"הענן מאפשר לנהל את המידע בצורה קלה, גמישה ואמינה יותר"

"הוא משפר את הדרך של ארגונים לעבוד במהירות ולשפר את זמן ההגעה של המוצרים שלהם לשוק", כך אמר תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד ● הוא הכריז באירוע האירופי השנתי של גוגל על מוצרים ושיתופי פעולה חדשים – והרחבת קיימים

תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, בכנס Next 19. צילום: יח"צ

"מחשוב הענן הוא כלי שמאפשר לנהל את המידע בצורה קלה יותר, עם גמישות ואמינות רבות יותר, ובעלות נמוכה יותר. זה משפר את הדרך של ארגונים לעבוד במהירות ולשפר את זמן ההגעה של המוצרים שלהם לשוק", כך אמר תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד.

קוריאן דיבר ב-Next 19, האירוע האירופי השנתי של הענן של גוגל, שנערך היום (ד') ומחר במרכז הכנסים אקסל בלונדון. הוא ניצל את דבריו בעיקר כדי להכריז על השקות והרחבות של היכולות של פתרונות החברה, כמו גם על שותפים קיימים וחדשים שלה. אחד מאותם שותפים הוא אחיו התאום, ג'ורג' קוריאן, או, יותר נכון, החברה שהוא מנהל – נט-אפ. בניגוד לנציגי כמה מהשותפים האחרים, קוריאן האח לא עלה על הבמה.

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, הן הודיעו על הרחבת היכולות של Cloud Volumes Service, פתרון אחסון הענן של נט-אפ, על גבי גוגל קלאוד. לדבריהן, ההרחבה מאפשרת לארגונים להעביר את המידע שלהם מהאון-פרמיס לענן יותר בקלות.

שותפות בולטת נוספת שקוריאן הכריז באירוע על הרחבתה היא זו שיש לחברה עם VMware. כעת, ארגונים יכולים כעת להעביר את כלל סביבות ה-VMware שלהם לענן של גוגל, מה שלדברי קוריאן משפר את האבטחה ומאפשר המשכיות עסקית טובה יותר. המהלך מתאפשר לאחר שגוגל קלאוד רכשה את קלאוד סימפל – רכישה שעליה הודיעה החברה השבוע, בסכום שלא צוין.

כמו כן, הוא הודיע על הרחבת שיתוף הפעולה עם סאפ. "הרבה חברות מריצות מערכות של סאפ על הענן שלנו. הרחבת השותפות מאפשרת להם לעשות זאת בלי זמן השבתה ועם שיפור בכמות ובניתוח המידע שהם מקבלים ממערכות הסאפ שלהם, על ידי שימוש בכלי האנליטיקה שלנו", אמר קוריאן.

פתרון נוסף מבית גוגל קלאוד – הפעם יחד עם אקסנצ'ר – מאפשר לארגונים, בין היתר לארגוני מחקר בתומי הפארמה והמכשירים הרפואיים, אופטימיזציה של יכולות סאפ על גבי הענן של גוגל ושיפור מעורבות הלקוח. קוריאן אף דיבר על שלושה פתרונות של הענן הגוגלי עם דלויט – לביטוח נכסים, ביו-מדיקל ורשת האספקה. כמו כן, היא מציעה שירות Bare Metal חדש, שרץ על סביבות אורקל, סאפ ו-VMware.

גם עולם הקוד הפתוח זכה להתייחסות בדבריו: קוריאן ציין כי החברה נמצאת בשותפות עם חברות בולטות בתחום, כמו רדיס ו-Mongo DB. מנגד, הוא הודיע על הרחבת התמיכה ב-Windows.

מתמקדת בשוק האירופי

גוגל קלאוד אוחזת בבין 6% ל-8% משוק הענן – תלוי על פי איזו חברה ובאיזה ורטיקל, כאשר AWS במקום הראשון ומיקרוסופט בשני עוקפות אותה. עם זאת, נתח השוק שלה עולה בעקביות. כדי להעלות אותו עוד, בגוגל מבינים שעליהם לענות על החששות של הלקוחות האירופיים מפני בעיות הפרטיות האפשריות בענן ונושא ההלימה לרגולציות – במיוחד ל-GDPR, אבל גם לרגולציות מקומיות. לכן, החברה השיקה חמישה אזורים נוספים, מהם אחד באירופה – נוסף על השישה שכבר יש לה ביבשת. כך, ציין קוריאן, גוגל קלאוד מציעה ללקוחות האירופיים אחסון של כל הנתונים שלהם באירופה עצמה, ניהול של מפתחות ההצפנה שלהם והחלטה מי ניגש למידע. כך, הם יכולים לחסום את הגישה אליו גם לגוגל עצמה.

נושא נוסף שעליו קוריאן דיבר הוא האנרגיה המתחדשת. לטענתו, ארגונים שמשתמשים בשירותי הענן של גוגל תורמים לאיכות הסביבה – מאחר שזוהי "החברה שמשתמשת באנרגיה המתחדשת הרבה ביותר", הוא ציטט את מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי.

קוריאן ציין כי "המשימה שלנו היא להשתתף בטרנספורמציה הדיגיטלית של הלקוחות, להראות להם את התרבות ואת המוצרים שלנו, ולהביא אותם למקום טוב יותר ולהתמקדות בעסקי הליבה שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים