משרד הבינוי והשיכון: שלמת בטון ומלט – ו-IT

כיצד טכנולוגיות המידע מסייעות לתהליכי החדשנות והדיגיטציה של משרד הבינוי והשיכון? ● מקסים קורוסטישבסקי, מנמ''ר המשרד, מספר כיצד ה-IT מסייע באיתור עבירות בנייה, בשירותים אישיים לאזרחים, בקיצור הליכי ביורוקרטיה וגם - על העבודה המשותפת עם נס

מקסים קורוסטישבסקי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד השיכון. צילום: יח"צ

"משרד הבינוי והשיכון עוסק בתחום הבנייה למגורים בסך 2.8 מיליארד שקלים בשנה ובתחום השיכון, בהיקף של 2.7 מיליארד שקלים בשנה. התהליכים רחבים ומורכבים, ובלא IT מתקדם, אין סיכוי להצליח במשימה", אמר מקסים קורוסטישבסקי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הבינוי והשיכון.

קורוסטישבסקי עובד במשרד מ-2010 ומשמש מנמ"ר מאוגוסט 2018. תחתיו כ-120 עובדים: עובדי מדינה ונותני שירותים; מומחי נס; ועובדי יבמ המעניקים למשרד שירותי תמיכה וחומרה. "פעילות המשרד נחלקת לשני תחומים", הסביר, "תחום הבינוי, המתמקד בשיווק קרקעות לבנייה, בפיתוח קרקעות ובקידום שיטות בנייה חדשות. ותחום השיכון, שבמסגרתו 200,000 בתי אב מקבלים סיוע לשכר דירה, לדיור ציבורי, משכנתאות, תכניות לרכישת דירה ועוד".

פרויקט הדגל של המשרד בשנים האחרונות הוא 'מחיר למשתכן'. נס פיתחה את המערכת בענן ומתחזקת אותה מ-2016, בשיתוף עובדי המשרד. בפרויקט הוטמע מודול BI של קליק וויו, המאפשר קבלת נתונים על הזכאים והנרשמים להגרלות, פילוח דמוגרפי וגיאוגרפי, קצב הרישום להגרלות, סיכויי הזכייה ועוד. לדברי קורוסטישבסקי, "המערכת מאפשרת לזכאים בתכנית לבצע פעולות ולקבל מידע בתהליך מהיר, מאובטח ושקוף. אנו מלווים את 170,000 הזכאים בתכנית משלב הוצאת אישור הזכאות ועד קבלת המפתח לדירה. זאת, תוך מימוש תהליכי פרסונליזציה, אבטחת מידע, שקיפות וחוויית משתמש קלה ומהירה".

משרד הבינוי והשיכון

משרד הבינוי והשיכון

פרויקטים חדשים לשדרוג השירותים והדיגיטציה

בימים אלו נערך פרויקט דגל נוסף, שעורכת נס עם מומחי המשרד, במסגרתו מועברות מערכות הסיוע בדיור של המשרד מהמחשב המרכזי, מיינפריים, למערכות מחשוב מתקדמות. השלמת הפרויקט ארוך הטווח תשדרג במידה רבה את השירות המוענק למקבלי סיוע בדיור. במסגרתו יוקם גם אזור אישי עבור מקבלי הסיוע בדיור. האזור האישי יאפשר ל-200,000 בתי אב לקבל מידע אישי, לבצע פעולות ולחסוך זמן הגעה מיותר לסניפי המשרד. "לאחר שנים רבות נוכל לרדת מהמיינפריים ולשפר את השירות לאזרחים", ציין קורוסטישבסקי, "תהליך הדיגיטיציה ייעל את תהליכי העבודה גם עבור המשרד".

"השנה", אמר קורוסטישבסקי, "השקנו כמה פרויקטים חדשים. הראשון הוא אופ"ק (ר"ת אכיפה ופיקוח), במסגרתו נערך מעקב אחר כל אתרי הבנייה בארץ, במטרה למנוע מקבלני הבנייה להפר בעבודתם את חוקי התכנון, הבנייה והבטיחות בעבודה. בראשונה נעשה שימוש בתחום הבנייה בכלי טכנולוגי למנוע אובדן חיי אדם".

"הפרויקט השני", הוסיף, "הוא מערכת יות"ם, ליצירת תבניות מכרז, המחוללת מכרזים דיגיטליים. המערכת מסייעת בתהליך כתיבת חוברת המכרז בהתאם לתקנות, להוראות התכ"ם ולפסיקה המשפטית. בשל המערכת מתקצר התהליך מחודשים רבים לימים ספורים בלבד. יחד עם מינהל הרכש נהפוך את המערכת למרכזית והיא תשמש, בהדרגה, את כלל משרדי הממשלה".

"פרויקט נוסף", אמר, "הוא הקמת מאגר של מוסדות ציבור, בהתאם להחלטת ממשלה מ-2018. מדובר בפרויקט המתעד וסוקר באופן מקיף, בראשונה – את מוסדות הציבור של ישראל, על סוגיהם השונים. המאגר מציג, בין השאר, מידע גאוגרפי וישרת גורמים רבים – משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וכלל האזרחים".

קורוסטישבסקי הוסיף וסיפר כי "השנה פעלנו לייעול ההתנהלות הפנימית בעבודת האגף. השלמנו תהליך לקבלת תקן ISO 27001, הטמענו מתודולוגיות אג'ייל בתהליכי עבודת צוותי הפיתוח. עודדנו תרבות DevOps באגף ויישום תהליכי אוטומציה, המשפרים את קצב שחרור גרסאות היישומים באגף ואת איכותן".

"בשנה הבאה", סיכם קורוסטישבסקי, "נמשיך למפות כל השירותים והתהליכים של המשרד, ונסב אותם, בהדרגה, לשירותים דיגיטליים. כך, נקדם את המשרד ונשפר את השירות לאזרחים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלה

    מקסים הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה

אירועים קרובים