"ארגונים שלא עוברים לענן – ניזוקים; רואים את זה בכל המגזרים"

"הארגונים הללו מסתכנים בפגיעה רחבה, עד כדי הרס", אמר פול קנט, סגן נשיא ב-BMC לאזור EMEA, בראיון לאנשים ומחשבים ● BMC חגגה אמש (ד') "חתונת כסף" לשותפות בינה לבין מטריקס

פול קנט, סגן נשיא ב-BMC לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

חברות רב לאומיות רבות וגדולות פתחו בשנים האחרונות מרכזי מו"פ בישראל. הן מבינות את היתרונות שיש למהנדסים הישראליים בשלל תחומים: מבינה מלאכותית ועד לאוטומוטיב, פינטק וכמובן, סייבר. הבכירים בחברות האלה מתרשמים, ללא יוצא מן הכלל, מהחדשנות הישראלית ומהמוחות המבריקים של אומת ההיי-טק והסטארט-אפ.

אחת החברות שמחזיקות בישראל מרכז מו"פ גדול היא BMC. בניגוד לחברות רבות אחרות, שמתמקדות באזור המרכז, BMC מפתחת את המוצרים שלה גם בפריפריה של ישראל – בתל חי (המוקד השני נמצא ברמת החייל). החברה מעסיקה בארץ שליש מכלל עובדיה ב-EMEA – כ-500 מתוך 1,500, וכמעט עשירית מכלל עובדיה בעולם, שמספרם עומד על 6,000.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

אחת משותפות הפלטינום של BMC היא ענקית הטכנולוגיה הישראלית מטריקס. אמש (ד') הן חגגו בזאפה הרצליה את "חתונת הכסף" שלהן – 25 שנים של שיתוף פעולה. לכבוד החגיגה הגיע לארץ פול קנט, סגן נשיא ב-BMC לאזור EMEA.

בניגוד ללא מעט חברות אחרות, שאומרות שהן פונות הן לענן והן לאון-פרמיס אבל בפועל מתמקדות באחד מהצדדים, ב-BMC באמת ובתמים נהנים מכל העולמות. עם משפחת ה-Helix שלה, החברה מציעה פתרונות לארגונים שמבינים שהענן כאן ושמוטב שהם יעברו אליו, כמו גם לכאלה שמעדיפים את האחסון אצלם, או חייבים לעשות זאת – בגלל הרגולציה, למשל. "בכך", לדברי קנט, "אנחנו מכסים את כל הטווח של הטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים עוברים, או עומדים לעבור".

בצד הענני, החברה מציעה את הפתרונות שלה על גבי AWS, מיקרוסופט או גוגל קלאוד. הם עומדים על שלוש רגליים: ניהול של השירותים (ITSM), התפעול (ITOM) והאוטומציה. עד לא מכבר, אלה היו שלושה פתרונות נפרדים, אבל לפני כמה חודשים החברה הכריזה על איחודם לכדי מערכת אחת כוללת. אחת ממטרות הגעתו של קנט לישראל היא להכריז על הפתרון המאוחד כאן.

כנס BMC ומטריקס, אתמול. צילום: ניב קנטור

כנס BMC ומטריקס, אתמול. צילום: ניב קנטור

אם לרדת קצת יותר לעומק, בתחום השירותים, ב-BMC אומרים שהמערכת מאפשרת לארגונים לנהל את המחשוב שלהם בצורה מהירה, אג'ילית, מדויקת, אמינה וכזו ששווה את המחיר. בנוגע לביצועים, היא מספקת אבטחה, לרבות אבטחת אינטרנט, מאפשרת שליטה בהוצאות על הענן (Cloud cost control), ניהול קיבולת האחסון (Helix Optimize) וניטור המערכת, פיקוח עליה. פתרון האוטומציה של החברה לעולם האפליקציות פותח בישראל ולדברי קנט, "אהוב מאוד בשוק הישראלי והעולמי. אנחנו אוחזים בנתח הגדול ביותר בשוק הזה, באופן גלובלי".

"השוק לא רוצה ספק ענן יחיד"

בניתוח קצר של עולם הענן, קנט אומר ש-"AWS שולטת בשוק ללא עוררין, אבל ברור שמה שהשוק לא רוצה הוא ספק ענן יחידי. אמזון תמשיך להיות המובילה, אולם מיקרוסופט, גוגל ואפילו עלי באבא, שנכנסת לשוק האירופי, יזנבו בה, ויותר ויותר יתפסו את הנתחים שלהן".

קצת קשה להאמין שהשאלה הזאת נשאלת בסוף 2019, ובכל זאת: למה כדאי לארגונים לעבור לענן?
"בגלל אג'יליות וחיסכון בהוצאות. לקוחות שפועלים רק בעולם האון-פרמיס נדרשים להוצאות רבות ולהעסקת עובדים רבים. כיום, יש לחץ על המנמ"רים להוריד את העלויות. בעזרת הענן הם יכולים לעשות זאת, כי הוא מאפשר להם להעביר הרבה מהעבודה שלהם לספקים. אם ארגונים יכולים לעבור לענן – רצוי שיעברו, כי אחרת הם מסתכנים בהרס או לפחות נזק גדול. כבר רואים את זה בכל מגזר".

יורם אלול, מנהל פעילות החברה בישראל ובמזרח אירופה. צילום: ניב קנטור

יורם אלול, מנהל פעילות החברה בישראל ובמזרח אירופה. צילום: ניב קנטור

מרכז המו"פ היחיד של BMC ב-EMEA – בישראל

המרכז הישראלי הוא מרכז המו"פ היחיד של BMC בכל EMEA. לדברי קנט, החברה מעדיפה לבצע את הפיתוח שלה כאן "כי ישראל היא אומת הסטארט-אפ והחדשנות. השימוש במובייל, באינטרנט ובמדיה החברתית בישראל זינק בשנה האחרונה בשיעור שגדול בבין 30% ל-50% יותר משאר העולם. יש אצלכם יותר סטארט-אפים לנפש מאשר בכל מדינה אחרת, החדשנות כאן היא דרך חשיבה ואתם נמצאים בעמדה טובה כדי להמשיך להוביל אותה".

אחת הדרכים ש-BMC מושכת אליה לקוחות, בעולם בכלל ובדגש על ישראל, היא קשר בלתי אמצעי – בחברה מביאים את הלקוחות למרכזי המו"פ שלה ומפגישים אותם עם הצוותים, ולא רק עם המנהלים. לדברי יורם אלול, מנהל פעילות החברה בישראל ובמזרח אירופה, "יש לנו שתי משימות: לקבל משוב מהלקוחות שלנו ולשפר את מפת הדרכים, ולתמוך בהם בהטמעת הפתרון בצורה חכמה, כדי שיפיקו ממנו את הערך העסקי המקסימלי".

"השותפות הארוכה ביותר של BMC בעולם"

BMC מתגאה בשותפות שלה עם מטריקס – ולהפך. לדברי יגאל שחק, מנהל פתרונות BMC במטריקס, "השותפות בינינו היא הארוכה ביותר של BMC בעולם. יש לנו מחלקה ייחודית לפתרונות BMC, שמעסיקה קרוב ל-100 איש".

יגאל שחק, מנהל פתרונות BMC במטריקס. צילום: ניב קנטור

יגאל שחק, מנהל פתרונות BMC במטריקס. צילום: ניב קנטור

אלול: "אני עובד ועבדתי עם יותר מ-50 שותפים לאורך הקריירה שלי, ומטריקס היא השותפה הטובה ביותר שעבדתי אתה. היא נמנית על ה-10% בלבד מהשותפים שלנו שהם שותפי פלטינום. הראייה הטובה ביותר לכך היא שכשאנשינו מגיעים ללקוחות, יש מקרים שבהם הם חושבים שאנחנו מטריקס, וכשאנשי מטריקס מגיעים אליהם – מזהים אותם כאנשי BMC".

איך רואים ב-BMC את השוק הארגוני הישראלי?
"זה שוק שמתפתח מאוד מהר, במיוחד ב-3-4 השנים האחרונות, ולמעשה עובר מפץ גדול. הרבה ארגונים שהיו שמרניים נפתחו והבינו הן שהחדשנות והענן מסייעים להם ומוזילים עלויות, והן שהמנמ"רים צריכים להיות יותר מוכוונים עסקית, ולעשות יותר חדשנות עם תקציב דומה או אף נמוך יותר".

אבל הענן הרבה זמן אתנו, והרבה זמן מדברים עליו. למה דווקא ב-3-4 השנים האחרונות?
קנט: "כי הענן הגיע בתקופה הזו לבגרות, וארגונים רוצים להעביר אליו יותר ויותר סביבות עבודה. זה בולט במיוחד בישראל, כי היא שוק שידוע בהיותו מאמץ מוקדם ומהיר של טכנולוגיות ודיגיטליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים