נס תטמיע מערכת לקליטת עובדים בנציבות שירות המדינה – במיליונים

המערכת תמחשב את תהליך קליטת העובדים בנציבות, וצפויה לחסוך לה עלויות ● מדובר פרויקט מרכב"ה הראשון שמבוצע על ידי ספק חיצוני ● נס גברה במכרז על מלם, מטריקס ו-SQLink

רויטל ויצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. צילום: ניב קנטור

נס תפתח ותטמיע עבור נציבות שירות המדינה מערכת דיגיטלית, שתייעל ותקצר משמעותית את תהליך גיוס העובדים לשירות הממשלתי. הפרויקט צפוי להסתיים בסוף השנה והיקפו הכספי המוערך עומד על מיליוני שקלים. מאחר שמימון הפרויקט כלול בתקציב של השנה שעברה, לא צפוי עיכוב ביישומו – מה שקורה לפרויקטים אחרים בתחום המחשוב, בהעדר תקציב ל-2020.

הפרויקט הוא פרי יוזמה של מנמ"רית נציבות שירות המדינה, רויטל ויצמן, בשיתוף מרכב"ה. נס גברה במכרז שערכה הנציבות לבחירת הספק על מלם, מטריקס ו-SQLink, שכולן כבר משמשות זכייניות שלה לביצוע פרויקטי מחשוב.

המערכת שאנשי נס יפתחו תשב על התשתית של מרכב"ה הממשלתית ויוטמע מודול מודול משאבי אנוש של סאפ. פרטי המועמד המיועד לעבודה ייקלטו באופן אוטומטי בתיק העובד שלו במערכות הליבה של הנציבות. בנציבות שירות המדינה מציינים כי זהו פרויקט הראשון באחריות מרכב"ה שנוהל במיקור-חוץ. לצורך הפרויקט גייסה נס צוות של 12 איש – מפתחים ומטמיעים.

הנציבות מגייסת מדי שנה כ-10,000 עובדים במסגרות ובצורות העסקה שונות. לדברי ויצמן, "הטמעת המערכת החדשה תהווה מהפכה של ממש בתהליך הגיוס של הנציבות ותקל משמעותית על חוויית הגיוס של המועמדים. מי שמכיר את התהליך יודע עד כמה הוא מורכב, מאחר שמרגע שהעובד מקבל הודעה שהתקבל לעבודה, עליו למלא שורה ארוכה של טפסים באופן ידני. אחר כך הטפסים האלה עוברים לאנשי הגיוס של המשרד הרלוונטי, ואלה מזינים אותם ידנית".

"עם המערכת החדשה", הסבירה, "העובד יקבל את הטפסים הרלוונטיים בצורה ממוחשבת, הם יכללו פרטים רבים שכבר ידועים לנו מתהליך הגיוס ולא יהיה צורך להזינם. בנוסף, ייסרקו למערכת אישורים וטפסים חיצוניים, שנדרשים בכל משרד על פי אופי המשרה שלו. לאחר שהוא ימלא את הטפסים, המערכת תקלוט את כל המידע, ובכך יסתיים תהליך הגיוס שלו".

יחד עם חוויית הגיוס הנוחה יותר, ויצמן העריכה שהמערכת תחסוך זמן רב למחלקות משאבי האנוש של משרדי הממשלה ותייעל את העבודה בהם.

"דיגיטציה של תהליכי משאבי אנוש רבים"

"נציבות שירות המדינה מובילה בשנים האחרונות תהליך דיגיטציה של תהליכים רבים מתחום ניהול ההון האנושי – החל מהקמת מערכת גיוס אלקטרונית לניהול תהליך המיון וגיוס המועמדים לשירות המדינה וכלה בפורטל השירות העצמי לעובד, שמאפשר ביצוע פעולות מגוונות אונליין. הפרויקט הזה הוא חלק מכך וחלק מתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברת הממשלה כולה", אמרה ויצמן.

אילן מירון, מנהל תחום בחטיבת הסאפ בנס, ציין כי "מדובר בפרויקט חדשני, שיבוצע בשיתוף פעולה בין צוותי הדיגיטל ומומחי חטיבת הסאפ בנס. הפרויקט מהווה עבורנו הזדמנות להגדלת הניסיון בפיתוח ממשק משתמש מהדור החמישי (UI5), תוך שימוש בניסיון הרב שצברנו עד כה. אנחנו רואים חשיבות גבוהה בפיתוח מערכת זו עבור נציבות שירות המדינה, שמביאה להכנסת תהליכי אוטומציה ולקיצור משמעותי בזמן ההגעה לשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים