וים נמכרת בחמישה מיליארד דולר

הרוכשת, קרן ההשקעות אינסייט פרטנרס, שילמה מחיר גבוה, שכן הנרכשת - חברת ניהול נתונים בענן - הוערכה באחרונה בשווי של יותר ממיליארד דולרים. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון השנה

וים
אינסייט פרטנרס

אינסייט פרטנרס

בינואר אשתקד, אינסייט פרטנרס השקיעה 500 מיליון דולר בחברת ניהול הנתונים בענן וים. קרן ההשקעות והחברה המשקעת עובדות יחד כבר מאז 2013. ככל הנראה היא אהבה את החברה עד כדי כך שבסוף השבוע אינסייט הודיעה שרכשה את וים תמורת 5 מיליארד דולרים. מדובר במחיר גבוה, שכן הנרכשת הוערכה באחרונה בשווי של יותר ממיליארד דולרים. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון השנה.

הנרכשת הייתה מהראשונות לערוך את ההבדלה בין גיבוי מידע וזמינות מידע, ולהתמקד באספקת פתרון זמינות מידע לארגונים בכל גודל. לצד זמינות סביב השעון, כיום החברה מתמקדת בגיבוי וירטואלי ובניהול נתונים בענן.

וים הוקמה ב- 2006 על ידי אנדריי ברנוב ורטמיר טימאשב, יוצאי רוסיה שגרו בשווייץ. כחברת סטארט-אפ צעירה מנתה 13 עובדים. כיום החברה מונה קרוב ל-4,000 עובדים ומנהלת עסקים ביותר מ-180 מדינות. החברה הוקמה על בסיס רווחים שהגיעו לברונוב וטימשב ממכירת אאליטה סופטוור, סטארט-אפ קודם שלהם, לקווסט. בשלב מאוחר יותר קווסט נרכשה על ידי דל.

מיומה הראשון הנרכשת הייתה בצמיחה מתמדת, ולדבריה הכנסותיה עמדו בשנה החולפת על מיליארד דולרים. לחברה 365 אלף לקוחות ברחבי העולם, 81% מהן ארגוני פורצ'ן 500, וקצב הגידול שלה עומד על יותר מ-4,000 לקוחות בחודש. הנרכשת פועלת בעננים של AWS ומיקרוסופט, לצד זאת יש לה שיתופי פעולה עם ספקיות IT רבות, ביניהן Dell-EMC, יבמ, סיסקו ו-HPE. על פי IDC, הנרכשת מודרגת רביעית בנתח השוק בעולמות הגיבוי והזמינות, לאחר וריטאס, דל ויבמ. באזור EMEA (ר"ת אירופה המזרח התיכון ואפריקה) היא מובילת שוק. 

ריי וואנג, מייסד ואנליסט ראשי בחברת המחקר קונסטליישן, אמר כי "ניהול נתונים הוא כלי ההופך ליותר ויותר חשוב עבור חברות, שלהן נתונים בחצר הבית ברישוי מסורתי – ובענן. הרכישה היא מהלך חכם, שכן ארגונים העוסקים בתחום מתמזגים במהירות. ארגונים משקיעים רבות בניהול עננים היברידיים, וניהול נתונים הוא גורם מפתח להצלחה של ארגונים בכך".

תקופה עמוסה במיוחד בעבור אינסייט פרטנרס 

בשל הרכישה, צפויים כמה שינויים משמעותיים ב-Veeam. וויליאם לארג'נט, סגן נשיא בכיר לתפעול, ימונה למנכ"ל. דני אלן, שהיה סמנכ"ל אסטרטגיית מוצרים, יקודם לתפקיד CTO. בנוסף, החברה תעביר את המטה שלה לארה"ב. כיום יש לה כ-1,200 עובדים בארה"ב, והיא צפויה להגדיל נתון זה השנה.

אלן, ה-CTO החדש, אמר כי למרות הצלחתם בשוק, ומחיר הרכישה הגבוה, לדעתו "הרכישה תביא לכך שנוכל לפעול טוב ומהר יותר מאשר מה שהיינו יכולים לעשות לבד. אף שיש לנו נתח נכבד בקרב לקוחות פורצ'ן 500, הרכישה תסייע לנו להגדיל נתון זה".

לסניף הישראלי של החברה, בראשו עומדת ורד ליברמן, יש יותר מ-3,000 לקוחות ארגוניים. בימים אלה הצוות הישראלי מרחיב את שורותיו ומגייס עוד אנשי מכירות. בינואר 2018 החברה רכשה את N2WS הישראלית תמורת 150 מיליון שקלים במזומן. N2WS עוסקת בגיבוי והתאוששות מאסון, ופועלת בסביבת אמזון ווב סרוויס. טימאשב, לשעבר המנכ"ל של וים, שימש כחבר בדירקטוריון החברה הנרכשת. וים השקיעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית סכום בלתי ידוע. ההשקעה של ענקית הזמינות הרוסית הניבה פתרון שנקרא Veeam Availability for AWS, שמשלב בין המוצר של הנרכשת – Cloud Protection Manager – למוצר הגיבוי של וים. השקעה נוספת בנרכשת הייתה של קרן ההשקעות אינסייט ונצ'ר פרטנרס, מי שרכשה בסוף השבוע את וים.

השבוע שעבר היה עמוס במיוחד עבור אינסייט פרטנרס, מהקרנות הגדולות בעולם התוכנה. ביום ב' האחרון היא רכשה את חברת אבטחת רכיבי ה-IoT הישראלית ארמיס תמורת 1.1 מיליארד דולר במזומן. מדובר בעסקת הרכישה הגדולה ביותר של חברת סייבר ישראלית פרטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים