מה עשתה גווינת' פאלטרו באירוע סייבר ישראלי בניו-יורק?

השקת המרכז החדש של JVP משכה אליה אנשי היי-טק ובכירים בניו-יורק - וגם את פאלטרו ● השחקנית, מייסדת המותג גופ, דיברה על יזמות, ישראל ותנועת #MeToo, שהיא הייתה בין אלה שהתחילו אותה

05/02/2020 12:13
גווינת' פאלטרו. צילום: פלי הנמר

אירוע השקת מרכז הסייבר החדש של קרן JVP בניו-יורק משך אליו בכירים, יזמים וסטארט-אפיסטים רבים, אבל גם כוכבת הוליוודית אחת: גווינת' פאלטרו, זוכת פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט שייקספיר מאוהב. חוץ מהיותה שחקנית מוערכת, פאלטרו היא יזמת וב-2008 ייסדה את מותג הבריאות והלייף סטייל גופ. באירוע של JVP היא שוחחה על הבמה עם אראל מרגלית, מייסד ויו"ר הקרן.

השיחה ביניהם נסבה על יזמות, התפקיד של נשים בתעשייה, טכנולוגיה ולייף סטייל, הגנה על פרטיות ופיתוחי ההיי-טק הישראליים שכבשו את העולם. הם התייחסו גם לתנועת ה-MeToo# – פאלטרו היא בין השחקניות שהעידו שהמפיק ההוליוודי הארווי ווינסטין פגע בהן מינית. העדויות האלה היו יריית הפתיחה לפרשה, שהביאה בינתיים להגשת כתב אישום נגד ווינסטין.

מרגלית אמר בהקשר זה כי "כיזם אתה צריך להיות אמיץ, אבל כאב לשלוש בנות וכמי שמוביל חברה שיש בה 50% נשים שותפות, אני צריך לומר שמה שעשית בתנועת ה-MeToo# היה אמיץ מאוד והשפיע על אנשים רבים".

פאלטרו ניצלה את הבמה להעביר מסר חשוב לנשים: "תנועת ה-MeToo# חשובה מאוד עבור כולנו. צריך שנשים יתקדמו וידברו על מה שעבר עליהן, וייצרו גבולות במקום העבודה. באותה התקופה (תחילת התנועה החדשה – פ"ה) לא ידעתי אם זה ישפיע, אבל יש לי בת ויש לה חברות, והרגשתי שהגיע הזמן שהנושאים האלה יעלו לקדמת הבמה. מה שמעניין בכל הסיפור הוא שהרבה גברים החלו לפשפש במעשיהם: האם עשיתי את זה? האם התנהגתי כראוי? זה תוצר לוואי מעניין של השיח".

היא ציינה כי "גברים ונשים צריכים להבין שבאזורים עם יחסי כוח, ההסכמה היא משמעותית ולא מובנת מאליה. אני מרגישה טוב, שהעולם הולך לכיוון הנכון וששוק העבודה ייראה אחרת עבור הבת שלי מכפי שהוא נראה ב-1992, כשאני התחלתי לעבוד בתעשייה".

גווינת' פאלטרו אמרה שהייתה רוצה לבקר בישראל - אראל מרגלית לא היסס והזמין אותה. צילום: פלי הנמר

גווינת' פאלטרו אמרה שהייתה רוצה לבקר בישראל – אראל מרגלית לא היסס והזמין אותה. צילום: פלי הנמר

בהמשך דיברו השניים על ישראל וירושלים, ואף שרו את Jerusalem Bells (פעמוני ירושלים) של קולדפליי. לאחר מכן, פאלטרו הודתה שלבושתה, היא עדיין לא ביקרה בישראל. מרגלית לא התבלבל ומיהר להזמין אותה לראות את היזמות והחדשנות לצד הנופים היפים שיש בישראל בכלל ובירושלים, עיר האם של JVP, בפרט. פאלטרו, היהודייה במוצאה, השיבה לו בעברית: "בשנה הבאה בירושלים".

לדברי השחקנית והיזמת, "אחת הסיבות שתמיד רציתי להגיע לירושלים היא שאחד הרבנים שלמדתי אצלם בלונדון אמר שירושלים היא המרכז הרוחני של העולם. שאם מעשה טוב נעשה בישראל, כוחו גדול יותר מזה של מעשה טוב שנעשה בכל מקום אחר בעולם״. מרגלית הנהן בהסכמה ואמר: "כשיצרנו את JVP הייתה כל כך הרבה אלימות בירושלים, והצלחנו, דרך חדשנות, לעבוד יחד. כשעושים משהו טוב בירושלים יש לזה השפעה בכל העולם".

הכותב היה אורח קרן JVP באירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים