יוטיוב מאמצת נהלים חדשים בכל הקשור בתוכן לילדים

אחרי שיוטיוב וגוגל ספגו קנס בארה"ב בגלל הפרת חוק הגנת פרטיות הילדים אונליין, כעת שירות ההזרמות והווידיאו המצליח מבקש מכל היוצרים לעדכן ולסמן סרטונים לילדים, כדי שאלו יאובחנו מיתר התכנים ● שינויים גם יחולו על מיקוד מודעות

עכשיו פרטיותם תישמר סופסוף? ילדים ביוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוטיוב הודיעה על תכניות גדולות לשיפור ההגנות על ילדים המשתמשים בפלטפורמה – כולל סיום הפרסום המותאם אישית על תוכן המיועד לצעירים.

החברה, שבבעלות גוגל, ספגה בספטמבר קנס של 170 מיליון דולר מנציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית, ה-FTC, על שהפרה פרטיות של ילדים. הענישה הגיעה לאחר טענות כי החברה אספה נתונים אישיים מילדים ללא הסכמת הוריהם.

למעשה גוגל הגיעה לפשרה אחרי חקירה של ה-FTC, בגין מה שנחשד כהפרת חוק הגנת פרטיות הילדים אונליין, המכונה COPPA (ר"ת Children’s Online Privacy Protection Act), שביצעה יוטיוב, וכך נקבעה הענישה.

הדיווחים על חקירת ה-FTC את התנהלות פלטפורמת הווידיאו בהזרמה צצו במקור ביוני 2019, לאחר שכמה קבוצות פרטיות טענו שיוטיוב אספה נתונים על הצופים הצעירים ביותר שלה ללא הסכמת הוריהם, במאמץ להציג להם מודעות ולגזור מכך קופון כספי. לוועדה הגיעו בזמנו תלונות על כך ש-YouTube הפרה את חוק הגנת פרטיות הילדים אונליין, שמונע מחברות לעקוב ולמקד משתמשים מתחת לגיל 13.

וויצ'יצקי הבטיחה "שינויים בתוך ארבעה חודשים" – וקיימה

אחרי הפרסום על הסכמת גוגל לקנס, הגיבה המנכ"לית, סוזן ווייציצקי, על הדברים בפוסט בבלוג של יוטיוב, והבטיחה כי שירות ההזרמה והסרטונים יבצע סדרת שינויים בפלטפורמה, ושהחברה מתחייבת כי בתוך ארבעה חודשים היא "תתייחס לנתונים מכל מי שצופה בתוכן של ילדים ב-YouTube כמגיעים מילד, ללא קשר לגיל המשתמש. פירוש הדבר שנגביל את איסוף הנתונים והשימוש בסרטונים המיוצרים לילדים רק למה שצריך, כדי לתמוך בהפעלת השירות", כך כתבה המנכ"לית. היא הוסיפה והתחייבה: "אנו גם נפסיק להציג מודעות מותאמות אישית על תוכן זה לחלוטין, ותכונות מסוימות לא יהיו זמינות עוד בסוג זה של תוכן, כמו הערות והודעות". עוד לדבריה, יוטיוב תשתמש ב"לימוד מכונה" בכדי למצוא סרטונים הממקדים קהלים צעירים, כולל כאלה ששמים "דגש על דמויות, נושאים, צעצועים או משחקים לילדים".

סוזן ווייציצקי, מנכ"לית יוטיוב. צילום: יוטיוב

סוזן ווייציצקי, מנכ"לית יוטיוב. צילום: יוטיוב

כעת, בדיוק בחלוף פרק הזמן שעליו התחייבה ווייציצקי, מאמצות גוגל ויוטיוב שינויים שגורמים לפלטפורמה להגביל את איסוף הנתונים על תוכן המיועד לילדים, תוך ביטול האפשרות למודעות מותאמות אישית, תגובות וצ'אטים חיים בסרטונים שמיועדים לבני הגילאים הצעירים.

השינויים מסתמכים בעיקר על דיווח עצמי של יוצרי תוכן, שצריכים לסמן את סרטוניהם כ"מיוצרים לילדים ב-YouTube Studio. עם זאת, יוטיוב אמרה, כפי שהובטח בעבר, שהיא תשתמש גם ביכולות של טכנולוגיית ML בכדי לזהות סוג זה של תוכן.

בפוסט בבלוג שפורסם אתמול (ב'), אמרה החברה כי "אחריות היא בראש סדר החשיבות שלנו ביוטיוב, וזה כולל שמירה על ילדים ועל פרטיותם".

יוטיוב המליצה להורים להפנות את ילדיהם אל YouTube Kids – אפליקציה קטנה יותר המותאמת במיוחד לתוכן לילדים – כדי שהם יזכו בתוכן הייעודי המדויק וההולם ביותר בעבורם. בנוסף שירות זה המודעות אינן מותאמות אישית לפי עניין של הצופה.

לשינויים יכולה להיות השפעה על כמה יוצרי תוכן ביוטיוב, שעוסקים בעיקר בתוכן לילדים, ויוטיוב הודתה בכך ואמרה ש-"יוצרים רבים ברחבי העולם יצרו תוכן איכותי לילדים בעבור הקהל שלהם, ולשינויים אלה תהיה השפעה משמעותית. אנו מחויבים לעזור ליוצרים להתמצא ב'נוף' החדש הזה, ולתמוך במערכת האקולוגית שלנו של תוכן משפחתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים