שמעון חקון מונה למנמ"ר נטפים העולמית; יורם סדן עובר לכיל

סדן, שחקון הוא מחליפו, יעמוד בראש עסקי הפתרונות הדיגיטליים של כיל ● חקון שימש בשש השנים האחרונות כדירקטור תשתיות ותפעול IT גלובלי בנטפים, ולפני כן עבד במשך 23 שנים במוטורולה סולושנס

מימין: יורם סדן, ראש עסקי הפתרונות הדיגיטליים החדש של כיל, ושמעון חקון, שהחליף אותו כמנמ"ר נטפים. צילום: פלי הנמר

שמעון חקון מונה למנמ"ר נטפים הגלובלית – כך נודע לאנשים ומחשבים. הוא החליף לפני ימים אחדים את יורם סדן, שעבר לכיל וישמש כראש עסקי הפתרונות הדיגיטליים של החברה.

בשש השנים האחרונות שימש חקון כדירקטור תשתיות ותפעול IT גלובלי בנטפים. במסגרת תפקידו, הוא היה אחראי על תחומי התשתיות, בסיסי הנתונים ומערך השירות והתמיכה של החברה ברמה העולמית.

חקון בן ה-54 הוא בעל תואר ראשון בניהול ותואר שני במנהל עסקים. לפני שהצטרף לנטפים הוא שימש כמנהל תפעול מערכות המידע של מוטורולה סולושנס באזור EMEA. זאת, לאחר שמילא בחברה מגוון תפקידי ניהול בתחומי השירות ומערכות מידע. חקון עבד במוטורולה 23 שנים ופרש ממנה ב-2013.

כמנהל תפעול ה-IT, חקון היה אחראי על חוויית שירות הלקוח באגף ה-IT של החברה. עוד היו תחת אחריותו כלל התשתיות והאפליקציות ב-50 אתרי מוטורולה סולושנס, שפועלים ב-20 מדינות ב-EMEA, ובכלל זה בישראל. באתרים הללו מועסקים אלפי עובדים והם כוללים מרכזי פיתוח, מרכזי מכירות, שירות והפצה.

סדן מביא אתו לכיל ניסיון עשיר בעולמות ההיי-טק בכלל וה-IT בפרט. לפני שהיה מנמ"ר נטפים העולמית הוא מילא תפקידים בולטים בסימנס – האחרון שבהם כמנמ"ר של חטיבת האנרגיות המתחדשות בתאגיד הענק. לפני כן הוא היה מנמ"ר אימפרבה וסטאר-הום.

ענן לכל חקלאי

נטפים היא חברה בולטת ו-ותיקה בעולם הפתרונות להשקיה: היא נוסדה בקיבוץ חצרים ב-1965. החברה הישראלית פועלת ביותר מ-100 מדינות ויש לה 29 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,500 עובדים ברחבי העולם, שבעזרתם היא מספקת פתרונות לאלפי הלקוחות שלה ברחבי העולם. נטפים סללה את הדרך למהפכת השקיית הטפטוף ויצרה את שינוי הפרדיגמה, שהוביל להשקיה חקלאית בזרימה איטית (Low flow). כיום מציעה החברה מגוון רחב של פתרונות השקיה ופתרונות משלימים עדכניים לחקלאות.

ארגון ה-IT בראשות חקון מונה יותר מ-100 עובדים במדינות שונות ומספק פתרונות טכנולוגיים שתורמים לקידום היעדים העסקיים של החברה.

ב-2018 השיקה נטפים את NetBeat – מערכת השקיה דיגיטלית, שמשתמשת בשירותי הענן של AWS. המערכת שולטת במערך ההשקיה והדישון, ומבצעת ניטור, אנליזה ואוטומציה. כך, היא מאפשרת לחקלאי למקסם את התוצאות שלו – מכל מקום ובכל זמן. כמו כן, המערכת מספקת המלצות בזמן אמת לחקלאי, בהתבסס על נתונים על מצב הצמח, הקרקע ותנאי מזג האוויר, המתקבלים מהשטח ומגורמים חיצוניים, ומנותחים בענן על בסיס מודלים חקלאיים ייחודיים, שאותם פיתחה נטפים במהלך עשרות שנות ניסיון ומחקר בתחומי האגרונומיה וההידראוליקה.

NetBeat מבוססת כולה על טכנולוגיה ישראלית ופותחה בסיוע mPrest, שפיתחה גם את מערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל. על פי נטפים, "זוהי הפלטפורמה הראשונה מסוגה שמבצעת ניטור, אנליזה ואוטומציה במערכת אחת – שנשלטת מכף ידו של החקלאי באמצעות ממשק משתמש ידידותי ופשוט, ומעניקה המלצות חכמות ואופטימיזציה, לאורך כל שלבי הגידול. בכך היא מביאה לחיסכון במים, דשן ותשומות נוספות, תוך שיפור הרווחיות".

לא התקבלה התייחסותו של חקון לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי בוטבול

    שמעון יקירי, איחולי הצלחה מהחברים הטובים במוטורולה. בטוחים בערך המוסף שתביא לתפקיד.

אירועים קרובים