אובונטו הכריזה על גרסה 10.10 של הפצת הלינוקס הפופולרית

כמו הגרסאות האחרות, גם זו תכונה על שם של חיה, כאשר השם שנבחר הפעם הוא סוריקטה משוטטת ● לפי לוח הזמנים ששחררה קנוניקאל, צפויה הגרסה הבאה לעבור 4 גרסאות אלפא, גרסת בטה וגרסת RC לפני שתושק רשמית ב-28 באוקטובר - כחצי שנה לאחר גרסה 10.04, שתושק בסוף החודש

גרסת 10.04 – הגרסה החדשה של לינוקס (Linux) – אמנם תושק באופן רשמי רק בסוף החודש, אולם מרק שאטלוורת' הכריז לפני ימים אחדים על המהדורה הבאה של הפצת הלינוקס הפופולרית – גרסה 10.10 של אובונטו. כמו תמיד, תכונה הגרסה בשם של חיה, והפעם – Maverick Meerkat (סוריקטה משוטטת). לפי לוח הזמנים ששחררה קנוניקאל (Canonical), צפויה הגרסה הבאה לעבור 4 גרסאות אלפא, גרסת בטה וגרסת RC לפני שתושק רשמית ב-28 באוקטובר.

הציפיות של שאטלוורת' מהגרסה הבאה, שהעבודה עליה אמורה להתחיל בתחילת החודש הבא, גבוהות. "זו עת של חידושים ושינויים גדולים בקוד הלינוקס. אנחנו רוצים לשלב את אובונטו והתוכנה החופשית בכל מחשב PC צרכני שנשלח ממחסני היצרניות המחשבים העיקריות", כתב שאטלוורת' בבלוג שלו.

צוות הפיתוח של לינוקס שואף להפוך את ההפצה של הגרסה הבאה של אובונטו לקלה ומהירה יותר, עם תשומת לב רבה לגרסה הניידת והמיוחדת המיועדת למחשבי Netbook. לפי קנוניקאל, אנשי לינוקס מבקשים להפוך את הגרסה הזו לבחירה הטובה ביותר עבור מי שעיקר עבודתו מתבצעת במחשבים ניידים. בנוסף, היא אמורה להציע יכולות מוטמעות לשימוש ברשתות חברתיות ולביצוע סנכרון מהיר בין כל אמצעי המיחשוב של המשתמש, ממחשב נייח ועד טלפון חכם. סביבת העבודה שלה אמורה להיות מבוססת על הגרסה הבאה של Gnome, גרסה 3.0, וככל הנראה, היא תכלול גם שינויים במעטפת העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים