"האקמול לכאב הראש של המנמ"ר – צמצום הפער ייצור-פיתוח"

כך אמרה קארה ספראג, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית יחידת שירותי היישומים של חברת F5 Networks, בראיון לאנשים ומחשבים ● ספראג, שביקרה באחרונה בישראל, סיפרה שבאה כדי לפגוש את צוות מהנדסי החברה בארץ, וכן "לקוחות מארגונים מהמגזר הביטחוני, פיננסי והיי-טק"

סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית יחידת שירותי היישומים של חברת F5 Networks. צילום: ניב קנטור

"למנמ"ר יש לא מעט בעיות ואתגרים. אחד מהם, שהוא כאב ראש לא קטן, הוא הפער – המסרב להיסגר – בין הייצור והפיתוח. האקמול לפער זה יביא לשיפור הביצועים ברמה האפליקטיבית, ובהתאמה, לשיפור התפעול והביצועים של כלל ה-IT", כך אמרה קארה ספראג, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית יחידת שירותי היישומים של חברת F5 Networks.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה ספראג, שביקרה באחרונה בישראל כי "באתי לפגוש את צוות המהנדסים בארץ, כמו גם כמה לקוחות מארגונים מהמגזר הביטחוני, פיננסי והיי-טק". לדבריה, "הטרנספורמציה הדיגיטלית מהווה מקור לחץ למנמ"ר: עליו להרים במהירות את האפליקציות למשתמשים – הפנימיים והחיצוניים, בסביבות ה-IT השונות, עליו לאזן בין צורכי אבטחת המידע ותפעול ה-IT. זאת, כאשר בחלוף השנים מערך ה-IT בראשותו הלך ונהיה מורכב ומסובך, עם מערכות העומדות בפני עצמן ופועלות ב'איים'. מצב זה מביא לחוסר נראות של האפליקציות. בנוסף, פעמים רבות הוא נעול עם תשתיות שלא ניתן להעביר לענן".

"המענה לאתגרים הללו", אמרה ספראג, "הוא אימוץ מערך עקבי של שירותי אפליקציות, המאפשר למערכי ה-IT בארגונים לפשט – באופן עקבי – את השכבה האפליקטיבית מהתשתיות, ובשל ההפרדה הזו, לקבל נראות על כלל סביבות ה-IT. כך, ניתן להעלות את רמת הביצועים ולקבל אבטחת מידע ברמה גבוהה יותר. בדרך זו אף ניתן להעביר חלק מה-IT לענן בצורה קלה יותר".

לדבריה, "אנחנו מגנים על יישומים ועל המידע בסביבה מרובת עננים, בכך שאנחנו מבטיחים שלושה אלמנטים חיוניים: נראות, הקשר ושליטה. איננו יכולים לאבטח את מה שאנחנו לא רואים, כך שנראות היא מחויבת המציאות. ההקשר מאפשר לנו להבדיל בין התנהגות נורמלית לאבנורמלית ולבצע סדרי עדיפות במאמצינו. לבסוף, חשובה היכולת ליישם את כלי אבטחת המידע בזמן הנכון ובצורה היעילה ביותר". 

היא ציינה כי "יש לנו פיירוול אפליקטיבי, אנו מגנים על שכבות 4 ו-7, יש לנו כלים לניהול זהויות. לצד אלה, אנו מציעים מודיעין איומים. תקשורת זדונית והתקפות המתפתחות באופן מתמיד, מאיימות על עסקים בכל הסביבות, ברישוי מסורתי, בענן ובסביבה היברידית. מודיעין האיומים שלנו הוא שירות מבוסס ענן, שמשלב מוניטין IP חיצוני ומצמצם את תקשורת האיומים. על ידי זיהוי כתובות ה-IP וקטגוריות האבטחה שמיוחסות לפעילות זדונית, שירות מנוהל זה משלב רשימות דינמיות של כתובות IP מאיימות עם פלטפורמת Silverline בענן, דבר שמוסיף אבטחה מבוססת הקשר להחלטות ולמדיניות האבטחה בארגונים".

F5 Networks

F5 Networks

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים של החברה, השיבה ספראג כי "אין לנו מתחרה ספציפי, אלא מתחרים בשדות IT שונים. חלקם מגיע מספקי התשתיות, המציעים מגוון שירותים כולל. היתרון שלנו הוא שאנו מציעים חזון, המאפשר שירותי אפליקציות בלא נעילה בגן סגור. אנו רוצים לתת למנהלי ה-IT נראות של האפליקציות – מהקוד עד הלקוח, עם שירותים בסביבה מרובת עננים".

לדבריה, "התחלנו כחברה הפועלת לאיזון עומסי המחשוב ופעלנו בעיקר בסביבת החומרה. כיום יש לנו מערך מוכלל המגיע מהקוד עד הלקוח, עם תוכנה כשירות, עם אופציה לקונטיינרים ולעבודה בעננים הציבוריים, דוגמת AWS, גוגל, אורקל ויבמ. השקענו רבות במיכון ותזמור הטכנולוגיות שלנו, כך שללקוחות הארגוניים יהיה קל לשלב את מוצרינו במערך ה-IT שלהם".

"המנמ"רים", סיכמה ספראג, "נדרשים להאיץ את הביצועים והפעילות בשכבה האפליקטיבית, לשפר בשכבה זו את רמת אבטחת המידע, ולקבל נראות: אנו מחויבים לתת ללקוח נקודת מבט על האפליקציה, זה הכי חשוב. אנו עושים רבות לצמצום הפער בין הייצור לבין הפיתוח, ולשילוב אבטחת מידע – DevOps ו-DevSecOps. כך, ניתן לשפר את ביצועי האפליקציות והגנה, לצד תפעול הרשת".

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין הוסיף כי: "חברת F5 משקיעה רבות בישראל והמטה הישראלי ממשיך לצמוח ולגדול בפעילות הפיתוח, המכירות ושירותי המומחה. אנו מציעים את הפורטפוליו הרחב והעמוק ביותר של שירותי היישומים, אשר מספק ללקוחות הישראליים ולגופי מערכות המידע תמיכה ללא פשרות בחדשנות כאוטית, ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר. כל זאת תוך קבלת היכולת להיות מהירים ולגדול לפי דרישה – יתרון תחרותי אדיר עבורם בשוק המקומי והגלובלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים