מינוי בכיר נוסף בעולם הקוד הפתוח: יניב ליבוביץ' – מנכ"ל סוסה ישראל

מינויו של ליבוביץ', לשעבר בכיר ברד-האט, מפורסם יממה לאחר שדווח באנשים ומחשבים על מינויה של לימור אפיק למנהלת אזורית בחברת הקוד הפתוח ● סוסה מעוניינת להרחיב את פעילותה בישראל מעבר ללינוקס, ולהתמקד בתחומי קוד פתוח מרכזיים כמו קוברנטיס

שוק הקוד הפתוח המקומי מבעבע: יממה לאחר שדווח באנשים ומחשבים כי לימור אפיק, מנכ"לית סרוויס נאו ישראל, מונתה למנהלת אזורית של רד-האט, נודע לאנשים ומחשבים כי יניב ליבוביץ', בכיר לשעבר בחברת הענק, מונה למנכ"ל סוסה (Suse) ישראל.

המנכ"ל החדש הוא בעל ניסיון עשיר בעולם הקוד הפתוח, וכאמור, בעיקר באחת החברות הבולטות גלובלית בתחום – רד-האט. בין השנים 2009 ל-2014 הוא שימש כמנהל פעילות רד-האט בישראל, יוון וקפריסין. לפני כן ניהל ליבוביץ' במשך יותר מחמש שנים את פעילות רד-האט במטריקס, נציגתה בישראל. בשנים 2015 ו-2016 ליבוביץ' שימש כדירקטור של ניהול קשרי לקוחות באמדוקס, ולאחר מכן דירקטור פיתוח עסקי ב-רקספייס.

גורמים בשוק הסבירו כי המינוי של ליבוביץ' נועד על מנת "להדגיש את העמקת החדירה של ענקית הקוד הפתוח בשוק המקומי".

בימים אלה ליבוביץ' עסוק באיתור ובניית מערך שותפים עסקיים לסוסה, העמקת הקשר עם השותפים העסקיים הקיימים וחדירה לתחומים נוספים בשוק הישראלי.

חברה שמחפשת כיוונים נוספים

סוסה חנכה את הסניף הישראלי ביוני 2016 ודורון אופק, מבכירי קהילת הלינוקס ומומחה סייבר, ניהל אותו מאז ועד לפני חודשים מספר. כבר אז הייתה לחברה אחיזת שוק גדולה בקרב הארגונים המיישמים את מערכת SAP HANA .

החילופים בסוסה הם חלק משינויים ארגוניים שהחברה עורכת ברחבי העולם. סוסה החליפה בעלים כמה פעמים בשנים האחרונות: במרץ השנה רכשה קרן ההשקעות השבדית EQT פרטנרס את החברה מידי מיקרו פוקוס, שבשעתה קנתה אותה מנובל המנוחה. היקף העסקה האחרונה עמד על 2.5 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, סוסה חזרה להיות חברה עצמאית, ובהתאם לזה הוחלט לשנות את מבנה ההנהלה שלה גם בישראל.

גורמים בשוק הסבירו לאנשים ומחשבים כי סוסה רואה בישראל מעצמה טכנולוגית, שבה הארגונים מאמצים פתרונות חדשניים וגמישים. עם הפיכתה לחברה עצמאית לכל דבר, סוסה מתכוונת להרחיב את פעילותה בשוק הישראלי מעבר לתחום הלינוקס, שהוא די סטטי. החברה קבעה אסטרטגיה: להתמקד בתחומי ענן וקוד פתוח מרכזיים יותר, כמו קוברנטיס, ופה צפויה לה תחרות ישירה, בין היתר, ברד-האט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים