שני הבכירים שעברו מההיי-טק לניהול מועדון ג'אז

מה מביא שני מנהלי היי-טק ותיקים, להיכנס לעולם השואו ביזנס, אחרי שכל אחד מהם עשה אקזיט? ואיך זה קשור בכל זאת לפעילות שלהם בענף הטכנולוגיה?

מימין: אבי אנגל ומשה אלון. צילומים: פיטר ויט

משה אלון ואבי אנגל הם שני מנהלים בכירים לשעבר בהיי-טק, שכמו רבים מהעמיתים שלהם, פרשו בשלב מסוים, כל אחד לחוד, מניהול של החברות שאותן הובילו ופנו לתחומים אחרים. שניהם כיום שותפים-מנהלים של מועדון הג'אז הוותיק שבלול, שחנך לפני כחודשיים את משכנו החדש ברחוב קרליבך בתל אביב, לשם עבר מהמקום המיתולוגי שלו בנמל תל אביב.

אלון הוא בוגר ממר"ם, ובין יתר עיסוקיו הקים וניהל את קבוצת כלנית, שהתמחתה במכירות תוכנה וגאדג'טים. כששב לארץ, אחרי שהות של שש שנים בארצות הברית, הוא הקים את החברה האחות, כלנית כרמון, שעסקה במתן שירותי IT לחברות בשוק הישראלי.

ב-2010, כאשר כלנית כרמון נמכרה ל-וואן, פרש אלון מהניהול השוטף שלה והחל השינוי בחייו. "הלכתי ללמוד צילום במדרשה לאומנות ואז הבנתי שאני רוצה לעשות שינוי בחיי", אמר. "הפעילות בכלנית במשך שנים ארוכות שבהן הייתי מנכ"ל הייתה סוג של רכבת הרים. עברנו תקופה מורכבת והרגשתי שאני לא רוצה לחזור לשם".

בשנה האחרונה, אלון ורעייתו, אירית, עשו שינוי נוסף בחייהם: הם עזבו את ביתם ברעננה, שם גרו במשך שנים רבות וגידלו את בנותיהם, ועברו לתל אביב, למגדל מגורים ברחוב קרליבך, סמוך למה שהיה פעם השוק הסיטונאי. כך יצא שהם גרים ממש מול המקום החדש של מועדון שבלול.

מועדון מוזיקה – ומפגשי היי-טק

"אחרי שמכרתי את האחזקות שלי באדוונטק, חיפשתי אתגרים חדשים", סיפר אלון. חבר משותף, איתן גוראל, גם הוא איש היי-טק לשעבר, חיבר אותו עם יוצא נוסף מהענף – אנגל, שכבר היה בין המנהלים-השותפים של מועדון שבלול.

אלון הציע להיכנס כשותף לצדו של אנגל, בנוסף לשני המנהלים השותפים הוותיקים של המועדון, שגם מתפעלים אותו מבחינה מקצועית. השותפים אמרו לו שהאסטרטגיה שלהם עם חנוכתו מחדש של המועדון היא לשמר את המיתוג שלו כמועדון ג'אז ייחודי, אבל גם לתת במה לאומנים מסוגי מוזיקה אחרים. בנוסף, ציינו, הם רוצים לפתח את המקום ברמה העסקית את המקום ולהפוך אותו לכזה שאנשי היי-טק יקיימו בו מפגשים מסוגים שונים, בסגנון קצת שונה מאולמות ומקומות לאירועים שכבר קיימים. לזה בדיוק התחבר אלון.

"כששואלים אותי מה לי ולניהול מועדון ג'אז, אני משיב: היכולת שלי לנצל את קשריי כדי להביא לפה קהלים נוספים, לאירועים ומפגשים באווירה קצת שונה ממה שהם מכירים, שגם מתאימים לפרופיל של עובדי היי-טק, שחלקם עובדים בחברות הממוקמות סביב רחוב קרליבך", אמר.

לדבריו, המבנה המיוחד של המקום, המשלב בין מוזיקה משובחת ומסעדת בר נעימה, מתאים לקבוצות של עובדים ומנהלים שמחפשים קונספט שונה במקצת מאולמות הכנסים והאירועים הרבים האחרים. אלון ושותפיו מקווים שהמפגשים יגדילו את נפח הפעילות של המועדון וירחיבו אותה לשעות הבוקר ואחר הצהרים, בנוסף להופעות בערב. אגב, התופעה הזו מאפיינת מוסדות תרבות נוספים.

מפילת בלונדון למועדון מוזיקה בתל אביב

גם אנגל עבר דרך ארוכה בעולמות הניהול והעסקים, עד שנכנס לשותפות בשבלול. הוא בוגר הטכניון וזמן קצר לאחר שסיים את לימודיו, החל לעבוד בפילת, שעוסקת בייעוץ, ובהשמת וניהול כוח אדם. לאחר ששימש במספר תפקידי ניהול שם, הוא מונה למנהל הסניף הישראלי של פילת, ובשלב מסוים עבר ללונדון, לנהל שם את הפעילות של החברה.

ב-2002 הוא עבר להיות מנכ"ל פילת טכנולוגיות, זרוע אחרת של החברה, ובהמשך הפך לבעל מניות בה. "כאן החל הקשר היותר ישיר שלי לעולם ההיי-טק", הוא נזכר. אנגל סיפר שהוא היה שותף לפיתוח מערכת תוכנה לניהול הבקאופיס של גופי שידור, שמטפלת בתכנון השידורים וכל מה שמסביב. למעשה, מדובר ב-ERP של אותם גופים. התוכנה נמכרה לגופי שידור בולטים בעולם, בהם רשת השידור הבריטית סקיי.

כתוצאה מפיתוח המוצר, הקים אנגל, יחד עם שותפים, את פילת מדיה, שפעלה במשך 12 שנים, עד שנמכרה לסינטק הישראלית ב-2014. שם עשה אנגל את האקזיט "הקטן", לדבריו. ב-2016, הוא נכנס כשותף בשבלול וליווה את המועדון עד לפני קצת יותר משנה, עת הוא נאלץ לפנות את מקומו המיתולוגי בנמל תל אביב, שם הוא פעל מיום הקמתו, לפני 15 שנים.

גם אנגל תורם לניהול המועדון מהניסיון הרב שצבר עם השנים בניהול חברות גדולות וביזמות עסקית. בין היתר, הוא הוביל לשינוי מהותי בקונספט המועדון. "השקענו הרבה מאוד כסף בעיצוב מחדש של המקום שאליו עברנו", ציין. "שברנו את הקירות החיצוניים וכיום, החלונות של המועדון פונים לרחוב הראשי, מתוך כוונה שכל מי שעובר שם יכול לראות מה קורה. בנוסף, השקענו משאבים רבים באקוסטיקה ובציוד במה יקר, כדי לספק לקהל שמגיע את המוזיקה הכי איכותית שיש. אנחנו רואים את התוצאה בעובדה שמיטב האומנים, לא רק בתחום הג'אז, מגיעים לפה בשמחה ומעבירים ערבים מרתקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים