבעי, בהתאם למצב החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים