"ה-IT – מצמצם הפער בין הביקוש להיצע בעולם הבריאות"

כך אמר אופיר קדוש, מנמ''ר מכבי שירותי בריאות, במסגרת שולחן עגול שנערך באחרונה בבית גרטנר ישראל בהרצליה ● המפגש היה פרי יוזמה של אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מנמ"רים בכירים מארגונים שונים במשק

אופיר קדוש, עד באחרונה מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן

"בתחום הבריאות לעולם יהיה יותר ביקוש מהיצע. תמיד יהא הפער. מערכות המידע יכולות להירתם לצמצום הפער", כך אמר אופיר קדוש, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות.

קדוש דיבר במסגרת שולחן עגול שנערך באחרונה בבית גרטנר ישראל בהרצליה. את המפגש הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים וטלמור מרגלית, שותף בכיר בגרטנר. המפגש היה פרי יוזמה של אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מנמ"רים בכירים מארגונים שונים במשק.

 לדברי קדוש, "המנכ"ל שלנו מבין את חשיבות מערכות המידע ואת יכולתן לעזור לצמצום הפער. זה מתחיל במתן שירות טוב, בסוף כל העוסקים בתחום יודעים כי ככל שנשכיל לספק שירותים בצורה חכמה, טובה ונגישה, כך ייטב למטופלים ולנו".

"בעולם הבריאות", ציין קדוש, "איש לא רוצה להתאשפז. לכן, אנו משקיעים רבות בשירותי דיגיטל, כדי שהטיפול יישאר במסגרת רפואת הקהילה והמטופל לא ייאלץ להתרוצץ ולרוץ לחדר המיון". הוא סיים בציינו כי "אנשי מכון המחקר של מכבי פיתחו אלגוריתם, אשר מזהה סרטן מעי גס, על בסיס בדיקה פשוטה. בדרך זו אנו מצילים כל שנה 150 איש. בסופו של הדיון, הנושא הוא לא כסף – אלא יצירת ערך".

אסטרטגיית הכללית 'המטופל במרכז' – זקוקה לתמיכה של מערכות המידע 

משה שדה, סמנכ"ל מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית, אמר כי "גם המנכ"ל שלנו, עם כניסתו לתפקיד לפני שנה, הכריז כי אסטרטגיית הקופה היא 'המטופל במרכז'. הוא הבין כי לא ניתן לממש את היעד בלא תמיכה של מערכות המידע. אנו מבינים שייטב לכולם אם הקשר שלנו מול 5.5 מיליון לקוחות יהיה כמה שיותר דרך טלפון חכם, כמה שיותר טיפולים, מול בריאים וחולים, שיהיה קשר דיגיטלי".

משה שדה, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

משה שדה, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

"בזכות הדיגיטל ומערכות רפואה מרחוק (טלרפואה)", אמר שדה, "החל שיח על שינוי אופן המפגש רופא-חולה. כבר היום סנסורים שולחים לרופא נתונים אודות המטופלים, והוא רואה אותם באופן א-סינכרוני, למשל בערב. בינה מלאכותית מסייעת לצוות המטפל לקבל החלטות מושכלות יותר, מבוססות נתונים. זה שינוי גדול – והמגמה רק תלך ותתעצם".

"אנו נמצאים על סיפה של מהפכה טכנולוגיות מאד גדולה", אמר שדה, "התחלנו לבדוק את תחום ה-IoT, אנו פועלים רבות בעולם הצ'אטבוטים, לטובת, למשל – טיפול בזימון תורים, איתור לקוחות פוטנציאליים ומתן תזכורות למטופלים על טיפולים. נפעל לפיתוח יישומים בהם זהות המטופלים לא תיחשף, אבל שכן נוכל לערוך מחקרים על הנתונים, עם לימוד מכונה, ואגמי נתונים".

"אנו הלב הטכנולוגי של הכללית", סיכם שדה, "אין מצב בו ה-IT איננו חלק מהביזנס. אנשי מצויים בקשר הדוק עם הצוותים הרפואיים, לפיתוח עוד יוזמות ורעיונות. אנו מבינים שיש צורך לערוך ניהול סיכונים, ובמסגרתם יש לטפל בתשתיות. מצפים מאיתנו להתקדם, יש לדיגיטל מודעות גבוהה בארגון". 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים