דונלד טראמפ צייץ וקרא לאפל לסייע בפריצת iPhone של טרוריסט

ההיסטוריה חוזרת והענקית מקופרטינו שוב סירבה לפנייה מטעם ה-FBI לפרוץ למכשיר מתוצרתה שהיה בבעלות טרוריסט ● בתגובה צייץ הנשיא: "הם יצטרכו לעשות את הדבר הנכון ולעזור למדינה הגדולה שלנו, עכשיו! עשו את אמריקה נהדרת שוב"

סולק מטוויטר בגלל הפצת פייק. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

"אנו עוזרים לאפל כל הזמן בנושא מסחר ובכל כך הרבה נושאים אחרים, ובכל זאת הם מסרבים לפתוח נעילת טלפונים המשמשים רוצחים, סוחרי סמים וגורמים עבריינים אלימים אחרים. הם יצטרכו לעשות את הדבר הנכון ולעזור למדינה הגדולה שלנו, עכשיו! עשו את אמריקה נהדרת שוב", כך צייץ השבוע (ג') נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בסוג של פנייה ישירה ועוקצנית במיוחד לענקית מקופרטינו.

אבל האם סוכנים פדרליים צריכים לפרוץ למכשירים ניידים של חשודים והאם לממשלה יש את הזכות לדרוש זאת מחברות הטכנולוגיה שמייצרות את המכשירים? הנושא המסוים עלה בעבר ועכשיו הוא שב ומגיע כמו בדז'ה וו.

"אנו דוחים את האפיון שאפל לא סיפקה סיוע מהותי בחקירת פנסקולה"

בדצמבר האחרון אירעה תקרית ירי בבסיס של הצי האמריקני בפנסקולה שבפלורידה. תוצאותיה היו קטלניות: שלושה בני אדם נהרגו, אחרים נפצעו, והרשויות מסרו שהיורה חוסל.

הרשויות חשפו שהיורה, מוחמד סעיד אלשמרני, הוא סטודנט סעודי לתעופה, וגורמי הביון החלו בודקים האם מדובר בפיגוע אם לאו.

תקרית הירי בפנסקולה חזרה לכותרות כעת בגלל מכשירי ה-iPhone של היורה שסוכני ה-FBI רצו לבדוק במסגרת חקירתם את האירוע.

התובע הכללי של ארה"ב, וויליאם באר, ביקש מאפל לסייע בפתיחת שני מכשירי ה-iPhone ששימשו את החשוד הטרוריסט – אולם אפל סירבה, כך דיווח ה-CNBC. "אנו דוחים את האפיון שאפל לא סיפקה סיוע מהותי בחקירת פנסקולה", מסרה החברה בהצהרה לתקשורת השבוע (ב').

אפל אמרה שהיא סיפקה ג'יגה-בייט של נתונים מ"גיבויים של iCloud, פרטי חשבון ונתוני עסקאות למספר חשבונות" בטלפונים שבהם עסקינן. אך לא הסכימה לפרוץ ולהסיר את הצפנת הטלפון מקצה-אל-קצה, שהיא אחד מסימני ההיכר של המכשירים מתוצרתה. באר טען בפני התקשורת בערך ההפך ואמר שהחברה "לא העניקה לנו סיוע מהותי" בנדון.

וכעת, מה שטראמפ למעשה הטיח בחברה בציוץ שלו הוא האשמה שהיא כפוית טובה כלפי רשויות החוק, ואולי אפילו לא מספיק נאמנה לאומה. לפי הנשיא, אפל נהנתה מההחלטות והחוקים הממשלתיים באופן משמעותי, ולכן עליה לוותר על העמדה הזהירה שנקטה כדי להגן על פרטיות הלקוחות, לטובת סיוע לסוכני הממסד בלכידת פושעים. בין הדברים מקופל אולי גם איום להפניית גב מצד ממשל טראמפ לאפל בעת הצורך.

אפל לא מסכימה לפרוץ אליו. ה-iPhone. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל לא מסכימה לפרוץ אליו. ה-iPhone. צילום אילוסטרציה: BigStock

סן ברנרדינו – מקרה כמעט זהה עם ניצחון לאפל

לממשל האמריקני ולאפל כבר היו קרבות דומים מאוד, כאמור. אחד מהבולטים שבהם היה זה שניהלה הענקית מקופרטינו מול ה-FBI והשלטונות בשנת 2016 כשהתעקשה שלא לסייע ל-FBI לקבל גישה למכשיר ה-iPhone של סייד ריזוואן פארוק, טרוריסט שהיה חלק מטבח שבבוצע בסן ברנרדינו. אפל התעקשה. בית משפט אמריקני קיבל את הטיעונים ואמר שעליה לפרוץ לנייד מתוצרתה. אפל הגישה ערעור על כך, וזכתה. השופט בערכאה הגבוהה יותר קבע מפורשות שאפל לא חייבת לתת לממשל גישה ל-iPhone בחקירה פלילית.

גם במקרה האחרון, כמו בעבר, נראה שאפל נערכת לאבק משפטי, וזאת על אף שהיא מנסה לא לעשות יותר מדי רעש ציבורי בעניין.

על פי דיווח שפורסם בניו יורק טיימס ביום ג', מנכ"ל אפל, טים קוק, התייעץ עם מספר יועצים בכירים כיצד להתמודד עם המצב, שבחברה טוענים שהסלים מהר יותר משציפו, כך לפי הדיווח, שציטט גורמים המכירים את אפל ושלא היו מורשים לדבר בפומבי. 

"אנו ממשיכים לעבוד עם ה-FBI, וצוותי ההנדסה שלנו קיבלו לאחרונה קריאה לספק סיוע טכני נוסף", כך ציינה אפל בתגובתה הראשונית לדברים השבוע, והוסיפה, "לאפל יש כבוד רב לעבודת הלשכה, ואנחנו נפעל ללא לאות כדי לעזור להם לחקור את ההתקפה הטרגית הזו על המדינה שלנו".

לאחר הציוץ של טראמפ שבה אפל ושלחה ל-BuzzFeed את אותה הצהרה קודמת ובה נאמר גם כי "התגובות שלנו לבקשות הרבות שלהם מאז הפיגוע היו בזמן, יסודיות ונמשכות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. read more

    Odds are simply the way rates and payouts are shown at a horse track.

אירועים קרובים