רבעון מעורב לאובר: זינוק בהכנסות – אך גם בהפסד הנקי

השינוי באסטרטגיה של אובר – מצמיחה לצמצום פעילויות מפסידות – ניכרת בתוצאות הרבעוניות, אם כי על פי הערכות האנליסטים, ייקח לה עוד זמן רב עד שתעבור לרווחיות

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

אובר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות מעורבות: עלייה בולטת בהכנסות, אך גם בהפסד הנקי – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה אמש (ב').

הדבר הבולט בדו"חות החברה הוא שנראה שהיא הבינה שאסטרטגיית הצמיחה שלה היא לא ברת קיימא, ולכן עוברת ממנה לטובת צמצום פעילויות מפסידות. עם זאת, האנליסטים של בלומברג מעריכים שיהיה עליה לעבור דרך ארוכה עד שתגיע לרווחיות.

לפי הדו"חות, ההוצאות הרבעוניות של חברת התחבורה השיתופית זינקו ב-28.7% ל-4.9 מיליארד דולר וההכנסות צמחו ב-29.5$ ל-3.8 מיליארד. באחוזים, ההכנסות עלו יותר מאשר ההוצאות, אולם מספרית – המגמה הפוכה. הדבר סייע לזינוק בהפסד הנקי, שגדל ב-17.9% ל-1.2 מיליארד דולר.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות באותם שלושה חודשים זינקו ב-23.2% ל-1.9 מיליארד דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-28% ל-1.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 50.69%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-48.3% ל-3.3 מיליארד דולר וההפסד זינק ב-45% ל-1.1 מיליארד.

תשעת החודשים הראשונים: זינוק תלת ספרתי בהפסד התפעולי

לצד הנתונים הרבעוניים אובר פרסמה את התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות שלה רשמו בתקופה זו זינוק של 72.3% ל-17.7 מיליארד דולר, ההפסד התפעולי זינק ב-285.1% ל-7.6 מיליארד והחברה עברה להפסד נקי של 7.4 מיליארד אל מול רווח נקי של 1.9 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר, נימק את שינוי האסטרטגיה של החברה בכך ש-"אנחנו מתמקדים בצמיחה בריאה בתוצאות הכספיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים