עיריות תל אביב ומוסקבה ישתפו פעולה בתחום הערים החכמות

שני הגופים יקדמו פעילות משותפת של חברות וסטארט-אפים משתי הערים ● ההסכם נכרת בתערוכת הערים החכמות בברצלונה, שם הציגו עיריות תל אביב-יפו ומוסקבה ביתנים מושקעים, שמשכו מבקרים רבים

ליאורה שכטר, סמנכ''לית מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

עיריית תל אביב-יפו ועיריית מוסקבה סיכמו באחרונה על שיתוף פעולה ביניהן בתחום הערים החכמות. המטרה במהלך היא קידום החדשנות והיזמות בשתי הערים.

ההחלטה על שיתוף הפעולה, שהיא בינתיים ברמה העקרונית, נתקבלה בפגישה בין נציגי העיריות הישראלית והרוסית, שהתקיימה בכנס הערים החכמות, שנערך בברצלונה. לדברי ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, נציגי עיריית מוסקבה סיכמו לשלב ידיים עם עמיתיהם מתל אביב "לאחר שהתרשמו מהפעילות שלנו, היו בישראל וראו את החדשנות שאנחנו מעודדים בקרב חברות ישראליות".

במסגרת הסיכום, שתי העיריות ינסחו את האתגרים המשותפים ואת התכניות שהן מתכוונות לבצע יחדיו בתחום הערים החכמות. כחלק מהמהלך, הן מתכוונות לסייע בקישור של סטארט-אפים ממוסקבה ומתל אביב, כדי להגדיל את החשיפה של כל אחד מהם.

שכטר ציינה שההסכם לא עוסק בפן המסחרי ובמוצרים, אלא בהעברת ידע ובהעשרה.

הזדמנויות חדשות לחברות ישראליות

עיריית מוסקבה משתתפת בתערוכת הערים החכמות בברצלונה בכל שנה עם ביתן מושקע, שמבטא את רצונה ואת המהלכים שלה להיות סמל בתחום בעולם. בירת רוסיה שמה דגש על טכנולוגיה, במטרה להדביק את הפערים שיש לה מול מעצמות כמו סין, ובפרט מול ערים במדינת הענק השכנה. העובדה שראשיה בחרו בתל אביב לשתף פעולה מחמיאה לשוק הישראלי ומהווה הזדמנות לשווקים חדשים עבור חברות כחול לבן.

הביתן של עיריית תל אביב-יפו בתערוכה בברצלונה. צילום: צוות העירייה באירוע

הביתן של עיריית תל אביב-יפו בתערוכה בברצלונה. צילום: צוות העירייה באירוע

גם עיריית תל אביב-יפו רשמה, שוב, נוכחות יפה באירוע, והייתה הגוף הישראלי הבולט ביותר בו. הביתן של העירייה השתרע על שטח של 120 מ"ר ואירח את השותפים העסקיים וחברות הסטארט-אפ שהיא מאמצת. בין המציגים בביתן ניתן למנות את אקסילון, סיטי זום, זן סיטי, נטלייזר, טלדור, מוביט, SMBIT, גיב סולושנס, טלדור וסיסקו. בביתן הוצגו, בין היתר, פרויקט דיגיתל, עם התוספת של דיגיתל נקסט – שליחת דיוור אישית לביתו של התושב, פתרונות לניהול חכם של העיר באמצעות מערכת זמן אמת שפותחה על ידי העירייה ושיתופי הפעולה שלה עם החברות הטכנולוגיות.

שכטר ציינה כי "השנה התמקדנו בשיתוף ידע, בכמה רבדים: האחד היה הקונספט שעל פיו עוצב הביתן – הרצאות על הבר, במשך כל ימי התערוכה. אחת לשעתיים, נציגים שלנו הרצו בפני באי הביתן, בהם נציגים מערים אחרות. בנוסף, אפשרנו לנציגי החברות, השותפים העסקיים שלנו, להציג את הפתרונות שלהן בפני המבקרים בביתן שלנו. כמו כן, ניהלנו מפגשים עם כל מי שרצה להיפגש אתנו, ושיתוף הפעולה עם עיריית מוסקבה הוא דוגמה טובה לכך".

התעניינות רבה בביתן של עיריית תל אביב-יפו בתערוכה בברצלונה. צילום: צוות העירייה באירוע

התעניינות רבה בביתן של עיריית תל אביב-יפו בתערוכה בברצלונה. צילום: צוות העירייה באירוע

רובד נוסף הוא הידוק שיתוף הפעולה של העירייה עם מיקרוסופט. שני הגופים הסכימו – גם כאן, עדיין ברמה העקרונית בלבד – לבצע פרויקט של למידה מתוקשבת בבתי הספר היסודיים בעיר, באמצעות כלים שמיקרוסופט תפתח וישמשו הן את התלמידים והן את המורים. שכטר אמרה כי מדובר בפרויקט ייחודי, ומשתלב במגמה של שיפור חוויית הלמידה והגברת תהליכי החקר של התלמידים, לצד שיפור מיומנויות המורים ויכולתם ללמד בצורה חווייתית ומעמיקה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים