גוגל Vs אורקל – הסוף?

האם סיום העשור יביא איתו סוף לסכסוך המתוקשר בין אורקל לגוגל? ● ומה היה לנוגעות בדבר להגיד על זה

קיבל שנת מאסר נוספת - אבל יישב רק עוד 45 ימים. אילוסטרציה: BigStock

האם המאבק המשפטי ארוך השנים בין גוגל לאורקל יגיע לסופו בקרוב?

מדובר בתביעה שעוד מעט חוגגת עשור בה טוענת אורקל נגד גוגל שהיא מפרה לאורך שנים את הזכויות שלה לגבי השימוש בג'אווה בבנייה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. התביעה הוגשה ב-2010 אחרי שאורקל רכשה את סאן מיקרו סיסטמס שהיא זאת שיצרה את שפת הג'אווה במקור והחזיקה בזכויות עבורה.

התיק הזה כבר עבר בשנים שהוא תנהל כמה טלטלות. אחרי שבית המשפט המחוזי פסק לטובתה של אורקל, פנתה גוגל לבית המשפט לערעורים שביטל את ההחלטה והחליט להעביר את התיק לדיוק של בית המשפט העליון לפסיקה סופית.

גוגל ב-2015 כבר ביקשה להעביר את התיק לפסיקת בית המשפט העליון, אך אז נדחתה והתיק הוחזר לבית המשפט המחוזי. אורקל אז טענה שהפעולות הללו של גוגל נעלו בפניה כניסה של ממש לשוק הטלפונים החכמים המתעורר. משרד המשפטים האמריקאי אף העביר תקציר בו טען שעל בית המשפט העליון לדחות את הבקשה של גוגל לדון בתיק בפניו – אבל זה אל ממש עזר, כפי שמתברר.

"אנחנו מברכים על ההחלטה של בית המשפט העליון לבחון את התיק ואנחנו מקווים שבית המשפט יחזור ויאשר את חשיבות הפעולה ההדדית בתוכנה עבור התחרותיות האמריקאית. מפתים צריכים שתהיה להם את היכולת ליצור אפליקציות לרוחב פלטפורמות ולא שינעלו אותם לתוכנה של חברה אחת", אמר בתגובה קנט וולקר, סגן נשיא בכיר ליחסים בינלאומיים בגוגל.

אורקל בחרה בינתיים שלא להגיב.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים