דודו פארוק, הכלה מאיסטנבול וכמובן, בחירות – זה מה שחיפשנו בגוגל ב-2019

וגם: האירוויזיון, לוסי איוב, הגננת המתעללת והשאלה איך מצביעים בבחירות? – אלה ועוד נמצאים ברשימות החיפושים של הישראלים ב-2019 ● בעולם, לעומת זאת, מככבים מושגים שקשורים לקריקט ויוטיובר שמייעץ לגבי איפור

קוראת. גוגל. צילום: BigStock

מערכות הבחירות הראשונה, השנייה והחל מהלילה כנראה גם השלישית הביאו לכך שהמילה "בחירות" הייתה הפופולרית ביותר בחיפושים שלנו, הישראלים, בגוגל השנה – כך עולה מהרשימה שהחברה פרסמה הבוקר (ד'). זה לא מפתיע, אבל מה שכן מעורר תמיהה מסוימת הוא שהזמר דודו פארוק עקף את לוסי איוב ומדונה ברשימת האנשים המחופשים ביותר, שכן איוב נחשבה לתגלית האירוויזיון, שהתארח השנה בתל אביב – הרבה יותר מהזוכה, דאנקן לורנס ההולנדי – ומדונה נחשבה לפארסה של המופע. הנציג שלנו, קובי מרימי, הגיע למקום החמישי – גבוה בהרבה מהמקום ה-23 שבו דורג בתחרות עצמה.

מילת, או יותר נכון מונח, החיפוש הפופולרי ביותר בעולם ב-2019 היה India vs South Africa – משחקי הקריקט בין הודו לדרום אפריקה. זה אולי לא צפוי בעיני הקורא הישראלי, אבל בהחלט מובן, כי קריקט הוא משחק פופולרי מאוד במדינות שהיו חלק מהאימפריה הבריטית, ונבחרות הודו ודרום אפריקה הן בין המובילות בתחום.

המחפשים בגוגל בחרו בבחירות. צילום: BigStock

המחפשים בגוגל בחרו בבחירות. צילום: BigStock

מה בישראל?

הבחירות היו החיפוש החם ביותר בעברית גם ברשימות הנושאים שבחדשות ושאלות ה-"איך…" – שאלנו איך מצביעים בבחירות. השאלות הפופולריות מיד לאחר מכן היו איך ממלאים לוטו ואיך מכינים פנקייק.

מחצית מעשרת החיפושים החמים ביותר של 2019 נוגעים לתכניות וסדרות טלוויזיה, עם הכלה מאיסטנבול במקום השני, מיד לאחר הבחירות, ובהמשך הרשימה האח הגדול (מקום רביעי); 2025, הכישלון הצורב של קשת, שהשבוע הוחלט שלא תופק לה עונה שנייה (מקום חמישי); אלי כהן, המרגל הישראלי בדמשק, שהשנה יצאה סדרת הטלוויזיה של נטפליקס על קורותיו, בכיכובו של סשה ברון כהן (מקום שביעי) והמרוץ למיליון (מקום עשירי). משלימים את העשירייה: האירוויזיון במקום השלישי, אפליקציית חמ"ל בשישי, דודו פארוק בשמיני ומפלס הכנרת, שחזר לעלות, במקום התשיעי.

לוסי איוב. תגלית האירוויזיון ובמקום גבוה בחיפושים בגוגל. צילום: כאן - תאגיד השידור הישראלי

לוסי איוב. תגלית האירוויזיון ובמקום גבוה בחיפושים בגוגל. צילום: כאן – תאגיד השידור הישראלי

פארוק הגיע, כאמור, למקום הראשון גם ברשימת האנשים המחופשים. אחריו, כמו גם אחרי לוסי איוב ומדונה, מדורגת אושרת קוטלר מחדשות 13, שהתבטאה השנה התבטאות שנויה במחלוקת על חיילי צה"ל והמצב בשטחים, וכתוצאה מכך פרשה, או הופרשה, מהגשת המגזין. שני כתבים של חדשות 12 הגיעו לעשירייה הראשונה: תמיר סטיינמן, הכתב בדרום, שהפופולריות שלו עלתה לאחר האירועים האחרונים שם, הגיע למקום השביעי, והפרשן הפוליטי עמית סגל – לתשיעי. טבעי, לאור ריבוי מערכות הבחירות והכאוס במערכת הפוליטית. למקום העשירי הגיע מייקל לואיס, שהסעיר את הרשת לאחר שביצע את אתגר בקבוקי המים כשהוא משתמש באיבר מינו.

מעבר לבחירות, ראשונה בחיפושי אירועי החדשות של הישראלים הייתה פרשיית אפי נווה ואחריה – אירוע הטרור בסרי לנקה. ככלל, הרבה אירועי אלימות נמצאים השנה בעשירייה הראשונה, בהם פרשת הגננת כרמל מעודה, ולאחר מכן הרצח של מיכל סלה בידי בן זוגה והנערה אורי אנסבכר, שנרצחה בפיגוע טרור בירושלים.

הסרט שהכי אהבנו ב-2019, על פי הרשימה הזו, הוא מלך האריות, כשאחריו היו זמנים בהוליווד והספר הירוק, שעוסק בגזענות נגד השחורים בארצות הברית בשנות ב-60. הג'וקר הגיע רק למקום החמישי.

ומה בעולם?

החיפוש הפופולרי ביותר בעולם אחרי משחקי הקריקט בין הודו לדרום אפריקה היה השחקן קמרון בויס, שמת השנה בשנתו והוא בן 20 בלבד, כשלאחר מכן נמצאים עוד שני מונחים מתחום הספורט – טורניר הכדורגל קופה אמריקה ומשחקי קריקט נוספים, דרבים אסייתיים בין בנגלדש להודו. ה-iPhone 11 הגיע למקום החמישי. הקופה אמריקה כבש את המקום הראשון ברשימת החדשות העולמיות – לפני הנוטרדאם (בגלל השרפה הגדולה שפקדה את האתר המפורסם) וגביע העולם בקריקט.

שחקן הפוטבול אנטוניו בראון הוא הדמות המחופשת ביותר ב-2019 בכל העולם, כשהכדורגלן ניימאר אחריו. מעניין שג'יימס צ'ארלס, יוטיובר פופולרי שנותן עצות לאיפור בסרטונים שלו, הגיע למקום השלישי – הרבה לפני הנערה גרטה ת'ונברג, שעוררה השנה שוב את הדיון במשבר האקלים, אך הגיעה שביעית בלבד. כוכב הגו'קר, חואקין פניקס, הגיע תשיעי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים