יו"ר מכון היצוא אופטימי: ההיי-טק ישרוד את משבר הקורונה

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים מעריך אדיב ברוך שהפגיעה בענף לא תהיה משמעותית ● יתרה מזאת, לדבריו, המשבר מביא אתו הזדמנויות עסקיות

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא. צילום: יח"צ

בתוך גל התחזיות הפסימיות על השפעת הקורונה על ענף ההיי-טק והדאגה לחברות שלא ישרדו, אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, מתעקש לגלות אופטימיות, המסתמכת על ניתוח המצב בכל העולם, ובכלל זה בישראל.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שעסק בהשפעות הקורונה, העריך ברוך כי הפגיעה בענף לא תהיה משמעותית ומרבית החברות יוכלו לשרוד, ואף ליהנות מהזדמנויות עסקיות שנוצרות ברחבי העולם, בין היתר בתחומי הטכנולוגיה לעולמות הבריאות והחינוך, שישראל מובילה בהם.

כך, למשל, הוא ציין שתעשיית שירותי התוכנה, שאינה תלויה בלוגיסטיקה ושרשרת אספקה, ממשיכה לעבוד אונליין, כאשר חלק מהעבודה נעשית מהבית. מאחר שתעשייה זו מהווה 50% מכלל יצוא ההיי-טק, הרי שלדעתו ניתן להעריך כבר כיום שהפגיעה בה תהיה מינימלית.

בראיון אמר ברוך שגם מגזרים אחרים בהיי-טק, שתלויים בשרשרת האספקה, יכולים להמשיך לעבוד, ואף עושים זאת. "אין סגר ימי, הסחורות מממשיכות להגיע דרך הים וענף הספנות בעולם פורח. אמנם יש מעט עיכובים, אבל בסך הכל זה עובד", ציין.

מה באשר לחברות צעירות, שתלויות בכספי משקיעים וקרנות הון-סיכון? "נכון שיש שם אתגר, אבל הצפי הוא שבעוד שהאנג'לים ייעלמו, הכספים יגיעו מממשלות ומקרנות גדולות, וזה יביא לשפיות בכל מה שקשור לשווי של החברות", אמר ברוך.

"ים של הזדמנויות עסקיות"

בהמשך הריאיון הוא התייחס לפעילות של מכון היצוא מרגע שהחלו לדבר על נגיף הקורונה: "מהיום הראשון נכנסנו לפעילות גם בזירה הגלובלית", אמר. "בתוך 24 שעות הקמנו קו אדום שמחובר ל-70 מאגרי מידע, על מנת לספק ליצואנים מידע בתחומים שונים: לוגיסטיקה, שווקים והזדמנויות עסקיות. מהר מאוד למדנו שאחת ההשפעות של משבר הקורונה היא שהוא מאיץ באופן דרמטי את האפשרויות של המשכיות עסקית ברמה הגלובלית, באמצעות ועידות וידיאו, עבודה מרחוק ופלטפורמות דיגיטליות מגוונות".

ברוך סיפר שבעקבות ביטול תערוכות מרכזיות בעולם, שבהם ישראל הייתה אמורה להשתתף, יזם המכון תערוכה וירטואלית, שבמסגרתה אנשים יכולים היו להיכנס לביתן וירטואלי וחברות ישראליות יכולות היו לממש פגישות עם לקוחות. בין היתר, ציין, התהליך נעשה בעקבות ביטול כנס המובייל העולמי MWC בברצלונה, שאליה המכון נערך וסייע לחברות ישראליות רבות ליצור פגישות במקום.

הוא ציין שהמשבר יצר ים של הזדמנויות עסקיות, והמוקד שהקמנו לטובת חברי המכון קורס מרוב פניות והעברת יוזמות לחברי המכון. בנוסף, לדבריו, ישראל הפכה אור לגויים בכל מה שקשור לתחום הבריאות. הוא ציין פתרונות של סטארט-אפים ישראליים, שמאפשרים כיום ביצוע של ניטור מרחוק של חולי הקורונה וטיפול בהם. "זה מייצר הזדמנויות עסקיות אדירות, וזה יסייע מאוד לענף", אמר.

ברוך לא מתעלם מהמשבר הלא צפוי בכוח האדם במשק שנוצר בעקבות השפעת הקורונה, אולם הוא מעריך שגם כאן, הענף יכול ליהנות ממנו, כי יהיו הרבה יותר אנשים שירצו להיכנס למעגל העבודה בהיי-טק – וזו תופעה חיובית ורצויה בפני עצמה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. tjs

    מה זה האתר הגרוע הזה משחקים אותה ערוץ רדיו ,איזה ססס יש למראיין מה זה החרא הזה

אירועים קרובים