עוד עובדת לשעבר בגוגל תובעת אותה: "פוטרתי בגלל מעורבות בהתארגנות עובדים"

עדיין כל כך מרוצים מממקום עבודתם? עובדי גוגל. צילום אילוסטרציה: BigStock

עובדת נוספת של גוגל לשעבר, חמישית במספר, תובעת את החברה בטענה כי ענקית הטכנולוגיה פיטרה אותה בגלל פעילויות הקשורות לאיגוד עובדים. היא הגישה תלונה למועצה הלאומית האמריקנית ליחסי עבודה, ה-NLRB, באחרונה.

קדמו למקרה זה האשמות ותביעה דומות מטעם ארבעה מפוטרים אחרים, שסולקו מהחברה לפני חג ההודיה השנה, לאחר שהיו מעורבים במחאות שונות נגד פרויקטים של החברה וביוזמה להתארגנות עובדים.

כמו שעשו קודמיה, בפוסט ב-Medium שפורסם אתמול (ג'), סיפרה מהנדסת האבטחה לשעבר של גוגל, קתרין ספיירס, כי מוקדם יותר השנה היא קידדה הודעה מוקפצת קטנה שתופיע בדפדפני עובדי גוגל שביקרו באתר העוסק ביחסי מעסיק-עובדים. בהודעה נכתב כי "אנשי גוגל רשאים להשתתף בפעילות מוסכמת מוגנת". ספיירס מספרת כי גוגל הגיבה בהשעייתה "באופן מיידי וללא אזהרה", אירוע שהתרחש במקביל לפיטורי קדם-חג-ההודיה של ארבעת המתלוננים הקודמים – לורנס ברלנד, סופי וולדמן, רבקה ריברס ופול דיוק.

המועצה הלאומית האמריקנית ליחסי עבודה, ה-NLRB

המועצה הלאומית האמריקנית ליחסי עבודה, ה-NLRB

"חקירות אגרסיביות מאוד, ולא חוקיות"

לפי דבריה בפוסט, "הם גם גררו אותי לשלוש חקירות נפרדות, עם אזהרה מעטה מאוד בכל פעם". היא הוסיפה ותיארה: "נחקרתי על פעילויות התארגנות נפרדות אחרות, ונשאלתי (שמונה פעמים) האם הייתה לי כוונה לשבש את מקום העבודה. החקירות היו אגרסיביות מאוד, ולא חוקיות. הם לא נתנו לי להתייעץ עם אף אחד, כולל עורך דין, ולחצו עליי להפליל את עצמי ואת כל עמיתי לעבודה שאיתם שוחחתי על מימוש זכויותיי בעבודה". היא הוסיפה כי ההודעה שיצרה היא סוג של שינוי קוד "שקורה כל הזמן" מסיבות רבות, כולל שיתוף תחביבים או תחומי עניין באופן פנימי.

ובכל זאת ב-13 בדצמבר, טוענת ספיירס, היא פוטרה, בגין הפרה לא מוגדרת של מדיניות האבטחה של גוגל, ממש כמו בטיעוני פיטוריהם של חבריה הגוגלרים האקטיביסטים האחרים.

גוגל הגיבה בהצהרה הבאה, המיוחסת לסמנכ"ל אבטחת התשתית הטכנית והפרטיות שלה, רויאל האנסן: "קתרין הייתה מהנדסת אבטחה בארגוני, ותפקידה היה לעזור לאבטח את הפלטפורמות והתשתיות בהן השתמשו גוגלרים".

"פה", המשיך וטען, "היא ניצלה שימוש בכלי אבטחה ופרטיות, כדי ליצור חלון קופץ שלא נוגע לאבטחה ולא לפרטיות. היא עשתה זאת ללא אישור מהצוות שלה או מצוות ההודעות בנושא אבטחה ופרטיות, וללא הצדקה עסקית. והיא השתמשה בדחיפה מהירה לצורכי חירום בכדי לעשות זאת".

האנסן הוסיף וכתב כי "אני רוצה להיות מאוד ברור: הנושא לא היה שההודעות היו קשורות ל-NLRB או לזכויות עובדים. ההחלטה הייתה זהה אילו ההודעה הקופצת הייתה בנושא אחר. כידוע, אנו סומכים על עובדינו לממש כראוי את הגישה המיוחסת שלהם לכלים ולמערכות הפנימיות שלנו. ההחלטה לעשות שימוש לרעה בגישה שהייתה לה כמהנדסת אבטחה הייתה הפרה פסולה של אחריות מהימנה".

נלחמים בחזרה בגוגל

ארבעת העובדים המקוריים שפוטרו, שהגישו תלונה ל-NKRB הצהירו בעבר כי תלונתם למועצה הארצית היא "צעד ראשון" במאבקם נגד מעסיקתם לשעבר בגלל שלתפישתם מהלכי נועדו לצורכי נקמה והפחדה.

ברלנד, וולדמן, ריברס ודיוק פרסמו פוסט ב-Medium שכותרתו "גוגל פיטרה אותנו בגלל התאגדות. אנחנו נלחמים בחזרה". הארבעה, שהיו מעורבים לאורך השנים האחרונות גם במחאות כנגד 'פרויקט שפירית' לפיתוח מנוע חיפוש מצונזר בעבור ממשלת סין ואזרחיה, וב'פרויקט Maven' – שיתוף הפעולה עם הפנטגון לאספקת רחפנים מבוססי בינה מלאכותית לצבא ארצות הברית, שבוטל ביוני 2018 אחרי מחאת עובדים בעניינו. 

"ה'נפילה' של גוגל על המארגנים הגיעה ממש לפני החג, פחות משבוע לאחר שפורסמו חדשות על כך שהם שכרו חברה ידועה לשמצה בפירוק התאגדויות עובדים", נכתב בפוסט. "ברור שההתנהלות שלהם, הדרקונית, ההרסנית והלא חוקית, לא קשורה אלינו. מדובר בניסיון לעצור את כל ההתארגנות במקום העבודה. גוגל רוצה לשלוח הודעה לכולם: אם אתה מעז לעסוק בארגון עובדים מוגן – תיענש".

גם במקרה הקודם הכחישה גוגל את הטענות מכל וכל וכתבה בהצהרתה לתקשורת: "פיטרנו ארבעה אנשים שעסקו בהפרות מכוונות ותכופות של המדיניות ארוכת השנים שלנו בנושא אבטחת מידע. אף אחד לא פוטר בגלל שהעלה חששות או דן בנוגע לפעילות החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים