תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » IT פיננסי » הרבעון של גוגל: זינוק בהכנסות, צניחה ברווח הנקי
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה

הרבעון של גוגל: זינוק בהכנסות, צניחה ברווח הנקי

הכנסות החברה האם שלה, אלפבית, רשמו צמיחה דו ספרתית, אולם פספסו את תחזיות האנליסטים ● Google Cloud ממשיך לתרום לעלייה בהכנסות ● הסיבה העיקרית לירידה ברווח: גידול בהוצאות המו"פ, המכירות ובהוצאות האדמיניסטרטיביות

מאת 29 באוקטובר 2019, 11:32 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

גוגל – או יותר נכון החברה האם שלה, אלפבית – הציגה אמש (ב') תוצאות מעורבות לרבעון השלישי של השנה, עם עלייה בולטת בהכנסות לצד ירידה בולטת אף יותר ברווח הנקי. למרות העלייה, החברה פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים.

מהדו"חות הכספיים עולה כי הרווח הנקי של גוגל צנח ב-23.1% ל-7.1 מיליארד דולר, עקב עלייה תלולה בהוצאות המחקר והפיתוח, המכירות ובהוצאות האדמיניסטרטיביות. באופן כללי, ההוצאות זינקו ב-24.7% ל-31.3 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-20% ל-40.5 מיליארד. אחד הסעיפים שתרמו ביותר לעלייה בהכנסות הוא Google Cloud – פעילות הענן של החברה. גוגל ממשיכה בפעילותה לצמצם את הפער מול המתחרות, ובעיקר מול AWS, שממשיכה לשלוט בשוק זה. החברה לא הציגה את חלוקת סעיפי ההכנסות, אך מומחים מעריכים שכתשעה מיליארד דולר מהן באו מפעילות הענן שלה.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות האמירו ב-23% ל-17.6 מיליארד דולר , הרווח הגולמי צמח ב-17.8% ל-22.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 56.02%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-27% והרווח עלה ב-6.4% ל-9.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי למנייה רשם ירידה של 22.5% ועמד על 10.1 דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה גוגל תוצאות טובות יותר מאשר ברבעון: ההוצאות עלו ב-16.1% ל-90.8 מיליארד דולר, ההכנסות גדלו ב-18.7% ל-115.8 מיליארד, הרווח התפעולי זינק ב-31.6% ל-25 מיליארד וזה הנקי עלה ב-8.65% ל-21.8 מיליארד.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי התקדמנו במהלך הרבעון השלישי של השנה, בין היתר בתחומי המחשוב הקוונטי והחיפוש, ורשמנו גידול דו ספרתי בהכנסות".

הרבעון של גוגל: זינוק בהכנסות, צניחה ברווח הנקי Reviewed by on . גוגל - או יותר נכון החברה האם שלה, אלפבית - הציגה אמש (ב') תוצאות מעורבות לרבעון השלישי של השנה, עם עלייה בולטת בהכנסות לצד ירידה בולטת אף יותר ברווח הנקי. למרו גוגל - או יותר נכון החברה האם שלה, אלפבית - הציגה אמש (ב') תוצאות מעורבות לרבעון השלישי של השנה, עם עלייה בולטת בהכנסות לצד ירידה בולטת אף יותר ברווח הנקי. למרו Rating: 0

הגיבו