עקב הזינוקים בביקוש: אמזון מגייסת 100 אלף עובדים בארה"ב

לא כולם נכנסים למצוקה פיננסית עקב נגיף הקורונה - ענקית הקמעונאות אונליין מחפשת עוד עובדי מחסנים ומשלוחים, והרבה, וכן מעלה זמנית את השכר, לאחר שהקורונה הביאה לעלייה "חסרת תקדים" בביקוש למוצרים רבים, בעיקר מוצרי צריכה ביתיים בסיסיים

יגובו ברובוטים. מרכזי ההגשמה של אמזון. צילום: BigStock

אמזון הודיעה כי היא מבקשת לשכור את שירותיהם של 100,000 עובדים נוספים ברחבי ארצות הברית, כדי לעמוד בקצב ההזמנות הגואה עקב וירוס הקורונה המתפשט. החברה עדכנה כי בכך היא תוכל לסייע ליותר אנשים לשהות בבידוד או בהסגר בביתם, ותאפשר להם לעשות קניות באינטרנט בזמינות ובנוחות.

ענקית הקמעונאות אונליין בישרה על הגיוס בפוסט שהעלתה לבלוג שלה, ובו ציינה גם כי תעלה באופן זמני את השכר שהיא משלמת בשיעור של 2 דולרים לשעה בארה"ב (2 ליש"ט בבריטניה, ובהתאמה יועלה השכר גם בארצות אחרות) עד לסוף אפריל. התוספת במשכורות היא לעובדים שמשכורתם מחושבת לפי שעה.

המשרות שאמזון מבקשת לאייש בהרחבה הן של עובדים במחסניה, במרכזי המסירה ובשליחויות, וכן בחנויות מוצרי מזון הבריאות שבבעלותה Whole Foods. כל אלו מרוויחים לפחות 15 דולר לשעה.

הענקית הסבירה את המהלך בכך ש-"אנו רואים עלייה משמעותית בביקוש, מה שאומר שצורכי העבודה שלנו הם חסרי תקדים לתקופה זו של השנה", כך על פי דייב קלארק, המפקח על רשת המחסנים והאספקה של אמזון.

כזכור, בסוף השבוע עדכנה אמזון כי "צונאמי" של הזמנות הכניס את המערך הלוגיסטי שלה ללחץ, והזהירה את הקונים מפני עיכובים צפויים באספקת המשלוחים והחבילות, והן מפני מחסור של מוצרי צריכה בסיסיים רבים, בעיקר ממותגים מפורסמים. החברה הבהירה שהמשלוחים בארצות הברית יארכו יותר ממה שנהוג בשגרה, שהוא טווח של יומיים. כמו כן החברה עדכנה כי ציוד הניקיון הביתי פשוט אזל, והבטיחה שהיא עובדת כדי לחדש את המלאי.

אמזון גם עדכנה כי הצעות העבודה החדשות מיועדת לתמהיל של משרות במשרה מלאה וחלקית, וכוללות בעיקר נהגי משלוחים ועובדי מחסנים, שאורזים ומסדרים את ההזמנות של הלקוחות.

רווחים בעיתות קורונה? אילוסטרציה: BigStock

רווחים בעיתות קורונה? אילוסטרציה: BigStock

עוזרת לחברה או עסוקה בעוד ועוד רווחים?

אמזון נימקה את הפעולה שלה ומתגה אותה ככמעט אלטרואיסטית. היא כתבה ש-"אמזון ורשת השותפים שלנו עוזרות לקהילות ברחבי העולם באופן שמעטים מסוגלים לו – אספקה קריטית ישירות לפתח דלתם של אנשים הזקוקים לה. קבלת פריט בעדיפות עד לפתח דלתך היא חיונית, בזמנים שבהם קהילות מתרגלות התרחקות חברתית, במיוחד עבור קשישים ואחרים עם בעיות בריאותיות הבסיסיות".  

אלא שבאחרונה פורסם גם כי הנחישות להמשיך לעבוד ולספק את הסחורות למזמינים הביא את אמזון להחלטה להשאיר בספר שני מחסנים פתוחים, על אף שהתגלו בהם עובדים חולי קורונה. החלטה זו התקבלה בזעם בהתאחדות העובדים המקומית, ה-CCOO. לפי דובר האיגוד, בכוונת הארגון לנקוט בצעדים משפטיים נגד אמזון משום ש-"הם מציבים רווח כספי לפני בריאות העובדים".

בשבוע שעבר, עוד לפני שהתבהר שהביקושים רק יעלו ויעלו, אמזון שינתה את מדיניות החופשות שלה לעובדים במתכונת של לפי-שעה, ואמרה להם שהם יכולים לקחת פסק זמן נרחב ככל שירצו במרץ, למרות שהם יקבלו תשלום על ימים אלו רק אם צברו ימי חופש.

מאידך, ענקית המסחר האלקטרוני גם אמרה כי היא תשלם לעובדים הקבלניים שלה שכר של עד שבועיים, אם הם נדבקו בנגיף, או אם יאלצו להיכנס לבידוד.

יצוין כי אמזון היא כבר המעסיק השני בגודלו בארה"ב, אחרי וולמארט, וכן היא מעסיקה כמעט 800,000 עובדים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים