פורים 2020: לתת מתנות לאביונים אונליין

שלל ארגונים מאפשרים לקיים את המנהג הפורימי היפה מבלי לצאת מהבית - מחלוקת אוכל לנזקקים ועד לסיוע לחסרי בית ● הדבר רלוונטי במיוחד לאור התפשטות נגיף הקורונה ● ליקטנו עבורכם כמה אפשרויות לעשות זאת ולשמח גם את אלה שאין להם

09/03/2020 13:35
משלוח מנות ומתנות לאביונים ברשת, כדי שגם לנזקקים יהיה חג פורים שמח. צילום אילוסטרציה: BigStock

חלוקת מתנות לאביונים היא אחד המנהגים המרכזיים של חג הפורים, שחל מחר (ג'). על פי המנהג, כל אחד מעביר לשני אביונים לפחות מתנה אחת. השנה, מתן מתנות לאביונים אונליין רלוונטי יותר מתמיד, בגלל נגיף הקורונה. הרב חיים פרל, ראש מכון צומת, המתמחה בשילוב בין דת וטכנולוגיה, פסק לקראת החג שאין לקרוא את מגילת אסתר בהתכנסות של יותר מ-100 מתפללים ולא לתת את המתנות לאביונים פיזית.

אחת הפלטפורמות שמאפשרות לעשות זאת אונליין היא אפליקציית פייבוקס, שדרכה ניתן להעביר תרומות באמצעות הקמת קבוצות ייעודיות או בחירה בתרומה לעמותה, במתחם העמותות שקיים בה. כדי לעשות זאת, יש להוריד את פייבוקס מחנות האפליקציות הרלוונטית למכשיר של המשתמש, להזין פרטי כרטיס אשראי בתהליך הרישום ולאחר מכן לבחור את העמותה שאליה הוא רוצה לתרום. במקביל, אדם בודד יכול להקים קבוצה ייעודית בתוך האפליקציה, לקרוא לה בשם מושא התרומה ולהפיץ את הלינק לתרומה בקרב הקהל הרלוונטי.

בהקשר זה כדאי לציין את חן שוקר, סטודנטית בת 23 במכללת אורות ישראל שבאלקנה, שלאחר פטירת אביה, יוסי שוקר ז"ל, החליטה להמשיך דרכו ולאסוף תרומות לאלפי משלוחי מנות. אביה החל את המסורת לפני 25 שנים ועשה זאת עד לפטירתו לפני 12 שנים, כאשר ב-6.5 שנותיו האחרונות, לאחר שעבר תאונה קשה, הוא היה משותק ותקשר דרך העיניים בלבד. לפני שלוש שנים החליטה בתו להמשיך את דרכו ולעשות זאת באמצעות קבוצה ייעודית שפתחה בפייבוקס.

שוקר אמרה כי "אני גאה להמשיך את המסורת שהחל אבי. אפשר לראות את ההתגייסות ההולכת וגדלה של אנשים לתרום בעזרת הנגשת התרומות בכלים דיגיטליים דוגמת הארנק הדיגיטלי. מתוך אמונה זו הצבתי לעצמי יעד להכין השנה 10,000 משלוחי מנות לאביונים".

עוד אפשרויות לתת מתנות לאביונים ברשת

פלטפורמה נוספת שמאפשרת לבצע את המנהג היא עמוד שהקימה עמותת פעמונים באתר JGive. העמותה מסייעת במשך כל השנה למשפחות לנהל את עצמן כלכלית בתבונה. תחת הכותרת "תורמים לאביונים ומסייעים לאלפי משפחות לעבור את החג בשמחה", בפעמונים מבטיחים להעביר את המתנות ביום הפורים למשפחות שנמצאות בתהליך הליווי הכלכלי שהיא מבצעת.

ככלל, JGive, שמשמש לתרומות אונליין לארגונים ללא מטרות רווח במשך כל השנה, מאפשר לתרום לקראת פורים לשלל פרויקטים, בהם לפרויקטים חינוכיים, להקמת בית כנסת, לסיוע לקורבנות טרור, למשלוחי מנות למאושפזים וללוקרים להומלסים ירושלמים.

גם אגודת יד אליעזר מאפשרת לתרום אונליין לטובת קיום המנהג, כאשר לדבריה, 100% מהתרומה הולכים לנזקקים. באתר האגודה נכתב כי היא מבצעת 21 פרויקטים חברתיים וכלכליים, ושמה דגש על יציאת משפחות ממעגל העוני. האגודה מציעה לתרום בין 100 ל-4,000 שקלים, אבל מאפשרת לתרום כל סכום שהגולש מעוניין.

עמותת לקט העלתה אתר ייעודי למתן מתנות לאביונים, שמאפשר תרומה לטובת אספקת משלוחי מזון למשפחות נזקקות. העמותה מצילה עודפי מזון איכותיים ומעבירה אותם לנזקקים במהלך כל השנה, כולל לקראת חג הפסח, שממשמש ובא.

גם סניף חדרה של חב"ד מנצל את האינטרנט למטרה הטובה, ומאפשר לתרום לחלוקת חבילות מזון. בכל סוף שבוע, יותר מ-100 משפחות מקבלות חבילות, וביום הפורים מעוניינים בארגון להגדיל את התרומה ל-500. בנוסף, ניתן לבצע באתר את מנהג מחצית השקל ולתרום אונליין 50 אגורות.

עמותה נוספת שמאפשרת תרומה אונליין, כמו גם בדואר או בטלפון, היא חסדי נעמי. בעמותה מבטיחים כי הם יעבירו את התרומות למשפחות נזקקות, יתומים ואלמנות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידן

    אל תתקרבו לפייבוקס! ואל תשתמשו בפייבוקס! אפליקציה פרוצה כל יום עוד ועוד משתמשים שנגנבים מהם כספים ומידע רגיש! חפשו כתבות בתקשורת.

אירועים קרובים