"ניו-יורק מהווה הזדמנות נדירה לאומת הסטארט-אפ"

קרן JVP השיקה אמש (ב') את מרכז הסייבר שלה, שהוא "תוצאה של ההבנה של עיריית ניו-יורק שישראל היא מרכז סייבר עולמי", אמר יו"ר הקרן, אראל מרגלית ● מדובר בעוד צעד של מרגלית בדרך להקמת מרכזי יזמות רבים ברחבי העולם

04/02/2020 11:38
אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ויו"ר הדירקטוריון של אני-קליפ. צילום: פלי הנמר

"ישראל היא מרכז סייבר עולמי, ובניו-יורק מבינים זאת. העיר מהווה הזדמנות אדירה לאומת הסטארט-אפ ולחברות הישראליות", כך אמר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, באירוע הפתיחה של מרכז הסייבר של הקרן, שנערך אמש (ב').

המרכז הוא חלק מיוזמה רב שנתית של עיריית ניו-יורק בשם CyberNYC, בעלות של מאות מיליוני דולרים. מטרתה של היוזמה היא לייצר בעיר אלפי מקומות עבודה, כדי להתחרות בעמק הסיליקון ולהפוך את התפוח הגדול לבירת הסייבר העולמית. באירוע הפתיחה השתתפו בכירי העירייה, אנשי ממשל מארצות הברית, שגרירים מעשרות מדינות והצמרת העסקית של ניו-יורק. משתתפת בולטת במיוחד הייתה השחקנית זוכת פרס האוסקר גווינת' פאלטרו, שמזה יותר מעשור מקיימת פעילות יזמית ועסקית תחת המותג שייסדה – גופ. באירוע היא קיימה שיחה פומבית עם מרגלית על יזמות וחדשנות.

גווינת' פאלטרו. כוכבת - לא רק על המסך. צילום: פלי הנמר

גווינת' פאלטרו. כוכבת – לא רק על המסך. צילום: פלי הנמר

לדברי מרגלית, "יחד עם עיריית ניו-יורק נוביל את המרכז הטכנולוגי של העיר, עם טובי היזמים מישראל, ארצות הברית ומדינות שונות נוספות. התחלנו בירושלים, התרחבנו לבאר שבע ולגליל, והיום אנחנו מחברים אותן לניו-יורק – המרכז העסקי של העולם". הוא ציין כי "יחד עם העירייה נייצר את המעטפת שתגן לא רק על התשתיות והמערכת הפיננסית, אלא גם על האינפורמציה שמזינה את התקשורת ברשתות החברתיות, הדמוקרטיה שנמצאת תחת מתקפה וזכויותיו של כל אדם. מכאן נמשיך לפעול להקמת מרכזי חדשנות שמחברים את הכישרונות והיזמים בערים נוספות באירופה, אסיה, אמריקה ובמזרח התיכון".

אראל מרגלית יחד עם נציגי השותפים והסטארט-אפים במרכז הסייבר של JVP בניו-יורק. צילום: פלי הנמר

אראל מרגלית יחד עם נציגי השותפים והסטארט-אפים במרכז הסייבר של JVP בניו-יורק. צילום: פלי הנמר

טכנולוגיה – לא רק בסיליקון ואלי

JVP הקימה את המרכז יחד עם שורה של שותפים, בין היתר הזרוע הכלכלית של עיריית ניו-יורק – NYC/EDC, וארבע האוניברסיטאות המובילות בעיר: קולומביה, קורנל, NYU ו-CUNY. כבר כיום פועלות בו 28 חברות – בעיקר מישראל (20 מתוכן), וכן מארצות הברית וממדינות נוספות. בין החברות הישראליות שפועלות במרכז הניו-יורקי ניתן למנות את ת'טה ריי, שצמחה בחממה של JVP בירושלים וגייסה עד היום יותר מ-60 מיליון דולר; קורונט, שמקיימת שיתוף פעולה עם לנובו; ו-ויקאריוס, שפיתחה טכנולוגיה שבולמת תקיפות של תוכנה בטרם נפרצה. חלק מהחברות מתמקדות בפיתוחי סייבר להגנה על מידע פיננסי ותשתיות, אך חלקן האחר מפתח כלים שיגנו גם על מידע אישי וייאבקו בתופעות המסכנות את הפרטיות.

