"הצמיחה לא צריכה להיתקע בסטארט-אפים – וחייבת להגיע לכולם"

"השינויים המאיימים על התעשייה המסורתית צריכים לשמש אותנו כזרז לאימוץ טכנולוגיות ייצור מתקדמות וחדשניות", אמר נשיא המדינה, ראובן ריבלין

נשיא המדינה היוצא, ראובן ריבלין. צילום: סיוון פרג'

"הצמיחה של המשק הישראלי לא צריכה להיתקע בשוק הסטארט-אפים. היא צריכה להגיע לכולם, כולל לתעשיות המסורתיות", כך אמר נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

הנשיא דיבר בוועידת התעשייה לישראל, שנערכה הבוקר (ב') בתל אביב. אחד הנושאים שעלו בוועידה הוא האתגרים העומדים בפני התעשייה בישראל, נוכח המצב הכלכלי בארץ ובעולם, והוואקום הפוליטי.

לדברי ריבלין, "האתגרים עמם מתמודדת כלכלת ישראל אינם פשוטים. השינויים המאיימים על התעשייה המסורתית צריכים לשמש אותנו כזרז לאימוץ טכנולוגיות ייצור מתקדמות וחדשניות".

שר הכלכלה: מתנגד למיזוג אגוד-מזרחי טפחות

שר הכלכלה, אלי כהן, התייחס באירוע למיזוג בין בנק מזרחי-טפחות לבנק אגוד ואמר כי הוא התנגד לו. כהן העריך כי יוגש ערעור על ההחלטה, ואולי אף עתירה לבג"ץ.

כהן ציין כי "2019 היא שנת שיא בכלכלה הישראלית. לפני כשבוע התבשרנו על נתון האבטלה הטוב ביותר מאז קום המדינה – 3.4%, ועל שיא בייצור הישראלי – עלייה של כ-20% בשלוש השנים האחרונות". הוא אף ציין כי לטכנולוגיה ותעשיית ההיי-טק יש תרומה רבה לכלכלה.

שר הכלכלה, אלי כהן, בוועידה הבוקר (ב'). צילום: סיוון פרג'

שר הכלכלה, אלי כהן, בוועידה הבוקר (ב'). צילום: סיוון פרג'

דובר נוסף באירוע היה פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל ולשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה. הוא ציין כי "ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם, אחרי ארצות הברית וסין, בכמות ההשקעות בסטארט-אפים. הסיבה לכך לא נובעת מהתעשייה אלא מהיכולות הטכנולוגיות הישראליות".

קנדל התייחס לאפשרות שתהיה עלייה באבטלה כתוצאה מהמעבר לתעשייה דיגיטלית ואמר כי "מאז 1930 מדברים על אבטלה המונית וחשש שאנשים יצאו משוק העבודה, אבל מאז נשים נכנסו לשוק העבודה, השתתפות הגברים בו עלתה וזה קרה עד שנת 2000. לכן, אני לא רואה כל סיבה לחשש".

"ההיי-טק ישמור על התאחדות התעשיינים רלוונטית"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, דיבר על הנזקים שמסב המשבר הפוליטי לכלכלה. הוא אמר כי "העסק מתנהל כיום כמו אנייה בלי קברניט. חלק גדול מההחלטות שצריכה הממשלה לקבל – הפרקליטות לא נותנת להעלות, כי לטענתה אין ממשלה".

ברוש ציין כי "הדבר המרכזי שהיה חשוב לי לעשות בשנים האחרונות הוא להעלות את חלקה של תעשיית ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים. היא צריכה להיות דומיננטית בהתאחדות. היקף חברות ההיי-טק שהצטרפו אלינו רק בשנה האחרונה גדל ב-50%. נגיע ל-1,500 חברות היי-טק בהתאחדות, זה ישמור עליה רלוונטית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים