"ההיי-טק ייפגע ממשבר הקורונה פחות מענפים אחרים"

הפגיעה בענף תהיה קטנה יותר כי בניגוד לתעשייה, למשל, הוא מאפשר לעבוד מהבית - כך אמר יונתן כץ, הכלכלן הראשי של מאקרו לידר שוקי הון ● עם זאת, לדבריו, תהיה פגיעה בביקוש "הן למוצרי היי-טק והן לפסטה"

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של מאקרו לידר שוקי הון. צילום: צביקה דור

"ההיי-טק ייפגע ממשבר הקורונה פחות מענפי משק אחרים, בפרט בכל הנוגע לכוח אדם, כי הוא מאפשר עבודה מהבית יותר מהם", כך אמר יונתן כץ, הכלכלן הראשי של מאקרו לידר שוקי הון, בראיון לאנשים ומחשבים.

הוא ציין כי "הענפים שייפגעו פחות הם כאלה שבגלל אופיים, עובדיהם יכולים לעבוד מהבית. רוב עובדי ההיי-טק יכולים לעבוד מהבית, אבל עובדים בתעשייה ובבנייה, למשל – לא".

עם זאת, אמר, "המשבר יפגע בחבורת שמייצרות תוכנה באותה המידה שבה הוא יפגע במפעל שמייצר מוצרים פלסטיים או מוצרי מזון. הביקוש הן למוצרי היי-טק והן לפסטה יקטן – אולי לא באותה המידה, אבל שניהם יקטנו".

ראש הממשלה הודיע על חבילה של 10 מיליארד שקלים לסיוע למשק. האם זה לא אמור להרגיע את החברות?
"לא, מפני שבמידה רבה, מדובר באחיזת עיניים. לא מדובר בהוצאה תקציבית על הזרמת כסף, אלא בערבויות לעסקים שיקבלו הלוואות מהמערכת הבנקאית".

אז בעצם, הצעדים הכלכליים שנתניהו הכריז עליהם אינם מספיקים.
"לחלוטין לא".

אם כך, מה על הממשלה לעשות?
"אני מציע לממשלה ללמוד מהסינים. היא למדה מהם, במידה מסוימת, איך הם ממגרים את הקורונה, אבל היא צריכה ללמוד גם מהצעדים הכלכליים שהם נקטו, שבלמו קריסה כלכלית. כך, הם הודיעו על הורדת ריבית, הזרמת כסף מסיבית, שחלקו הלך לתמיכה בעסקים שנקלעו לבעיות, הורדת מסים על כמה סקטורים והקדמת פרויקטים תשתיתיים, כדי להמריץ את הפעילות הכלכלית. בקיצור, הם נקטו מדיניות של הרחבה פיסקלית כדי לעודד את פתרון הבעיה. גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע על שורה של צעדים דומים. ממשלת ישראל צריכה ללמוד משני המקרים הללו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    נוגד את במידה רבה את הסקר של חברת ויולה כפי שפורסם בכלכליסט: https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3801339

אירועים קרובים