זירוקס מקפיצה את הצעתה לרכישת HP לכ-34 מיליארד דולר

המבקשת לרכוש הגדילה את הצעתה הקודמת לרכישת מתחרתה הגדולה ממנה, שעמדה על 24 מיליארדי דולרים ● בנובמבר דחה דירקטוריון HP פה אחד את ההצעה הקודמת, בטענה שזו ממעיטה בהערכת החברה ואינה לטובת בעלי המניות

עוד חברה שסובלת ממשבר הקורונה. HP. צילום: BigStock

חברת זירוקס הגדילה את הצעתה לרכוש את HP ל-24 דולר למניה, שמשקפים שווי כולל של כ-34 מיליארד דולר – כך הודיעה החברה אתמול (ב').

ההצעה החדשה תהיה תמורת 18.40 דולר למניה במזומן ו-0.149 מניות זירוקס בעבור מניה של HP.

בנובמבר האחרון הציעה זירוקס לחברה שהיא מעוניינת לרכוש, HP – ענקית המדפסות הגדולה ממנה פי שלושה – סכום של 22 דולר למניה בהצעת ההשתלטות שלה, וזה הסתכם ב-24-27 מיליארדי דולרים (תלוי במצב השוק בזמן הרכישה) בעבור קבלת הבעלות על HP. אבל מועצת המנהלים של HP דחתה פה אחד את ההצעה, ואמרה כי זו ממעיטה בהערכת שוויה של HP ולא הייתה לטובת בעלי המניות.

סינרגיות פוטנציאליות

זירוקס אמרה כי היא נפגשה עם בעלי המניות של HP מספר פעמים על מנת לדון ב"סינרגיות" הפוטנציאליות שיכולות להגיע כתוצאה מהעסקה אם תתממש.

חברת זירוקס אמרה כי ההצעה החדשה והגבוהה יותר תאפשר לבעלי מניותיה של HP "לקבל את ההצעה המשכנעת של זירוקס למרות סירובה העקבי של HP להתקדמות אל ההזדמנות".

עוד מסרה זירוקס כי "הערך שנוצר על ידי הסינרגיות שייתממשו בשילוב של זירוקס ו-HP יגדיל כל ערך שיכולה HP ליצור על ידי שינוי התכנית האסטרטגית שלה, או בשינוי דרמטי של מדיניות הקצאת ההון שלה לשילוב רכישות נוספות של מניות".

עוד מסרה זירוקס כי ההצעה שלה "מספקת לבעלי מניות של HP שווי מזומנים משמעותי, מיידי, וגם יתרון משמעותי באמצעות בעלות על מניות בחברה המשולבת".

HP לא הגיבה לעת עתה על ההצעה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים