כך מסייעות מערכות המידע לניהול קרקעות המדינה

רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל, מספר על הטכנולוגיה שמאחורי הרשות ואומר ש-"ה-IT מסייע לנו להיות אפקטיביים, כי אם לא נהיה כאלה, 'נתקע' את המדינה"

רביד שמואלי, אחד המועמדים לתפקיד ראש מערך הדיגיטל הלאומי.

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אחראית על 93% מהקרקעות במדינה. אמנם, חלק גדול מהשטח מיועד לצה"ל, שמורות טבע, גנים לאומיים ועוד אדמות שלא ממש ניתן לעשות אתן משהו, אולם גם אם נפחית אותן, עדיין נקבל שטח לא קטן. אנשי המחשוב של הרשות מנהלים את המערך הטכנולוגי שמאפשר להוציא לפועל את הפעילות שלה, שבסופו של דבר נוגעת במידה זו או אחרת לכולנו.

רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל (לשעבר מנהל מקרקעי ישראל), אמר כי "יש לנו התייחסות רב ממדית לניהול הקרקעות במדינה לשם פיתוחה של מדינת ישראל – לטובת הציבור, הסביבה והדורות הבאים. קרקעות הן משאב במחסור – לא רק לדיור, אלא גם לתעשייה, חקלאות, תיירות ועוד".

לדבריו, "ה-IT מסייע לנו להיות אפקטיביים, כי אם לא נהיה כאלה, 'נתקע' את המדינה. מערכות הליבה שלנו מנהלות כ-15 מיליארד שקלים בשנה, מול מאות אלפי חשבונות חוכרים ובעלי עניין, מערך של עשרות מיליוני מסמכי ניהול מקרקעין ומערכת מידע גאוגרפי עמוקה. החלפת מערכות המידע שלנו הוא מהלך שעושים פעם ב-50 שנים".

תהליך החלפת מערך ה-IT של הרשות

שמואלי דיבר במסגרת שולחן עגול שנערך באחרונה בבית גרטנר ישראל בהרצליה. את המפגש הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, וטלמור מרגלית, שותף בכיר בגרטנר. המפגש היה פרי יוזמה של אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מנמ"רים בכירים מארגונים שונים במשק.

בדבריו הסביר שמואלי כי "ארגון ה-IT ברשות מקרקעי ישראל הוא חלק ממערך הניהול העסקי של הרשות, ולצד פעילותו בתחומי ה-IT, הוא שותף בפיתוח וייעול תהליכי העבודה העסקיים בה".

"תפקיד ה-IT ברשות מקרקעי ישראל הוא לסייע למנכ"ל ולהנהלה כולה לממש את היעדים של הארגון, ליצור שרשרת ערך, וכן לקצר ולפשט תהליכים, תוך עמידה ביעדי התקשוב הממשלתי", אמר שמואלי.

ה-IT של קרקעות המדינה. רשות מקרקעי ישראל

ה-IT של קרקעות המדינה. רשות מקרקעי ישראל

הוא התייחס לביקורת שהייתה בעבר על השירות שנתנה הרשות, כשהייתה עוד מנהל מקרקעי ישראל, ואמר כי "הוא התבסס על מערכות מידע ותהליכים מיושנים. עם הקמת הרשות, יזמנו את תכנית רמיטק להחלפת מערכות המידע. התכנית מורכבת משלוש תת תכניות. האחת, מערכת ליבה מבוססת סאפ. השנייה, מערכת ערוצים מבוסס עקרונות דיגיטל. השלישית, מערכת BI לצרכי דיווח, תחקור ומדע נתונים. מתחת לכל אלה יש תשתית רוחבית תומכת".

לדבריו, "הבנו את החשיבות של תהליכים עסקיים וחיברנו אותם לפתרונות טכנולוגיים. כך, עוד מוחשבו והועברו חלק מהפעילויות הפשוטות למוקד הטלפוני ולזרועות מיקור-חוץ. באופן זה נותר זמן רב יותר לעובדי הארגון לתת קשב ולטפל בפעילויות המורכבות והדורשות מקצועיות רבה יותר".

שמואלי דיבר על פעילות המחשוב של רשות מקרקעי ישראל בשנה החולפת. "במהלכה", ציין, "המשכנו לקדם נושאים רבים ומערכות תפעוליות שונות, כגון: שרשרת ייזום הקרקע בישראל, שמאות הדור הבא, ניהול הוצאות פיתוח קרקע וניהול מכרזים – לצד מערכות דיווח ותחקור מקבילות. במסגרת הרצון והמאמצים לשפר את השירות לאזרח, העלינו יישומים חדשים באתר האינטרנט, בהם שירות מאובטח להגשת הצעה מקוונת למכרזי מקרקעין, תעודת היוון דיגיטלית ומחשבון סימולטיבי לאומדן דמי היתר".

לסיכום אמר שמואלי כי "ההתקדמות של תכנית רמיטק תאפשר לנו לתמוך בקידום וייעול הרשות הן מבחינת היצע המוצרים והשירותים – והן מבחינת רמת השירות ושביעות רצון הלקוחות. נתבסס על טכנולוגיה וכלים מתוחכמים וחדשניים. מהלך החלפת מערכות הליבה הינו סבוך ומורכב. עם התקדמותו נמשיך להעמיק את השימוש והנגישות באמצעות ערוצי הפצה ושיווק מתקדמים. בשלב הבא, הנמצא בימים אלה בשלבי מימוש ראשונים, נפעיל שימוש בכלים מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית, ובכלל זה לימוד מכונה ולימוד מעמיק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סלמאן הנו

    שלום אני גר בכפר ג׳וליס ולצערי מלפני עשר שנים אין לנו מגרשים לחיילים משוחררים. גם כן יש לנו מכרז שנסגר לפני חודשים ועדיין אין תשובות אני מקווה שיהיה תשובות בזמן הקרוב יותר כי אנחנו נמצאים בכפר עם חוסר חלקות קרקע לבניה וזה לפי דעתי הבעיה הגדולה שיכולה לתת הרגשה טובה לתושבים אם יהיה לה פיתרון תודה 0526193661

אירועים קרובים