"הנשים מעצימות את היחידות הטכנולוגיות בצבא"

כך אמרה סגן אלוף ר', שסיפרה על תכניות להעצמת קצינות טכנולוגיות בצה''ל ● רב סרן ר': "לא חוויתי הבדל משמעותי ביחס אלי, או בהזדמנויות העומדות לפתחי - בשל היותי אישה-קצינה" ● שתי קצינות ממר''ם שבאגף התקשוב, בראיון לכבוד יום האישה

סגן אלוף ר', ראשת ענף הנדסת IT, ממר''ם שבאגף התקשוב. צילום: דובר צה"ל

"כקצינה טכנולוגית באגף התקשוב חוויתי שוויון הזדמנויות מוחלט. לא חשתי שאני פחות מסוגלת, או יש לי מגבלה בשל היותי אישה. זה שאנו נשים רק מעצים ונותן יתרון יחסי. אני קוראת לבנות 18 'התגייסו ליחידות טכנולוגיות, תממשו את עצמכן ותעצימו את הדיגיטל בצה"ל ובישראל. כל האפשרויות פתוחות בפניכן, הכל פתוח. אם את טובה – השמיים הם הגבול'", כך אמרה בראיון לאנשים ומחשבים לקראת יום האישה, סגן אלוף ר', ראשת ענף הנדסת IT, ממר"ם שבאגף התקשוב.

סא"ל ר' בת 38, נשואה ואם לשלושה. "כל חיי גדלתי באגף התקשוב", היא מספרת, "התחלתי בעולמות פיתוח מערכות לעורף בבית התוכנה שוהם, לימים מצפן. עברתי לממר"ם, שם עסקתי בעולמות הדטה סנטר וזמינות מערכות מבצעיות. הקמתי את תחום ההגנה בסייבר בממר"ם, משם עברתי למצו"ב, ועסקתי במחקר ופיתוח מערכות ייעודיות להגנה בסייבר. כעת אני בתפקיד רוחבי, שמטרתו העצמת הדיגיטל בעולמות הדטה סנטרים של צה"ל. המסלול שלי ורסטילי בין עולמות התוכן השונים ב-IT".

"באגף התקשוב", אמרה, "יש כמה תכניות מצויינות. אחת מהן היא She Shark, שמובילה אותה רמ"ח עתיד, אל"מ יעל גרוסמן. מטרתה לבנות קצינות טכנולוגיות מצטיינות ולפתח להן כישורי מנהיגות, בדגש על מנהיגות טכנולוגית נשית. אני ועמיתות שלי נפגשות עימן כל שבוע למשך שנה, ועושות להן מנטורינג אישי. הן בוחנות איך אנו מנהלות את התהליכים אצלנו, איך אפשר לחלום – ולממש. מתקיים שיח על דילמות פיקודיות, מתארחות בכירות בתעשייה". סא"ל ר' סיימה באומרה כי "המטרה היא להעצים את הקצינות כנשים טכנולוגיות בצה"ל. כבר הסתיים מחזור אחד, שבעקבותיו קודמו כמה נשים לדרגת רב-סרן. אנו רואות אותן מנהיגות טכנולוגיות לעתיד".

"לא חוויתי שוני ביחס אלי בשל היותי אישה"

"לא חוויתי הבדל משמעותי ביחס אלי, או בהזדמנויות העומדות לפתחי – בשל היותי אישה-קצינה", כך אמרה בראיון לאנשים ומחשבים לקראת יום האישה, רב סרן ר', ראשת תחום טכנולוגיה, ממר"ם שבאגף התקשוב.

רב סרן ר', ראשת תחום טכנולוגיה, ממר''ם שבאגף התקשוב. צילום: דובר צה"ל

רב סרן ר', ראשת תחום טכנולוגיה, ממר"ם שבאגף התקשוב. צילום: דובר צה"לרב סרן ר' בת 36, נשואה ואם לשתיים. "הגעתי לאגף התקשוב", היא מספרת, "בגיל 18. הייתי במערך המבצעי ואף עסקתי בארכיטקטורת IT ובניהול פרויקטים. מאז שהתגייסתי שאפתי לשרת בממר"ם. כעבור כמה שנים התמזל מזלי וחלומי התגשם. בשנתיים האחרונות, כראשת תחום טכנולוגיות, הובלתי ענף המונה מאה איש ואישה, שלא רק עסקו בתכנון ארכיטקטוני, בדטה סנטר ובענן, אלא גם בפרקטיקה של להקים ולממש טכנולוגיות".

"כעת", אמרה רב סרן ר', "אני נכנסת לתפקיד חדש, CTO שהוא יותר קונספטואלי. היחידה עוברת השתנות משמעותית: אנו עוברים לפיתוח פלטפורמות ושירותים כאשר הכל הופך להיות מותאם לקוח. המסגרות הארגוניות נבנות ומתארגנות על בסיס סוג הלקוח והצרכים שלו, כדי להעניק לו שירות מיטבי".

"כך", סיכמה רב סרן ר', "במקום מבנים פונקציונליים, הם עוברים הסבה להיות מוכווני לקוח ושירות. תפקידי כ-CTO הוא לראות את הווקטורים הטכנולוגיים ולהתוות אותם בתוך הארגון. זאת, כחלק מהבאת העולם הדיגיטלי האזרחי לצה"ל".

"החוויה שלי כאישה היא טובה", המשיכה, "אך איני יודעת האם היא מייצגת את כל צה"ל. אני מרגישה שאני מקבלת הזדמנות שווה ככל גבר אחר. עם זאת, בעת שנערכים דיונים, אני מביטה ימינה ושמאלה, ועדיין, אחוז הנשים בחדר הוא מועט מדי. אנו עוסקים בכך רבות. המטרה היא לחשוף כמה שיותר בנות לטכנולוגיה – ולשלב אותן במסלולים הטכנולוגיים בצבא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    מי שטובה ובעלת כישורים לוגיים / מתמטיים כבר מזמן שוקלת קריירה בהייטק . אין חדש תחת השמש . כולם יודעים מה זה מחשבים כמו שכולם יודעים מה זה רפואה / פסיכולוגיה/ עבודה סוציאלית / מדעי הרוח וכו... על כל ההיבטים החיוביים והשליליים בכל תחום.

אירועים קרובים