אראל מרגלית וחלק מהשותפים ב-JVP. משמאל: חיים קופנס, רינת רמלר, טלי רבין, גדי פורת, פיונה דרמון, מרגלית עצמו; יואב צרויה; מיכל דריימן; עודד שוסיוב; ג׳וי מרכוס; וסטיב גרינברג. צילום: פלי הנמר

אראל מרגלית וחלק מהשותפים ב-JVP. משמאל: חיים קופנס, רינת רמלר, טלי רבין, גדי פורת, פיונה דרמון, מרגלית עצמו; יואב צרויה; מיכל דריימן; עודד שוסיוב; ג׳וי מרכוס; וסטיב גרינברג. צילום: פלי הנמר

החברות שמהוות ויהוו חלק מהמרכז יוכלו לפגוש בו שותפים אסטרטגיים ומשקיעים פוטנציאליים, ולקבל ליווי עסקי ומנטורינג. קרן JVP תשמש כזרוע ההשקעות של המרכז. ב-25 שנותיה גייסה הקרן יותר מ-1.4 מיליארד דולר והצמיחה כ-140 חברות, שהניבו 35 אקזיטים וחמישה חדי קרן.

JVP בחרה להרחיב את הפעילות שלה לניו-יורק לא במקרה: העיר היא הלב הפועם של ענף הפיננסים העולמי, ומלבד הבורסות היא מארחת את המטה של 45 מתוך 500 החברות הגדולות בעולם. כמו כן, בעיר פועלים כ-100 מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר בולטים וכמה מענקיות הטכנולוגיה הרב לאומיות. לכן, אומרים בקרן, היה זה אף טבעי עבורה לפתוח מקום שיאפשר לטפח את הקהילה התוססת של יזמים וסטארט-אפים בעיר.

הקואליציה של מרגלית משיקה את מרכז הסייבר של JVP בניו-יורק. משמאל ג'יימס פאטצ'ט, מנכ"ל ונשיא NYC/EDC - הזרוע הכלכלית של עיריית ניו-יורק; גווינת' פאלטרו; ויקי בין, סגנית ראש עיריית ניו-יורק לפיתוח כלכלי; ואראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP. צילום: פלי הנמר

הקואליציה של מרגלית משיקה את מרכז הסייבר של JVP בניו-יורק. משמאל ג'יימס פאטצ'ט, מנכ"ל ונשיא NYC/EDC – הזרוע הכלכלית של עיריית ניו-יורק; גווינת' פאלטרו; ויקי בין, סגנית ראש עיריית ניו-יורק לפיתוח כלכלי; ואראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP. צילום: פלי הנמר

"החזון שלנו הוא להפוך את ניו-יורק לבירת הסייבר העולמית, יחד עם הניסיון של JVP בהובלת שינוי באמצעות חדשנות. השותפות בינינו תקדם את הגל הבא של חברות סטארט-אפ מצליחות בתחום הסייבר", אמר ג'יימס פאטצ'ט, מנכ"ל ונשיא NYC/EDC. "פתיחת מרכז הסייבר החדש תחבר בין ערים וחברות אחרות ברחבי העולם לקהילת יזמי הסייבר התוססת של ניו-יורק, וצפויה לייצר משרות איכותיות ופתרונות חדשניים בתחום הפורח הזה".

משמאל. ויקי ומארק גזית, ממקימי ת'טה ריי, בה JVP מאמינה והשקיעה. צילום: פלי הנמר

משמאל. ויקי ומארק גזית, ממקימי ת'טה ריי, בה JVP מאמינה והשקיעה. צילום: פלי הנמר

ויקי בין, סגנית ראש עיריית ניו-יורק לפיתוח כלכלי, ציינה אמרה כי "אנחנו מצפים לשתף פעולה עם JVP בפרויקטים שיזניקו את הדור הבא של הכישרונות וייצרו משרות איכותיות בתחום הסייבר בעיר".

גיא מוסקוביץ', מייסד משותף ומנכ"ל קורונט, שמספקת אבטחת סייבר לעסקים קטנים. צילום: פלי הנמר

גיא מוסקוביץ', מייסד משותף ומנכ"ל קורונט, שמספקת אבטחת סייבר לעסקים קטנים. צילום: פלי הנמר

במרכז - ציקי נפתלי, מנכ"ל משותף ומייסד קופיילוט, שמאתרת ומנהלת את כל המכשירים המחוברים לרשת הארגונית. צילום: פלי הנמר

במרכז – ציקי נפתלי, מנכ"ל משותף ומייסד קופיילוט, שמאתרת ומנהלת את כל המכשירים המחוברים לרשת הארגונית. צילום: פלי הנמר

המרכז בניו-יורק הוא התחנה הראשונה במסלול שמרגלית שרטט. בימים אלה הוא פועל, תחת המותג מרגלית סטארט-אפ סיטי, להקמת מרכזים דומים בערים נוספות. המרכזים ישמרו וישכפלו את המודל המשולב של מרכז פיזי לבנייה, הצמחה והעצמה של חברות, שבתוכו פועלת זרוע השקעות, והוא משמש במקביל כבסיס פעילות לאקו-סיסטם יזמי מקומי וכמקור של פעילות חברתית ויצירתית עבור הקהילה המתגוררת סביבו.

הכותב הוא אורח של הקרן באירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים