ביל גייטס פורש ממועצת המנהלים של מיקרוסופט

בפוסט שכתב בלינקדאין ציין גייטס שהוא פורש מהתפקיד "כדי להתמקד בפעילות פילנתרופית" ● הוא ייסד את מיקרוסופט ביחד עם פול אלן ב-1975 והם הפכו אותה לחברת התוכנה למחשבים אישיים הגדולה בעולם

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט ומענקי עולם הטכנולוגיה, הודיע אמש (ו') על עזיבתו את מועצת המנהלים של החברה. גייטס שימש כחבר בדירקטוריון של הענקית מרדמונד, לאחר שפרש ממשרת המנכ"ל שלה בשנת 2000 ומתפקיד היו"ר – ב-2008. לצד מיקרוסופט, הוא הודיע על עזיבת מועצת המנהלים של ברקשייר הת'אוויי, חברת האחזקות של וורן באפט. לפי גייטס, הסיבה לפרישה הכפולה היא רצונו להתמקד בפעילות פילנתרופית בקרן על שמו ועל שם רעייתו, מלינדה.

בפוסט שכתב בחשבון הלינקדאין שלו הוא ציין כי "החלטתי לפרוש משתי מועצות המנהלים שבהן אני משמש כחבר – של מיקרוסופט ושל ברקשייר הת'אוויי – כדי להקדיש יותר זמן לתחומים פילנתרופיים, ובכלל זה בריאות עולמית, פיתוח, חינוך והמעורבות הגוברת שלי בהתמודדות עם שינויי האקלים. המנהיגות בשתי החברות הללו מעולם לא הייתה חזקה יותר ולכן, זהו הזמן הנכון ביותר לבצע את הצעד הזה".

גייטס כתב כי בכל הנוגע למיקרוסופט, "עזיבתי את מועצת המנהלים בשום אופן לא אומרת שאני עוזב את החברה. מיקרוסופט תמיד תהיה חלק חשוב מחיי ואמשיך להיות מעורב בחברה, עם סאטיה (נאדלה, המנכ"ל – י"ה) והמנהיגות הטכנולוגית שלה, על מנת לסייע לה להשיג את המטרות השאפתניות שלה". לדבריו, "אני מרגיש אופטימי כיום יותר מתמיד באשר להתקדמות שהחברה עושה".

לסיום כתב גייטס כי "אני מסתכל על הפאזה הבאה שלי כהזדמנות… להמשיך לתרום לשתי חברות שאני מאוד גאה בהן, ולהגביר בסדר העדיפויות שלי את הסיוע לפתרון כמה מהאתגרים הקשים ביותר של העולם".

נאדלה אמר כי "ביל ייסד את החברה עם אמונה בצורך בדמוקרטיזציה של התוכנה. מיקרוסופט והעולם טובים יותר בשל כך". הוא ציין ש-"מועצת המנהלים הרוויחה מהמנהיגות ומהחזון של ביל, ומיקרוסופט תמשיך להרוויח מהתשוקה הנמשכת שלו לטכנולוגיה ומעצותיו, על מנת לקדם את המוצרים והשירותים שאנחנו מספקים".

מעיירה בניו-מקסיקו לאחת מחברות ההיי-טק הגדולות בעולם

גייטס, כיום בן 64, ייסד את מיקרוסופט ביחד עם חבר הילדות שלו פול אלן ב-1975, כשהיה בן 19 בלבד. החברה נוסדה באלבקורקי שבניו-מקסיקו, אולם מאז עברה לרדמונד, ליד עיר הולדתו של גייטס – סיאטל. מאז היא הפכה להיות אחת מחברות ההיי-טק הבולטות וחברת התוכנה למחשבים אישיים הגדולה בעולם. מיקרוסופט רשמה את הפריצה הגדולה שלה ב-1980, כשחתמה על הסכם עם יבמ להטמעת התוכנה שלה במחשבים האישיים שתכנן הענק הכחול – מה שהיה למערכת ההפעלה MS-DOS. גייטס ומיקרוסופט אף אחראים להמצאת Windows, מערכת ההפעלה שמזה שנים רבות היא הנפוצה ביותר בעולם.

ביל גייטס במסיבת עיתונאים, במסגרת ביקורו בישראל באוקטובר 2005. צילום ארכיון: פלי הנמר

ביל גייטס במסיבת עיתונאים, במסגרת ביקורו בישראל באוקטובר 2005. צילום ארכיון: פלי הנמר

גייטס שימש כמנכ"ל מיקרוסופט עד שעזב את התפקיד בינואר 2000. מחליפו היה סטיב באלמר. עם זאת, הוא נשאר כיו"ר מיקרוסופט והיה לארכיטקט התוכנה הראשי של החברה. בשלהי שנות ה-90 הוא הואשם על ידי מבקריו בטקטיקות עסקיות לא תחרותיות, והנושא אף הגיע לפתחם של בתי משפט בארצות הברית. גייטס עזב את תפקידיו הביצועיים האחרים במיקרוסופט – היו"ר וארכיטקט התוכנה הראשי – ב-2008.

בני הזוג ביל ומלינדה גייטס ייסדו את הקרן הפילנתרופית על שמם בשנת 2000. הקרן משקיעה מיליארדים רבים של דולרים בפרויקטים ובארגונים שנועדו לשפר את החברה והסביבה. היא אף משתתפת במלחמה בנגיף הקורונה ובחודש שעבר הקצתה לצורך כך 100 מיליון דולר. בין היתר, הקרן סיפקה לאנשים בסיכון באזור סיאטל ערכות לבדיקה עצמית, כדי שיוכלו לבדוק האם הם נושאים את הנגיף.

במשך רוב 25 השנים האחרונות היה גייטס האיש העשיר ביותר בעולם, על פי הרשימה של פורבס. ב-2017 הוא הפסיד את התואר לג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, ובינואר האחרון ירד למקום השלישי, לאחר שאיל ההון הצרפתי, ברנרד ארנו, מנכ"ל ענקית מוצרי היוקרה LVMH, עקף אותו ואת בזוס. עם זאת, מאז ירד ארנו למקום השלישי, לאחר ששוויו צנח ביותר מ-30 מיליארד דולר, וגייטס שב להיות שני ברשימה, מיד אחרי בזוס. הונו של גייטס מוערך כיום ב-103.6 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים